Bouwverslag Multiplex Easycub

ja, maar dat bedoelde ik omdat je er anders geen brevet mee kan vliegen voor de eventuele beginners die deze kist willen gaan kopen, lijkt me meer iets voor de zomeravonden of op drijvertjes :lol:

Hmm waarom niet? Hoeveel beginners zijn er wel niet begonnen met de Easystar? Die heeft standaard ook geen rolroeren ;)

Brevet vliegen kan hier opzich best wel mee hoor, waarom niet? Loopings kunnen, een vlakke acht wellicht met wat meer moeite, maar voor de rest moet het geen probleem zijn.

Maar goed mijn eerste kist die ik kocht heb ik ook niet gebouwd om mee af te vliegen ;)
Ik heb uiteindelijk afgevlogen met mijn Magister met standaard aandrijving (geborstelde Speed600). Er was die dag veel wind, maar desondanks was ik na 2 vluchten al klaar. Ondanks dat ik onwijs aan het zwabberen was door de wind ging alles goed. Helaas zijn er tijdens het afvliegen toch 2 andere kisten wel naar beneden gegaan en dat waren zwaardere kisten.

Een beetje jury houd rekening met het model waarmee je vliegt, dus als je met een Easycub zou afvliegen dan ziet het vliegpatroon er iets anders uit dan met een Calmato. So what? Als het maar VEILIG gebeurd, dat is toch de nadruk van het brevet, dat je het model onder controle hebt ;)

En als je dat ook met een sterke wind onder controle hebt, dan denk ik niet dan men je daarop laat zakken :)

Laatst bewerkt:
en weet je der al iets meer van ? ben heel benieuwd...

niels

Hmmm nee helaas het weer is te slecht geweest. Van het weekend gaat het hem ook niet worden omdat ik morgen met de DDA DC-3 ga meevliegen en zondag wil ik als het weer niet te slecht is gaan zweefvliegen.

Wellicht maandag avond of woensdag avond.. Het staat zeker nog wel in mijn planning, don't worry ;)

Hey,

ik ben een vriend aan het helpen om ook te beginnen met vliegen.
We zijn nu aan het twijfelen tussen de Easycup en een robbe airdancer( Marktplaats.nl > Airdancer met extra vleugel - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw ).
Wat denken jullie dat de beste keus is ?

alvast bedankt,

niels

Geen idee, ik ken de airdancer niet. Maar voor 65 euro is het niet de meeste dure optie lijkt mij zo ;)

Maar het voordeel aan de MPX modellen blijft hun elapor. Een klap is niet dodelijk, helemaal als je net begint met vliegen zie ik dat toch als een groot voordeel!

Ik schop dit topic maar weer eens omhoog. Ik heb de EasyCub gekocht toen ik op vakantie was in Limburg. Ik was op zoek naar een elektro trainer om eindelijk maar eens voor het brevet op te gaan. Ook wilde ik mijn zoon de mogelijkheid geven brevet te gaan vliegen.

In eerste instantie wilde ik hiervoor de alom geprezen Easystar aanschaffen. De mijne was na meer dan 2 jaar stilliggen uitgedroogd en de roeren waren er spontaan afgescheurd. Ook stond er al het nodige krom en de 400 motor liep ook al niet lekker meer. In de winkel liet ik me op advies van de verkoper, verleiden tot de easycub in combinatie met een de door MPX aanbevolen borstelloze aandrijfset.

Als je een beetje zorgvuldig bent is het bouwen geen punt en loopt heel vlot. Er zit een enorm stickervel bij. Een tip, maak het schutvel los en trek het er tijdens het plakken voorzichtig onder weg. Daarna de sticker met een haarföhn opwarmen en met een doek nawrijven. Ze komer er dan heel strak op.

Ik gebruik een 2200 lipo en kan hiermee meer dan 20 minuten vliegen. De instructeurs van de club zijn helemaal enthousiast vann dit kistje en bevelen hem meer dan aan als trainer. Je kan er bijn stapvoets mee vliegen maar ook flink snelheid maken. Loopings en vlakke bochten zijn geen enkel probleem. Echt een aanrader!!

nog wat foto's:

mijn Easycub in de vlucht
290148aae5626b9c9.jpg

mijn zoon doet zijn eerste handstart
290148aae5629ca22.jpg

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi vliegtuigje zeg, ik ben van plan er ook een te gaan kopen/bouwen, lukt me alleen nog niet om de juiste onderdelen en benodigdheden bij elkaar te zoeken.

Stef

Nou, het vliegtuig zelf is niet zo moeilijk te vinden, die had ik zo :), maar alles wat er nog bij komt. Nou is het mijn eerste vliegtuig, ik heb dus ook nog helemaal niks. Het probleem is dus dat er bijvoorbeeld alleen talloze verschillende motortjes zijn en ik weet niet wat ik moet hebben.

Stef

Back