Bouwverslag: Multiplex Micro-Jet : Klaar!

Ik denk dat Freak even in de war is met PPM en PCM...

PWM is in dit geval de frequentie waarop de regelaar functioneerd, de timing is afhankelijk van het soort motor dat geregeld moet worden.
De optimale timing verschilt voor verschillende binnenlopers en buitenlopers en is dan ook nog afhankelijk van het aantal magneten in de motor.
Veel meer kan ik er ook niet van zeggen, ik volg altijd de handleiding van de regelaar...

De standaardinstellingen waarmee de regelaar geleverd wordt werken echter meestal met de meeste motoren... ;)

Euh die PWM staat toch voor pulse width modulation? Kortom hoekort de signaal golfjes op elkaar zitten in een "block". Daarmee wordt toch bedoelt dat met een hogere PWM meer stapjes zijn om zo zuiverder te kunnen regelen?

Dat ik in de war zat met PWM en PPM/PCM, dat klopt. :oops:

Pff, ik wordt n beetje roestig. :D

Freakazoid zei:
Euh die PWM staat toch voor pulse width modulation?
klopt
Freakazoid zei:
Kortom hoekort de signaal golfjes op elkaar zitten in een "block". Daarmee wordt toch bedoelt dat met een hogere PWM meer stapjes zijn om zo zuiverder te kunnen regelen?

Nou, je begrijpt het niet helemaal goed, of je schrijft het niet helemaal goed.
PWM zorgt ervoor dat de voedingspanning in stukjes wordt gehakt. Dit wordt dus alleen gebruikt als je niet vol-gas geeft. Doordat de voedingsspanning in stukjes wordt gehakt, daalt de effectieve spanning. Daardoor gaat de motor langzamer draaien. (de spanning bepaalt immers het toerental)
Het in stukken hakken van de voedingspanning moet met een hoge frequenties, omdat je anders toch duidelijke pieken en dalen hebt. Bij sommige regelaars kan je dit zelf bepalen. Hoe hoger de PWM freq. hoe minder verliezen in de motor, maar des te meer schakelverliezen in de ESC. De verschillen zijn in de praktijk trouwens niet of nauwelijks te merken. Daarom zet ik bij mezelf de PWM freq. zo laag mogelijk.

Ik bedoelde vooral dat die PWM een regelaarinstelling is en dat dat dus helemaal niets te maken heeft met de mogelijkheden van de zender en de ontvanger...

Back