Bouwverslag "No-Cal" mustang .......[edit]

[edit] post wat aangepast, was Heinkel= Mustang :D

Zo,

Na het experiment met de F8F op brandstof, nu het "echte" werk :D een electro versie. Ik heb dit keer een net zo gangbaar model genomen, de Mustang P51.

Motorisering wordt een 16/15/5 mega en 2200 3s1p PQ lipo.
Spanweidte ca. 90 cm, gewicht zal iets van 700 gram zijn.

P-51_SQ_36.JPG

Motortje wordt dus een Mega 16/15/5 met een 7*6 op 3s1p 2200 PQ.
Deze setup trekt volgas op de bank 24 ampere bij 11 volt. Iets te veel volgens specs, maar met wat koeling moet dit wel te doen zijn.

De motor geeft (met gemeten rpm) een bewonderenswaardig rendement van ca. 80% bij 24 ampere.

Ik zou een betere soort lijm proberen franck, deze plakt niet zo goed :wink: :lol:

hmm :P ik pak er even andere lijm bij en plak zo de foto's opnieuw

En ja, ik bouw vaak vanaf 3D aanzicht. Soms lastig, maar vaak veel uitdagender dan een " echte" tekening. Kwestie van wat je leuk vind. Ik gebruik het programma "poster" om het 3D aanzicht uit te printen op gewenst formaat, in dit geval 90 cm spanweidte (25 A4-tjes) Hoe je dan uiteindelij de vleugel en romp bouwt is een kwestie van vooruitdenken en wat ervaring.

Wat betreft motorisering. Ik koers nu op 800 gram, en das voor de 16/15/5 en deze grootte toch iets te veel, lijkt me. Ik heb een typhoon 15/10 besteld bij Marijn (rctechnics) deze motor kan ook 200+ watt aan, maar wel met een 9" prop (ipv de 7" met de mega). Pakket lipo kan nu ook evt naar 3300 3s1p.

Beter geplakt dit keer..

mustang1.jpg

mustang2.jpg

koeler en cockpit zijn "fake" en worden met magneetjes bevestigd aan de romp.

mustang3.jpg

mustang4.jpg

vergeleken met F8F hellcat, iets groter.

Back