Bouwverslag Oceanix Orion (ex. Hr. Ms. Pelikaan A801)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voortgang stagneert

Hallo allemaal,

Ik laat nog maar snel even wat van me horen.
Wegens een studie heb ik momenteel niet veel tijd om te bouwen.
Het gaat dus - helaas - zeer langzaam voorwaarts. (Op minder dan halve kracht vooruit)

Laatste wat er gebeurd is aan het model:

- Ankerkluizen zijn erin gemaakt.
- Scheggen zijn weer van de romp afgehaald. Deze had ik van Balsa gemaakt, maar ik kreeg problemen met het plaatsen van de schroefassen.
- inmiddels zijn de assen, roertjes en schroeven binnen. Daar zijn wel al de nodige gaten voor gemaakt, maar gemonteerd zijn ze nog niet.
- Roertjes zijn in de juiste vorm gemaakt.

That's about it for now.....
....eerst volgende is het lijmen van de assen en de roerkoningen......dan kan ik de romp waterdicht gaan maken en het dek erop gaan lijmen. Maar daar heb ik helaas wat tijd voor nodig. (en die heb ik net te kort)

Problemen ?? Ja....1.....de arm van de hoofdkraan.....
Aangezien ik nog geen tekening van de arm heb kunnen bemachtigen kan ik hier nog niet goed mee uit de voeten.....voorlopig mijn plannen maar maken zonder de kraan.(althans de arm)

Volgende keer hoop ik weer wat plaatjes erbij te kunnen zetten.

Gr. Mario

Beste Mario,

Hier nog wat gevraagde foto's heb geprobeerd de foto's te scannen maar dat lukt niet vanuit een fotoalbum en loshalen ging al helemaal niet daar ik ze met velpon van de baas had vastgelijmd ;-) Dus maar foto's gemaakt met de camera.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :captain10:

CIMG1420.jpg

CIMG1421.jpg

CIMG1425.jpg

CIMG1426.jpg

CIMG1427.jpg

CIMG1428.jpg

CIMG1429.jpg

CIMG1430.jpg

CIMG1431.jpg

CIMG1432.jpg

CIMG1433.jpg

CIMG1434.jpg

CIMG1435.jpg

CIMG1436.jpg

CIMG1437.jpg

CIMG1438.jpg

CIMG1439.jpg

CIMG1440.jpg

Voor degene die het willen weten dit was de eerste suriname tour sinds 1978 De pelikaan was het eerste Nederlandse marine schip in 1994 wat Parimaribo toen weer aandeed en de eerste Jungle training voor het Korps sinds tijden.

Beste mario,

zat nog even te kijken naar jou model en zag dat de radiokamer (hokje boven op de brug) nog wat ver naar links stond. Op de pelikaan was het mogelijk rondom het hokje rond te lopen en was ca. 90 cm breed. Wanneer de deur openging kon kwam de deur tegen de reling aan.

Dit was namelijk mijn oude domeintje en kan me dat in iedergeval nog goed herinneren.

gr. Gert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back