... _ _ _ ... Proefvaartje gemaakt
Vanavond heb ik "onder de kap" nog wat nazorg uitgevoerd.
Ik was nog niet tevreden over het niet rechtuit varen van m'n schip. Ik ben begonnen eerst een malletje te maken waarin ik de roebladen evenwijdig kan vastzetten t.o.v. de kiel.
Wat bleek......, op het oog leek het er best uit te zien, met de mal stonden de roeren als een stel schragen uiteen!
Met een nieuwe luxe roerstang van roestvrij staal heb ik m.b.v. het metalen deel van een klein kroonsteentje een afstelmogelijkheid gemaakt. Nu staan de roeren netjes evenwijdig aan elkaar. De fijnafstelling van de servo kan ik nu maken op de zender tijdens de proefvaart.
Ook heb ik aan de bedrading van de rooksim een contrastekker geplaatst waardoor die gemakkelijker te koppelen is aan de accu. Eindelijk kan ik dit projectje afstrepen van m'n lijst. Hij werkt en goed ook!!..........alleen nog niet in het zwart. Collega's, familie en vrienden zijn ook druk bezig naar het vinden van zwarte rook, echter tot op heden zonder resultaat!
Vanavond een proefvaart gemaakt en nog een paar fototjes tot slot!
Mijn privevijver aan de rand van het dorp!
HELP! Mayday Mayday ... _ _ _ ... ... _ _ _ ... ... _ _ _ ...
Problemen met de druppel!
Vlak voordat ik met mijn proefvaart kon starten ontdekte ik dat in de druppel een barst in de lak was ontstaan. Ik vermoed dat dit door de kou van vorige week is gekomen. Nu heb ik ff tijdelijk met tape de boel afgedicht maar zal er aan moeten geloven om de druppel te gaan opereren.
Op zoek naar een dok en een deskundig advies!!!
Zelf dacht ik de druppel kaal te maken tot op het hout, het geheel in te kapselen met epoxiehars en een paar laagjes polyestermatjes. Goed idee of niet?
Ter info: Ik heb de romp binnen en buiten behandeld met 4 vernis lagen.
Daarna de romp met plamuur afgewerkt en gelakt met rode menie voor de juiste kleurstelling

.
Thanks en tot later!
Dennis