Bouwverslag Outrigger

Misschien klonk het aanvallend, maar zo was het niet bedoeld :) Als je er een gaat bouwen, dan helpen we je natuurlijk graag. En zoals je zei, de tijd er voor nemen.

Groetjes,
Maurits

oke bedankt !!
ik wil hem wel hard laten gaan dus dacht aan een cm of 40 of is dat nog te groot ?
ik heb nog geen motor wel een zender servo regelaar 60A continu en kan 32 cellen hebben hebben jullie ideen?
zat te denken om er een van modelbouw.gompy.net af te halen maar weet niet of deze wel goed op het water liggen?.
al vastbedankt

nick,

heej,

best tijd je niks meer gedaan aan het forum en het bouwen op zondag ging hem ook niet word had geen houd en het was koopzondag maar duss niet bij de karwei :(
maja doet er niet toe ;) ik heb nu weer houd ;)
hoe groot moet mijn rigger ongeveer worden om het rond de 70km/h te laten gaan met de regelaat die 2 pagina's terug in het forum staat ?
wat voor motor heb ik nodig? heb nog geen motor gehaalt dus kan nog welke kant op wel wil ik deze regelaar gebruiken.
alvast bedankt ;)

nick,

Een rigger is een 'vak apart' zeg maar. In vergelijking met andere rompen is het moeilijk te zeggen hoe en wat er precies moet gebeuren. Vandaar dat dit soort boten vaak niet voor beginners gezien word (ookal is de opbouw bedriegelijk simpel)

Een rigger van 50cm kan de 100 al wel halen, dus er is niet echt een maat om van te zeggen dat hoort bij 70km/h.
Omdat je de regelaar al hebt, is het meer een kwestie van 'hoeveel ruimte heb ik in totaal nodig' denk ik.

Zelf ben ik meer een man van cat's. Een mono of hydro weet ik het ook nog wel, alleen met een rigger heb ik verder geen persoonlijke ervaringen. Kan je helaas dus niet verder helpen op het moment.
Alleen zal de motor hoogtoering moeten zijn, dit vinden hydro's en riggers 'fijn'

grtz

oke bedankt dus het moet dus samen gevat
*simpel bouwen
*hoogtoerige motor
*licht bouwen
*en en cm. of 50 tot 60?

kom ik al weer een heel stukje verder ;)
bedankt voor je beichtje jurriaan ga binnen kort beginnen met bouwen
dus hoop dat het wat word ;)

nick,

Even een kleine correctie m.b.t. het opvatten van mijn tekst ;)

* rigger lijkt simpel te bouwen, maar komt heel precies! Dus wat ik bedoelde is dat deze eigenlijk niet zo simpel zijn als ze lijken. Maar, als je zelf een gaat bouwen, houd het dan inderdaad zo simpel mogelijk eerst, dus kies een bestaand model

* Lengte van 50cm: ik bedoelde met de zin te zeggen waar dit in staat, dat lengte niet echt meer snelheid gerelateerd in tegenwoordig. Hele kleine bootjes gaan gigantisch hard tegenwoordig. Ik ben even kwijt wat voor regelaar je ookal weer had gekocht? Ik denk dat je zo'n 60cm rigger zou moeten bouwen om al de electronica kwijt te kunnen. Maar dat hangt af van de verdere setup. Ga je met een 480 motor varen dan is 40cm al voldoende lengte

TIP: zoek eerst zoveel mogelijk over riggers op en lees bouwverslagen door als je deze vind. Goed afgekeken is beter dan slecht verzonnen!

grtz

Laatst bewerkt:
het is een protech 8 tot 30 cellen hij kan 60A continu hebben
en er staat iets op van een + en een - om de spanning te regelen
geloof ik. Umeå RC Webbshop plaatje er van ;)
het is een regelaar borstel motoren dus jammer genoeg geen brushless.
lijkt mij wel ee goede tog?

nick,

Laatst bewerkt:
Bouwverslag Catamaran

Hallo, het draaiknopje is waarschijnlijk de regeling v/d failsave.:pim:

Mvg. Speedy Bob.:snipersmile:

ben begonnen wel een week later als geplant.
de eerste foto's
1. de spullen ;) om te bouwen.

2.stuk van de drijvers.
3. het midden stuk.
ziet er goed uit tog ?.
heeft iemand een idee wat voor motor en hardwear er bij moet ?..
de rigger is 50cm lang en hij word geboud uit 3mm tryplex.
jurriaan raade mij een 18x2 motor aan maar weet niet wat voor merk en hoeveel toeren die moet draaien om de 70km/h te halen ?

nick,

moet ik weer hebben :(
de romp loopt overdreven gezecht in een spiraal.. en kreeg het er niet uit door met de bodem er op te doen :( weet iemand hoe ik dat kan oplossen !!
ik zat te denken aan hem helemaal nat te maken en dan in de goede positie laten opdrogen is het een goed idee of zeggen jullie overnieuw bouwen en dan hoopen dat die wel recht is?..

nick,

een bouwmal gebruiken!

deze zorgt ervoor dat de romp tijdens de bouw mooi recht blijft totdat deze zelf genoeg stevigheid heeft.
Een bouwmal is niet meer dan een plank met wat haakse blokken hout erop geschroef op exact de juiste maten van het rompje

Als het hout heel erg krom is, is het misschien beter om nieuw hout te halen. Als het gewoon door het in elkaar zetten is gekomen, dan een bouwmal maken :)

grtz

ben weer een stukje verder met bouwen :)!!

stukje drijver.. grootendeels afgewerkt moet nog aan allebij de buiten kant op.

en de spullen tot nu toe.

als laatst een foto hoe voor het idee hoe die er uit komt te zien.
(de alu. staaf zit niet vast.)

al zeg ik het zelf is het tot nu toe mooi gelukt en de midde romp is ook bijna recht !! :)

Back