Bouwverslag Outrigger

heej,
het is weer weekend dus ben weer bezig geweest met de rigger :)
het roofmate zelf :P

de drijver aan de binnen kant met roofmate gevult.

en verder.

en aan de achterkant van de rigger komen ook kleine drijvers ;) zijn nu ook voor een deel gemaakt.

Laatst bewerkt:
wat ik laatst gedaan heb is de romp opgevud met puurschuum.
maak wel wel een paar gaatjes waar de pur uit kan lopen (het zet natuurlijk uit)
2 euro bij de action voor en bus.
ook spuitbussen met grijze grondverf zijn daar niet duur, en nog veel meer voor de hobbyist zoals wij.

gr. henk

PS volgens mij heb ik nog wel ergens een tabelletje liggen voor E motoren aantal wikkelingen vermogen en torental.
zal het de volgende keer wel op deze pag. zetten

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ook veel voor weinig

Ziet er goed uit Nick. Misschien is het handiger om de foto's te plaatsen met de link waar de cirkel om heen staat. Dan is de foto gelijk zichtbaar in het topic en als je ze verkleind (kan imagehack automatisch doen) is het een stuk makkelijker, vind ik dan ;) Volgensmij is het trouwens een pen van de Luchtmacht :lol:

Dan ziet het er zo uit:

oke had ik nog niet gezien :) zal de rest van de foto's wel effe verander ;) bedankt voor de tip !! haha ja geloof het wel ja :P
ben jij dat op die scooter :) mooi ding ;)

nick,

wat ik laatst gedaan heb is de romp opgevud met puurschuum.
maak wel wel een paar gaatjes waar de pur uit kan lopen (het zet natuurlijk uit)
2 euro bij de action voor en bus.
ook spuitbussen met grijze grondverf zijn daar niet duur, en nog veel meer voor de hobbyist zoals wij.

gr. henk

PS volgens mij heb ik nog wel ergens een tabelletje liggen voor E motoren aantal wikkelingen vermogen en torental.
zal het de volgende keer wel op deze pag. zetten

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ook veel voor weinig

heej ik weet niet of ik de binnen kant opvul met purschuim denk het niet de drijvers zitten nu alleen met roofmate dat lijkt mij wel genoeg toch ?.. de achterste drijvertjes worder hiermee ook gevult ;). maar die tabel is zeker wel hadig !! bedankt voor je berichtje henk!

nick,

ha die nick
op de site van LRP staat wel wat over motoren
moet je even de catalogie die ze hebben openen. (news 2008)

ha nick,

roofmate is inderdaad een perfecte vulling, goed stevig en erg mooi te bewerken. En het neemt verder geen water op. Purschuim kan, maar word vaak afgeraden omdat het bij warm weer nog wel eens iets wil uitzetten en zo dus de romp uit elkaar kan drukken. Verder is de celstructuur van purschuim vrij open, dus er kan makkelijker water tussenblijven zitten (voor de drijvers niet echt van toepassing omdat deze waterdicht zijn, maar toch)

ziet er in ieder geval netjes uit zo

grtz jurriaan

daar ben ik weer....

de achterste drijvertjes heb ik ik nu met roofmate gevult.
het viel me echt mee hoe die te bewerken was. heel handig spull dus ;)

en toen maar ook meteen een bovenkantje er op gemaakt. blijft nog best lastig om die de stuuken goed opelkaar de lijmen.
de een lijkt grooter als de andere maar dat zijn ze niet hoor!!

tot slot nog een beejtje schuuren. en tada... daar zijn 2 mooie kleine drijvers.

-------------------------------------------------------------------------------------

ik wil eigelijk jullie mening weten hoe ik de drijvers op de achterkant moet zetten.
optie 1 lijkt mij het mooist en het beste.

en optie2

als jullie nog een ander idee hebben wil ik het zeker horen!!
de zijkanten van de grote drijvers zitten nu ook inelkaar en word nu nog geschuurt ;)
de foto's volgen nog. ;)

weet iemand hoe je de naam je discussie moet veranderen ?.. bedoel we zijn nu bezig met een rigger niet meer met de catamaran :)

nick,

De naam van een topic veranderen kan (nog) niet. Deze optie is volgensmij verloren gegaan met het nieuwe forum want sindsdien kan ik hem ook niet meer veranderen. Ziet er leuk uit, vergeet de middelste drijver trouwens niet te verstevigen. Hoeft niet op mijn manier, alle manieren die sterk EN licht zijn zijn prima ;)

oja dat is waar dat kon je doen met vuurhoud toch
in de lengte van de boot of de breete?..
ik heb hem nog niet verstevigd dus we kunnen nog alle
kanten op ;). (gelukkig maar) maar is het echt nodig om hem
te verstevvigen want als ik een beetje draai aan de romp dan blijft die
uiteindelijk goed staan en als ik er dan de boven plaat erop doe blijft die dan al niet een heel stuk beter in vorm?.

nick,

Kan met vurenhout ja en dan in de lengte van de romp een paar stijve, lichte balkjes. De breedte wordt opgevangen door de spanten. Even snel een voorbeeldje gemaakt, zo KAN het dus. Als je dan een mooie nette maat erin lijmt, een paar spantjes en uiteindelijk een glasmatje eroverheen zal het erg sterkt zijn. Nu terugbuigen en een plaatje erop lijmen is niet zo heel goed lijkt me ;)

Voor de duidelijkheid, de rode vlakken op de bodem van de doos zijn de balken.

het binnenste stuk zit er in :) was nog best een vervelend om ze op hun goede plek te houden. maar met wat lijmklemmen gaat alles :) hahaha

en na een avondje wachten:

jammer genoeg is die er nog steeds niet helemaal uit:(
maar ik denk dat ik hem wel weer recht krijg als ik hem in de goede vorm op de bovenkant er op doe hoop ik ;).

de foto is niet heel erg goed te zien maar hoop dat jullie zien wat ik bedoel ;)

nick,

update !!

en daar was die eindelijk hoor :)

het is een brushless regelaar van mystery een pentiu-60A
zoals de naam het al zeg het is een 60A regelaar
5.6 tot 26 V

ik kreeg ook nog 2 stukjes er bij ik weet niet wat het is jullie ?.. ik denk dat het is voor hem op een lipo accu erop te doen.??

-------------------------------------------------------------------------------------

ondertussen ben ik ook weer bezig geweest met de romp weer wat rechter te maaken.
had beslooten om hem nat te maken maar het viel nog niet echt mee..
dus toen maar de lege planten bak gepakt en er een vuilnis zak (wel zoon grote) in gedaan vol spuiten met water en daar heb je je eigen bak met water :)

daarna heb ik er een 2 knopen in gelecht zodat die niet leeg liep en hij moet er nog een tijdje in de zak zitten.

het idee er achter was om hem er de hele nacht in te doen en morgen hem aan de werk bank in de goede vorm vast te doen en dan lekker laten droogen tot dat die goed is :)

tips zijn altijd welkom !!

nick,

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat je hem zo lang moet laten trekken :?
als ik balsa wil bol trekken voor bv het beplanken van de achterzijde van een romp van een vliegtuig dan hou ik het balsa gewoon even onder de kraan zodat het goed nat is, en dan kan je het bol trekken
dus een hele dag is zeker niet nodig (volgens mij) om het balsa nat te krijgen :)

grtz

oke, het leek mij ook al vrij lang maar omdat ik het ergens had geleze dat het vrij lang in het water moest dacht ik dan doe ik het zo maar ik volg je tip wel op!! ik haal hem er straks uit en dan zet ik hem vast goed :)
bedankt voor je berichtje !!

nick,

Je gaat lekker nick. Dat rechtmaken is inderdaad een optie, laat de romp dan wel een aantal dagen drogen in de juiste positie. Anders kan de romp weer scheef trekken.

en zou je de foto's misschien iets kunnen verkleinen voordat ze geplaatst worden? zelfs met een flinke breedbeeld monitor krijg ik ze er nog niet in een keer op :P;)

grtz jurriaan

Back