Bouwverslag Outrigger

ja het ging zo lekker :( de midde romp was met watervaste lijm gelijmt maar het was toch niet zo water vast dan water op de verpakkig staat :(
word dus weer opnieuw bouwen van de midde romp zonde maar het is niet anders.
ahha ja dat is ook niet de bedoeling !! de komde foto's zal ik kleiner maken!!

nick,

jammer dat de romp opnieuw gebouwd moet worden.. maar zie het maar zo, nu kan je een rechte romp maken. Elk 'nadeel heb ze voordeel' ;)

succes met de wederop bouw

nick,

het zit je niet mee met de bouw eerst die cat en nu dit.

welke lijm heb je gebruikt. {toch niet zo'n gelen tubes van bison. daar staat dat zo vaak op maar als ze eenmaal in water liggen lost het toch weer op. daar heeft virgil hem ook grotendeels mee gebouwd}

Niels

kp wel zoon gele tube gebruikt maar als je het goed is komt de lijm ook niet in aanraking met het water ;) dus ik gebruik wel de gele tube van bison voor de zeker heid.
k ben al weer begonnen met de wederopbouw :)

en daar is de plank weer :)

de 2 zijkanten eruit gehaald :) en pa gaat mee helpen aan de midde romp dus die komt ook op een paar foto's weer ;)
de voorberijding van me vader om te de zijkant te schuuren:P
p1010059bz5.jpg

maar dan gaat die weer aan die slag :)
p1010055fq3.jpg

Laatst bewerkt:
en we gaan weer verder ;)
nog een paar spantjes gezaagt voor de binnen kant.
p1010054zg4.jpg

en jullie zijden dat de volgende keer er een malletje gemaakt moest worden dus heb ik ook gedaan alleen dan aan de binnen kant ;)
p1010057og9.jpg
p1010058as7.jpg
p1010062ed9.jpg

hoopen dat er geen vuurtje bij komt hea!!

de drijvers zij ook niet vergeeten en hebben ook een mooi verfbeurtje gehad ze zijn nog niet af hoor !!
p1010060jx2.jpg

hmm vind ik ook, ik weet niet zoveel van die motoren af, maar als ik zie dat wij een speed 600 race in onze vliegtuigen vervangen door een 450W brushless, dan is 180 W inderdaad weinig.. :?

ik had het gevraag op het forum enzo en ze zijde dat deze motor goed genoeg was :)
de boot is maar 50cm. lang ;) en weegt helemaal niet veel:)
zal kijke of het lukt en anders word die natuurlijk vervangen :)
wat voor een motor hebben jullie in gedacht eiglijk?..

nick,

Ik kwam met mijn crackerboxje van 36cm bij 2B en ik zij dat ik daar mijn brushless motor van me 1:18 in wou zetten. Ze vonden die motor te klein en te veel toeren draaien. Dat is dat wel met een crackerbox, ik weet niet of dat bij een rigger ook geld.

@ nick,

foto's zijn helemaal goed, net als de romp! De drijvers zien er gelikt uit moet ik zeggen en met de romp gaat het vast ook helemaal goed komen
Pas maar op, straks wil je pa zelf ook een boot, het virus verspreid zich snel ;)

en de motor heet een redelijk wat W het is w350 het klinkt wijnig maar, het is me vertelt dat een rigger op toeren draat en niet op W (om het zo maar te zeggen) die heeft die aleen nodig om de rigger uit het water te trekken. daarom is deze motor voldoende om ermee te vaaren ;) de motor is 5100tpv. lijkt mij wel genoeg ;)

nick,

we hebben weer niet stil gezeten ;)
de zijkant is nu mooi geschuurt
p1010066lk3.jpg

en daarna de achterkant er op. De achterkant was een klein beetje uit zijn richting dus heb ze weer recht gezet met 2 klemmetje (staat niet onder spanning hoor).
p1010064jw5.jpg
p1010065kv8.jpg

vervolgens de voorkant er ook op :)
p1010063nz8.jpg

en dan alweer de rest laaten drogen :)
als het allemaal een beetje mee zit komt de motor morge binnen had hem eiglijk vandaag al verwacht maar loopt iets uit denk ik ;)

nick,

Back