Bouwverslag Outrigger

heej dirk jan,

bedankt voor het compliment en
voor het aanpassen van de topic titel :D:)

heb nog een vraagje: weet iemand wat de verhouding moet zijn tussen de lengte en de breete van de drijvers ?..
dus hoe breet die moet worden de rigger is 500mm lang. Hoop dat jullie mij kunnen helpen ik hem het namelijk net kunnen
vinden op het internet :(
alvast bedankt!!

nick,

Laatst bewerkt:
me vader had gisteren een strut op zijn werk voor de boot gemaakt :)
hij is van alu. dus is weer zo licht mogelijk ;) hij heeft er ook meteen een opening in gemaakt voor de waterkoeling en natuurlijk ook een buisje er voor ;)
heb hem er meteen maar op gezet zit er netjes op als ik het zelf zeg toch ?..
p1010115gy4.jpg
p1010123fn0.jpg

p1010117xz5.jpg
p1010116jo2.jpg

de bovenkant is gezaagt moet nog een gat in dat we de accu enzo kunnen vervangen mocht het nodig zijn. Dus we zijn weer een heel entje opgeschoten?!! :)

nick,

Laatst bewerkt:
heej drik jan,

hij zit zelf in de metaal :) maakt machines enzo voor de automatizering van de planten industrie sorrie als is het verkeerd spel hoor ;)

nick,

de bovenkant zit er op :D
p1010131ac2.jpg
p1010128au6.jpg

p1010129hm7.jpg
p1010130vk9.jpg

er komen nog foto's als hij geschuurt is ;)

nick,
ps:ik zoek een rubberjte om de stuurstang dicht te maken. kan niet vinden wat voor een rubber het moet zijn. ik heb iets gehoort over een harmonika rubber ?

;) jepp hij was idd mooi tot dat k er achter was gekomen dat ik geen poliester talentje ben.. ach ja zo blijf je bezig toch ;)

nick,

heej had gister avond nog even geknutsled en heb er toen nog foto's van gemaakt was ik alleen vergeten om erop te zetten ;)
dus bij deze de achter drijvertjes.
p1010132jv9.jpg
p1010133sx7.jpg

de romp vanochtend ook nog geschuurd :D ziet er weer mooi en glad uit ;).
p1010134ac2.jpg
p1010135fv4.jpg

p1010138jz6.jpg

en om het natuurlijk af te maken aan de voorkant een blokje hout alvast voor de punt te maken :).
p1010136yd4.jpg
p1010137tk6.jpg

alles is nu weer aan het drogen. Ik ga vanavond de neus van de boot schuuren :) hoop dat het alle maal een beetje lukt de foto's volgen nog van de top van de boot! :D

nick,

Heel goed bezig nick! Heb er niks op aan te merken, je werkt nu clean en secuur :) Ga zo door en dan gaat dit zeker vliegen

grtz jurriaan

de neus is gezaagt en geschuurt :D
p1010144xa9.jpg
p1010142jt6.jpg

p1010143ni8.jpg
p1010141ej3.jpg

de romp is ook meteen weer geschuurt.
er zit nu 1 laag verdunt grondverf op.
p1010145ed3.jpg
p1010146qq2.jpg

dat was het weer !!

nick,

heej,
de romp zit onderhad 3 keer in de grond verf en krijg het nog niet helemaal zonder dat je de nerven te zien krijgt weet niet of hier een truukje voor is ?..
en de opening aan de achterkant voor het stuuren krijgen we niet hele maal waterdicht.
mischien dat iemand een harmonica rubber voor mij heeft lichen?... had al gekeken op internet en als je het bijv. bij conrad wilt bestellen betaal je voor 2 van die rubbertjes 5.95 en met verzendkoste en te lagenbestelwaarde 20 en een beetje :(
hoop dat jullie ons kunnen helpen!!

nick,

heej,

ik woon in alphen aan den rijn en zo ver ik weet zit daar verder niets in de buurt :( maar als je dat zou kunnen doen :)
(je heb een pb van mij)

nick,

Laatst bewerkt:
daar ben ik weer. zijn weer een heel stuk verder ;)
het eerste wat we hebben gedaan is natuurlijk heel veel schuuren ;) blijft altijd een vervelend werkje maar het resultaat mag er dan ook weer wezen.
toen daarna ook meteen de 2 assen opmaat gemaakt en vast gezet. We hebben in elke as 2 kleinen inkepingktjes.
p1010169ei5.jpg
p1010171pw9.jpg

mischien niet goed te zien op de foto maar ook gedaan aan de uiteindes van de 2 drijver stangen. en om het nog meer vast te zetten aan de drijvers een soort ster gemaakt.(zal het even uitleggen waarom we het hebben gedaan. als het buisje rond is kan het ovedreven gezecht gaan ronddraaien en met een stukje in het midden (moet er natuurlijk wel lijm in) word hij veel steviger. kortom een simpele maar goed.)
p1010168hc1.jpg
p1010172wq7.jpg

nadat het allemaal gebeurt was hebben we nog een buisje gemaakt voor het water wat er natuurlijk uit moet voor de waterkoeling;)
p1010174mz6.jpg

gat er in boren (niet echt een charmante foto maar goed:P.
p1010176ye0.jpg
p1010175xa6.jpg

Laatst bewerkt:
(doe de foto's en een stukje verslag op 2 stukken adners word het zo lang draadig denk ik.)

niels was zoaardig om een harmonica rubber op te stuuren naar me :) bedankt nog!!
p1010179cj4.jpg
p1010180xk5.jpg

p1010181dy5.jpg

en het belangrijkste natuurlijk! het in elkaar zetten en vast maken van de gemaakte spullen.
p1010182wm7.jpg

dat was het weer voor vandaag!! morgen beging we voor de verandering weer met schuuren:P. reacties zijn natuurlijk altijd welkom;) tips uiteraart ook.

nick,

Back