Bouwverslag: P-51 Mustang by rundown & Jessestr

Bouwverslag: P-51 Mustang laagdekker.

Dit wordt het topic over ons zelfgemaakte laagdekker, alles wordt zelfgemaakt, buiten de elektronische onderdelen. De elektronika wordt verzorgt door mij (Jessestr) en de modelbouw door rundown.

We beginnen bij de blueprint van internet tot een volledig afgewerkt RC vliegtuig !

Voor we de P-51 gaan maken gaan we eerst een eenvoudig crash-toestel maken om te leren vliegen. Dit is gaat een speciaal aangepast versterkt model zijn om de elektronika te beschermen.
Geen commentaar over vlieglessen, dat heb je al in mijn vorig topic gedaan...

1. Blueprint
  2. 3D Models
  3. Binnenkant in 3D Model
  4. 3D Simulatie
  5. Prints op papier
  6. Uitwerking in balsa, foamboard, ...
  7. Elektronika inbouw
  8. Maiden flight !

Dingen in het groen zijn afgewerkt.

Blueprints...

Laatst bewerkt:
We gaan aan de hand van 3d data dit omzetten naar een echt object met een rapid prototyping techniek. Het 3d model is af en klaar om omgezet te worden.

render3small.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn dit nou de blueprints voor het les toestel? tis nl geen P51 mustang...

let maar eens op de canopy...

Volgens mij wete gij weinig over vliegtuige dan ;)
Er waren meerdere versies van dit type vliegtuig. Dit is een mustang p-51 a36 invader

P51a08.jpg

ah, de bommenwerper versie... als ik P-51 Mustang zie, denk ik aan de fighter:

The North American A-36 Apache (listed in some sources as "Invader", but also called Mustang) was the ground-attack/dive bomber version of the North American Aviation P-51 Mustang, from which it could be distinguished by the presence of rectangular, slatted dive brakes above and below the wings. A total of 500 A-36 dive bombers served in North Africa, the Mediterranean, Italy and the China-Burma-India theater during World War II before being withdrawn from operational use in 1944

dus is het feitelijk gezien geen P-51 :)...

Laatst bewerkt:
ah, de bommenwerper versie... als ik P-51 Mustang zie, denk ik aan de fighter:

The North American A-36 Apache (listed in some sources as "Invader", but also called Mustang) was the ground-attack/dive bomber version of the North American Aviation P-51 Mustang, from which it could be distinguished by the presence of rectangular, slatted dive brakes above and below the wings. A total of 500 A-36 dive bombers served in North Africa, the Mediterranean, Italy and the China-Burma-India theater during World War II before being withdrawn from operational use in 1944

dus is het feitelijk gezien geen P-51 :)...

Er zit wat contradictie in u tekst. je spreekt jezelf tegen. je zegt "version of the North American Aviation P-51 Mustang" wat wilt dat zeggen? :p Je had meerdere versies van verschillende vliegtuigen eh. Dat wil niet zeggen dat het een ander type is maar het blijft een p-51

nee, amerikanen zijn erg stom wat dat betreft... het is dan geen P-51 meer, maar wordt een geheel nieuw type vliegtuig. de A36. hij is alleen gebaseerd op de P-51

misschien pietlut, maar ik mis die luchtinlaat boven op de cowling.

btw ik vind de lijn van dit toestel mooier dan van de P51, heb bij de mustang dat bolletje bovenop nooit mooi gevonden...

misschien pietlut, maar ik mis die luchtinlaat boven op de cowling.

btw ik vind de lijn van dit toestel mooier dan van de P51, heb bij de mustang dat bolletje bovenop nooit mooi gevonden...

Die gaan we er later opzetten, leek me makelijker om dit uit het 3d model te houden en er achteraf op te zetten ;)
De kleine details zoals de randen en uitlaten komer er later bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
In weze is dit een p51A of B type mustang
De motor was nog de oude alison motor
Werd later vervangen door de merlin omdat die beter was
Als jager blonk de a en b serie niet echt uit
Last van tewijnig vermogen
Het is dus zeer goed mogelijk dat die dus zijn verbouwd naar duikbommenwerpers
Maar zeker weeten doe ik dat niet
Ze wisten in de oorlog wel zeer goed wat hergebruiken was
veel toestellen werden simpelweg aangepast
Dit gebeurde ook met de spitfire
De drupolkap werd volgens mij pas bij de C mustang geintroduceerd en bij de D was de vorm van de drupol iets ruimer voor beter zicht
Hang me er niet aan op zeker weet ik het ook niet
Ik ben al zoveel onjuiste of reeds weerlegde info tegen gekomen

@rundown en @Jessestr,
Eerst 35 postings in 3 dagen en dan 12 dagen niets meer, ook geen groen afgewerkte items?
Jullie gaan mij toch niet wijsmaken dat ik gelijk heb en jullie alleen maar een grote mond hebben en verder niks klaarmaken?

Zal wel werk zat in zitten (die van mij is ook nog niet half klaar, project voor winter 1011 denk ik maar ;)), wat voor materiaal ga je gebruiken of heb ik daar overheen gelezen?

@rundown en @Jessestr,
Eerst 35 postings in 3 dagen en dan 12 dagen niets meer, ook geen groen afgewerkte items?
Jullie gaan mij toch niet wijsmaken dat ik gelijk heb en jullie alleen maar een grote mond hebben en verder niks klaarmaken?

Ik vrees van wel...
En iets zei me een tijd geleden al dat dit zo wel eens zou kunnen eindigen.

Ik ben nog steeds in stille afwachting. Het is een zeer ambitieus project en de mannen zijn vol zelfvertrouwen, dus ik ben razend benieuwd.

Back