Vandaag een nieuwe gipsplaat gekocht. Dit betekent: er staat een nieuw vliegtuig op stapel!
(Mijn vorige bouwdraad is hier te vinden)
In het kader van het 'vintage' bouwen (zie ook hier), ga ik helemaal terug naar het jaar 1967. In dat jaar word Phil Kraft wereldkampioen 'pattern flying' met een door hemzelf ontworpen model. De Kwik-Fli Mk III. Zijn ontwerp werd gepubliceerd in meerdere modelbouwtijdschriften en er zijn diverse bouwdozen van uitgekomen. Overigens is deze Phil Kraft ook bekend van de door hem gebouwde RC componenten.
Zelfs anno 2007, 40 jaar later, heb ik twee uitvoeringen gevonden die nog geleverd worden:
De uitvoering van Graupner (ARF)
De uitvoering van Home and Hobby Solutions (KIT)
In mijn volgende posts zal ik een overzicht van de door mij gevonden informatie geven en een verzameling plaatjes (altijd leuk).
Maar voor nu de voorkant van Model Airplane News van februari 1968:
(15-10-2007: titel gewijzigd)
(7-1-2008: links aangepast i.v.m. nieuw forum software)
(Mijn vorige bouwdraad is hier te vinden)
In het kader van het 'vintage' bouwen (zie ook hier), ga ik helemaal terug naar het jaar 1967. In dat jaar word Phil Kraft wereldkampioen 'pattern flying' met een door hemzelf ontworpen model. De Kwik-Fli Mk III. Zijn ontwerp werd gepubliceerd in meerdere modelbouwtijdschriften en er zijn diverse bouwdozen van uitgekomen. Overigens is deze Phil Kraft ook bekend van de door hem gebouwde RC componenten.
Zelfs anno 2007, 40 jaar later, heb ik twee uitvoeringen gevonden die nog geleverd worden:
De uitvoering van Graupner (ARF)
De uitvoering van Home and Hobby Solutions (KIT)
In mijn volgende posts zal ik een overzicht van de door mij gevonden informatie geven en een verzameling plaatjes (altijd leuk).
Maar voor nu de voorkant van Model Airplane News van februari 1968:

(15-10-2007: titel gewijzigd)
(7-1-2008: links aangepast i.v.m. nieuw forum software)
Laatst bewerkt: