Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe het zit heb ik beschreven (in de derde post) in deze thread over de Puma: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...ghlight=&sid=28e88721f2dd6c97595bfefa02d2706fVerdouche zei:Leuke kist, ziet er snel uit.
Maar euh.... wellicht kom ik nu blond over :?
Het lijkt toch verd..., heel veel op een Puma, die zou dan een nazaat zijn van deze Kwik-Fly.
Ik had al begrepen dat het origineel een 'licht weer' toestel is. Voor mij is het wel m'n eerste laagdekker, dus ik moet 'm sterk bouwen. En licht. Is op zich niet helemaal tegenstrijdig... Gewoon goed opletten en: elke gram telt. Een voordeel voor mij is dat de hedendaagse RC apparatuur en motoren lichter zijn. Dus ik heb meer reserve.Bruno van Hoek zei:Een Kwik Fly is bedoeld om onder de 3 kilo te blijven, pas dus op met alle 'verbeteringen' en weeg alles steeds tijdens de bouw.
Richard Browning zei:When I drew this set of plans I tried to keep the design as close to the original drawings as published in (Model Airplane News). The main change that I made was to switch from a diamond shaped leading edge to a two piece one, using a sub leading edge. I did this because I find it to be an easier way for me to construct a wing. I left the fuselage formers, firewall and nose ring locations just as Phil Kraft had designed them.
Richard Browning zei:As for the metric spars the front spars are ¼” so 6mm spruce or hard balsa should work fine I used spruce for the front spars and balsa for the rear if you use balsa for the rear spars 3/16X3/8 couldn't’t you just get some sheet stock 4.5mm and use a balsa stripper to strip it to 3/8”? I you wanted to use spruce for the rear spars you could get the nearest larger size and using a razor plane it down to the proper size or if you send me the dimensions of the spars you want to use I could redraw the ribs for you to accommodate the metric size spars. Also Phil Kraft used balsa spars on the original.
Richard Browning zei:As for the prop that Phil would have used 90% of the props used in the U.S. at that time were TopFlite maple they TopFlite does not make props anymore but they are on ebay all the time Nylon props were almost never used for competition at that time.
Tja, die zijn echt zo klein op tekening... Ik heb intussen een foto van de originele tekeningen:Theo Coenen zei:Zijn die "braces" maar zo klein? Staat die zo op tekening?
Hmm, toch nog een reactie aan wagen...Theo Coenen zei:Zijn die "braces" maar zo klein? Staat die zo op tekening?
Ik zou ze een ribbenvak langer door laten lopen en dan nog een vak laten wegvloeien door een v-vormige inkeping. En dat dan alleen aan de achterzijde van de liggers, je komt dan tot aan de eindrib waar de balk van het landingsgestel in vastzit.
Jullie weten al mijn twijfelpuntjes wel goed te vinden zeg!arnold remkes zei:Die blokken voor dat landingsgestel, is de bevestiging voldoende sterk??