Het probleem waar ik tegenaanloop is dat ik dan een stuk uit m'n motorschot moet gaan hakken. Ik hoef inderdaad niet 12-15 mm naar voren t.o.v. de 46 AX omdat de regelnaald boven de aluminium plaat kan vallen. Maar dat helpt me maar 3 mm. Nog steeds bijna 10 mm erbij, bij de 5 die ik al had. Dus wordt m'n toestel 15 mm langer.
En natuurlijk, dat is geen ramp. Maar als ik die regelnaald gewoon eraf mag halen. En dan opzij mag monteren, of net achter het schot. Dat zou ik toch prettiger vinden... Dan heb ik toch m'n best gedaan om 'm in de buurt van het origineel te houden.
Hoi weer een even kijken hoe het er aan toe gaat! Fraai zo te zien. Zeer fraai!
Oplossing SX 50 kan zijn... OS 50 SX Heli carterwand nemen. Ik heb die van mijn OS-46-FX ook aangepast. Heli achterwand genomen. Die zijn identiek... behalve de houder dan... die zit er bij de H niet op!
SX< >FX is niet uitwisselbaar. Andere constructie/maatvoering.
Zo ombebouwd tot het FXi/AX concept... onderdeelltjes overzees op de kop getikt. Hierbij uithoudertje/beugeltje + sproeierhuis van de 65 LA of 46 AX nemen. Daarmee kan je de naald omhoog steken, of het geheel zelfs aan de romp schroeven. Hoef je het originele onderdeel niet te slopen. Altijd beter!
Zal even kijken of een voorbeeldplaatje hier in de draad kan plakken.... alhier... hoop dat het een beetje helder is...
De foto? Huh? Dan maar even zo... lukt niet via
!?
Oja url... ging via eigenschappen... hèhè
Hier nog even een voor het archief... Ebay plaatje van de Kwik Fli III van Top Flite. Op RC-Universe was er sprake van dat de Graupner de beste kit ooit was. Uitleg, voorbewerkt materiaal, hout en bouwwijze...
De langere kabine zorgt voor een betere meskantvlucht...
Ik weet niet of de kabines speciaal diepgetrokken werden. Kan ook gewoon een 'stock' onderdeel zijn geweest.