Bouwverslag piepschuimen piper!

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Thobo6, 3 mei 2007.

  1. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ja, ik ben echt cker van mijn bouwwijze.. ik ga er tussenschotjes in maken.. hij is nu al redelijk stevig.. Ga vanmiddag het hoogte- en richting roer in elkaar zetten, ik ga het anders doen dan op de bouwtekening, dat is echt geouhoer..

    Als hij niet stevig genoeg is dan gooi ik hem gewoon weg, dat maakt me niet zoveel uit.. het is het proberen waard toch ?.. misschien wil het best..
     
  2. BlackBird

    BlackBird Guest

  3. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    ha-ha.. wat een lol :p

    Inmiddels de roeren klaar, ben ze nu aan het drogen, ik heb alleen een klein probleempje ontdekt. Het vliegtuig is een beetje scheel, als ik hem op tafel zet dat leunt hij meer naar rechts. Ik heb al gekeken en zie dat het piepschuim daar net iets te ver naar buiten steekt, dat ga ik dus bijvijlen, of hoeft dat niet( heeft dat geen invloed op de vliegeigenschappen)??

    Groeten Thomas
     
  4. BlackBird

    BlackBird Guest

    het maakt niet heel veel uit maar ja kan er beter iets aan doen, dus weg snijden of aan de andere kand een klein gewichtje hangen
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Het belangrijkste is dat je vleugel en staartvlakken recht ten opzichte van elkaar zitten. De romp moet al veel afwijken wil het invloed hebben op de vliegeigenschappen.
    Bart
     
  6. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ok, bedankt:D.. Inmiddels kleine scharniertjes gemaakt en aan de roeren gemaakt, nu heb ik de roeren gemaakt, maar volgensmij heb ik een klein probleempje. de 2 hoogteroeren(ja ik heb er 2) zitten niet helemaal recht ten opzichte van elkaar, de buitenste kanten wijzen allebei naar boven, dus allebei een andere kant op. een soort v vorm.

    Groeten Thomas Bode
     
  7. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    dan moet je verstevigingen onder of boven het hoogteroer plaatsen en lijmen zodat het weer een _ stelling wordt
     
  8. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Heb inmiddels alles voor goed gemaakt:D Bedankt :D
     
  9. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ga morgen nieuwe foto's maken ..ben al echt ver..moet even iets bedenken voor het richtingsroer..het werkt allemaal prima maar er is niet genoeg ruimte voor de hoogteroeren... Ik ga morgen dus een nieuw roer maken.. Ik ga alles als het af is schuren, alles mooi afronden en dan verven.
     
  10. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou de foto's wel willen zien!

    je bent 13 jaar, dus dan zou ik met mn 15 jaar ook wel een vliegtuig moetten kunnen bouwen :p

    ik ga er eens over denken (en of je een beginnersvliegtuig kunt bouwen...)

    igor
     
  11. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ik maak de foto's nu nog niet, ik wil als eerst dat alles er beter uitziet, het ziet er nu namelijk heel erg amaturistisch uit, terwijl het dat (hoop ik) niet is.

    @Igor, Ja, zou ik ook doen, ga je gewoon een beetje orĂ¯enteren op allemaal zelfbouwvliegtuigen, en zoek er dan eentje uit.

    Groeten Thomas
     
  12. BlackBird

    BlackBird Guest

    eey

    denk er wel aan dat je oppast waarmee je hem verft he!!
    en ik had nog een vraagje, moe heb je die schanieren dan gemaakt (voor mijn eigen project) en heb je de motor en servo's al?
     
  13. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ja, natuurlijk pas ik op :hammer: ik denk dat ik van die kinderverf gaan gebruiken, hopelijk bijt dat niet door mijn schuim heen.

    ik heb de scharnieren gemaakt van een stukje glasvezel, die heb ik op de roeren gelijmd met in het midden een inham in het piepschuim, ik had nog een stel dingetjes liggen die er op klemmen maar niet vast zitten, dus perfect voor een scharnier. Dat ik ik met de hoogteroeren gedaan, met de richtingsroeren heb ik ongeveer het zelfde gedaan maar dan niet met stukjes glasvezel maar met een soort van kleine pennetjes aan een ander ding, nogal moeilijk uit te legggen, ik maak strx wel ff foto's/

    Groeten Thomas
     
  14. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    en wat is dan een goed beginnersvliegtuig (ik heb aleen nog maar ervaring met een x-twin :p)

    maargoed, foto's lijken me leuk!
     
  15. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Beginnervliegtuig..hmm, tsja da's een beetje moeilijk te zeggen, dit is ook mijn 1e zelfbouw vliegtuig.. Ga eens op zoek naar tekeningen bij het tekeningen subforum.
    Groet Thomas
     
  16. BlackBird

    BlackBird Guest

    goed beginnersvliegtuig... ik heb gehoord dat de minimag erg goed is maar ik heb zelf na mijn X-twin een bellanca genomen en daar ben ik erg tevreden over!
     
  17. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    heb al wat dingen gevonden, maar ik zit nog te twijfelen tussen zelfbouw of paket ofzo,
    en welk model enzo...

    maargoed ik laat het wel weten waneer ik er uit ben! en er komt als ik zelf ga bouwen wel een verslagje van
     
  18. BlackBird

    BlackBird Guest

    oke, (voeg me msn ff toe)
     
  19. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Als je een gekruimelde piepschuimkant hebt kun je het eenvoudig gladmaken met een strijkijzer. Klinkt raar maar het werkt echt. :wink:
     
  20. BlackBird

    BlackBird Guest

    eey das een goed idee ja
     

Deel Deze Pagina