Bouwverslag piepschuimen piper!

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Thobo6, 3 mei 2007.

  1. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Nu word ik stilaan toch wel héél nieuwsgierig naar foto's... :yes:
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    lekekr gevorderd zo te zien, wat voor setup ga je gebruiken????
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Foto's (a)?
     
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    maar als je het vliegtuig maakt van 1cm piepschui, dan wordt hij wel erg dik. komt de prop dan nog wel buiten de romp??? ik zou dan gewoon een platte romp maken. en hoe wil je de vleugel bouwen, dat piepschuim buigt niet echt makkelijk
     
  5. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Hallo, sorry dat ik heel lang geen antwoord heb gegeven, ben een beetje druk met school, en school gaat voor hobby ..
    Ik hoop dat ik binnenkort nog even foto's kan maken. Dan zet ik ze er gelijk op.

    Inderdaad, de vleugels maak ik niet van piepschuim, en de prop hoeft niet door het piepschuim heen, ik maak aan de voorkant geen piepschuim, zie voor bouwtekening de link naar het topic van robert14, 1e blz van deze topic.

    Groeten Thomas
     
  6. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    en nu al verder?
    ben nog al nieuwgierig

    groeten stijn tip
     
  7. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Hej,
    Ik ben vandaag verder gegaan, ik heb 1/6 deel van alle lijmresten weggeschuurd, maar moet nu nieuw schuurpapier halen, ik deed het met een hele fijne korrel, dat werkt niet , moet veel grover hebben. Ook heb ik een paar tussenschotjes gemaakt.
    Sorry dat ik niet zo veel meer reageer, ik ben niet zo heel direct met dit vliegtuig bezig, ook was ik de laatste week ziek en ik zit op school, HUISWERK.

    Ik zal jullie zsm weer informeren.
    Groeten Thomas.
     
  8. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Een SCHANDE is het, je modelbouw zo verwaarlozen voor school! :wink:



    Doe je best en we horen je weer.
     
  9. christophe

    christophe Guest

    je kan mischien beter piepschuim nemen dat ze gebruiken in de bouw voor onder de chape te leggen bij vloerverwarming.
    de structuur daarvan is veeeel fijner en er komen nooit bolletjes van los, zelfs niet als je de plaat middendoor breekt!

    het enige nadeel is natuurlijk dat het gewicht wat meer is dan gewoon piepschuim natuurlijk. dat kan je evengoed schuren als balsa, zo fijn is het!

    als je in je setup een borsteloze motor gebruikt, zal hij dit extra gewicht zeker kunnen meenemen.



    succes verder.
    Christophe.
     
  10. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Hallo,
    Ik ben gestopt met het bouwen van mijn Piper, het ging redelijk goed, natuurlijk geen topmodel maar het ging opzich prima, maar ik heb een kat, en die heeft er eens even een middagje aan zitten knabbelen, ik kan er nu niks meer mee. ik ga hem weggooien en dan ga ik verder met mijn cessna 182. Toch leuk dat jullie dit topic gevolgdt hebben. Sorry, maar ik kan niks met een vliegtuig waarvan de kielvlakken en delen van de romp kapot zijn geknabbeld. hopelijk heeft die kat nu niet de buik vol zitten met witte bolletje's, maar goed dat hij niet langs de douane moet. :lol:

    Groeten Thomas.

    MOD: SLOTJE EROP! :lol:
     

Deel Deze Pagina