Bouwverslag Piper J-3 cub 2.7M

Vandaag heb ik alle voorberijdeingen op de bouw klaar gezet heb ongveer alles!
Alleen mis ik mijn kit nog! maar die komt er snel aan.

Ik hou jullie op de hoogte met een foto verslag van het eerste plankje tot de eerste vlucht!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hiet is hij eindelijk! nben hem gisteren aan de post gaan halen want de verdeler stond hier om 8 u somregns en dat was wel wat vroeg maarja heb heb uiteindelijk!

Het eerste zicht op de doos veel hout! :)
full

heb meteen het plan uitgeold vastgeplakt en daar een laagje folie over om et plan te bechermen!
full

De raam stijlen voor de linker romp helft zijn de eerste stap!
full

Daarna de strips en de beplanking toegevoegd..
full

En de kruisbalkjes
full

Hier is de start van de rechterkant van de romp die gaat iets meer werk kosten daar word een 2 delige deur ingebouwd Zoals de echte..
full

Met de latjes en kruisbalkjes.
full

Het raam word dus apart gemaakt om het later met scharnieren te besvestigen!
full

De deur..
full

Even passen of alles mooi past anders bijschuren.
full

full

Dit zijn de LG's Landing gear doublers : de steunen waarop de bodemplaat voor het landings gestel op gaat ik heb het voor de zekerheid vastgeplakt met epoxy!
full

En de fire wall stevig gelijmd met epoxy staat nu te drogen onder enkele telefoon boeken om hem mooi recht te houden!
full

Hello, ik zie dat u reeds aardig op weg bent meu uw piper cup, een vraagje is dit een model van SIG, indien dat zo is mag ik u een raad geven, waneer u de vleugels gaat maken, maak dan de rechter vleugel (waneer u voor de fuselage staat) zoals de linker vleugel, zo kan u de bovenbouw of het centrale deel vast maken aan de fuselage.
Groeten astula

Hello, ik zie dat u reeds aardig op weg bent meu uw piper cup, een vraagje is dit een model van SIG, indien dat zo is mag ik u een raad geven, waneer u de vleugels gaat maken, maak dan de rechter vleugel (waneer u voor de fuselage staat) zoals de linker vleugel, zo kan u de bovenbouw of het centrale deel vast maken aan de fuselage.
Groeten astula

Bedankt! maar ik had een sig besteld en een Balsa usa gekregen... Dat is een voordeel :D ik heb hier zo een 70 euro mee ''uitgespaard'' aangezien de balsa usa volgens mij veel beter - sterker is .

Jawel hir zijn we weer!
hier zijn nog wat updates!

De neus is zeer mooi samengekomen alleen de Motorkap-neus beplanking wor een beetje moeilijk om te installeren maar komt goed!
full

Eens passen of de kap past? Jawel hij past mooi!
full

Dan nu de vleugels. Ze komen mooi samen heel snel gaat het en ze zien er best goed uit! hier zijn wat foto's er komt nog beplanking op de LE Leading edge en over elke rib komt er ook een latje!
full
full
full

Prachtig, het toestel begint vorm te krijgen, nu nog enkele fotos van de afwerking en het interieur.
Ik ben zojuist gestart met de constructie van een Clipped Wing schaal 1/4, zelfde toestel als de J-3 Cub enkel de vleugels zijn korter om acrobatie toe te laten.

Bravo
Groeten Astula

Fijn om te horen astula! en bedankt

Hier zijn wat foto's van de eerste pasbeurt! Het is een gweldig gevoel als alle s perfect past!
full
full
full

Back