bouwverslag Piper J3 1/2 scale

Ik ben al enige tijd bezig met de bouw van een grote Piper J3 (schaal 1:2). Een J3 schaal 1:4 heb ik al jaren in bezit en dit toestel bevalt mij nog steeds goed, o.a. reden om eens een grotere te maken. Van de bouw vorderingen doe ik op gezette tijden verslag in een draadje op het forum van onze vereniging. Misschien zijn meer mensen geïnteresseerd? Ook tips voor mij zijn altijd welkom. Een link naar het draadje: Hammer Model Vliegclub -> Piper J3 2:1 scale

Kijk dat zijn wel hele ambitieuze bouwprojecten :worship:

Hoop voor je dat de KNVvL binnenkort zeker de Duitse regelgeveing over gaat nemen dan kun je ook eens hier in de NL vliegen.

Zou alleen wel even de titel aanpassen in het linkje.

Die zegt nu Piper J3 2:1 dan wordt ie ineens 2x zo groot als het orgineel ;-)

Succes met de bouw.

post-2-1244583482.jpg

Vleugeltje....

Overigens zie je pas echt hoe groot dit ding is, als je 'm in het echt ziet. Op de foto's lijkt ie op een of andere reden kleiner, zelfs als er zoals hier een referentie naast staat.

Het is iig een van de langste draadjes bij "ons" op het forum, en het einde is nog niet in zicht. Ik wens je ook veel suc6! :thumbsup:

De 50% Clipped Wing Piper Cub van Team HAROFLY weegt 32 a 33 kg. Onder 25 kg houden is onmogelijk vrees ik.
Mag in NL een modelbouwtoestel maximum 25 kg wegen? In Belgie ligt de limiet op 150 kg, dus je kan er hier altijd mee komen vliegen ;)

Veel bouwplezier, dit zal wel goed komen en hopelijk mag je er toch eens ergens mee vliegen als hij af is.

In Belgie ligt de limiet op 150 kg, dus je kan er hier altijd mee komen vliegen ;)

Moeten de modellen boven 25 kg in belgien dan niet gekeurd worden . ?

In Duitsland worden ze gekeurd en je moet voor modellen over 25 kg een extra brevet hebben .
Ook de verzekering moet aangepast zijn.

Mvg Johan

Ja dat moet ook. Is dat z'on groot probleem dan ? Dat keuren zou men al met een charter moeten doen.

In Nederland is de KNvvL bezig met een pilot toelatingstraject voor een 25....150kg vlieggewicht klasse. Dit met het Duits voorbeeld als leidraad. Ik heb mijn J3 hier voor opgegeven. E.e.a. is nog wat ongewis want men is nog in onderhandeling met het ministerie. Maar als 't niets zou worden, dan kan ik altijd nog in Duitsland gaan vliegen, dat is van hieruit nog wel te doen. Maar ja, liever bij de eigen club vliegen natuurlijk.

je kan er hier altijd mee komen vliegen ;)

Da's wel een tikkie ver..... Maar is wel interessant. Ik zoek nog een motorkap voor mijn model. Zelf maken heb ik niet zoveel trek in (mallen en zo) maar hoe is dat bij jullie gegaan? Wat is de maat? Kan ik er eventueel eentje kopen?

Da's wel een tikkie ver..... Maar is wel interessant. Ik zoek nog een motorkap voor mijn model. Zelf maken heb ik niet zoveel trek in (mallen en zo) maar hoe is dat bij jullie gegaan? Wat is de maat? Kan ik er eventueel eentje kopen?

De 50% Clipped Wing Cub is een ARF van Bill Hempel. HAROFLY verdeelt deze ARF's en volgens mij is zo'n motorkap ook wel apart verkrijgbaar. Het landingsgestel is toch apart verkrijgbaar, dus ik veronderstel de motorkap ook. Je kan altijd contact opnemen.

Zelf maken in de andere optie. In Belgie vliegen er nog enkele (of toch al zeker 1) rond op schaal 1/2, vergroot van een plan van Toni Clark. Hiervan zijn de motorkappen wel zelf gemaakt (wel de Super Cub versie volgens mij).

Ik ga zeker contact opnemen. Overigens vreemd: Ik krijg www.harofly.be niet geopend vanuit explorer7 en firefox onder Vista 64. Fox geeft"Inhoudcoderingsfout" en IE zelfs "Inhoudcoderingsfout". Vanuit XP in een VM gaat 't wel goed.

Back