Bouwverslag pitts python 1,80m

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
o hier een draadje over mijn pitts python project.
mvg eric de motorkap en de cockpit ruit heb ik besteld by gunderson aerodesign in de VS als het goed is komt het binnenkort binnen.
ik zal later weer posten als het een en ander gevorderd is .
mvg eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga naar TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Voeg je foto toe en kies dan voor de optie resize naar 640x480 for message board. Klik op upload en kopieer dan de 2e link direct (van boven af geteld) in dit tekstveld.

Normaal moet er voor een foto (url) altijd
maar die link die je dan pakt staat dat al bij zegmaar dus dan hoeft dat niet meer.

Laatst bewerkt:
ja het begon als een droom .
leuk he dat je als je een foto neemt toevallig zo`n text op het scherm staat :mrgreen:

hoeveel tijd zit er al in tot zover ?
hoi nou voor mij nog niet zoveel ik heb de kist overgenomen van een vriendelijke belgische meneer , hij had de romp en de onderste vleugel al gebouwd maar hij heeft toen getracht zijn uitlaat demper in het model te bouwen alleen kreeg hij dit door de grootte van de uitlaat moeilijk voor elkaar .
op de club waar hij vliegt mogen ze maar heel weinig Db produceren en daarom moest er zo`n grote demper in .
ik ga er een dle 55 opzetten met een cannister en hoop dat hij dan ook niet te veel Db produceert anders ga ik zelf wat anders in elkaar zetten met 2 dempers en een t stuk o.i.d.
ik heb de bovenste vleugel gebouwd en ingedekt en ik zit nu eigenlijk een beetje af te wachten tot ik de motorkap en de cockpit ruit binnen krijg uit de VS,dan kan ik die passend maken als dit nodig is en dan kan ik de ``cabane`s ``laten laseren uit dural alu en dan kan ik feitelijk gaan plamuren afwerken en folieèn.
ik heb de tekeningen van deze kist in dxf formaat bij de kist gekregen en ik ben in autocad de tekeningen aan het bewerken zodat ik deze kist over een tijdje op 2,40m span kan laten lasersnijden .
ik wil niet met andermans veren pronken dus vandaar dat ik het er nu bij vertel dat ik niet de hele kist heb gebouwd ,maar ik vond het ook zo raar staan als je halverwege de bouw ineens foto`s gaat posten nietwaar ???
als er vorderingen zijn plaats ik die gelijk even.
ps ik heb net mijn ultimate binnengekregen van gonav hier vast wat plaatjes.
mvg eric.

ogcujd.jpg

15eywh.jpg

oi92xk.jpg

29ysi79.jpg

:offtopic:als jullie je afvragen wat voor een mooie vloerbedekking en gordijnen wij hebben dit komt omdat we een huis gekocht hebben uit 1938 waar een ``jongedame`` van 96 in woonde ,en we zijn nu de hele toko aan het verbouwen .
de gordijnen hingen er ook al vanaf de winter 1945 :mrgreen:
over een tijdje is het allemaal een stukje meer gemoderniseerd we hebben eerst onze handen vol aan de bovenverdieping.
mvg eric

:offtopic:als jullie je afvragen wat voor een mooie vloerbedekking en gordijnen wij hebben dit komt omdat we een huis gekocht hebben uit 1938 waar een ``jongedame`` van 96 in woonde ,en we zijn nu de hele toko aan het verbouwen .
de gordijnen hingen er ook al vanaf de winter 1945 :mrgreen:
over een tijdje is het allemaal een stukje meer gemoderniseerd we hebben eerst onze handen vol aan de bovenverdieping.
mvg eric

Retro is toch weer hot?! scheelt flink geld als je het zo laat ;-)

succes met die pitts. Mooi model!

Veel succes met die mooie kist. Ik heb er ook naar zitten kijken maar niet gekocht omdat ik al teveel projecten had. Vervolgens kreeg ik vorige maand in de US de kans om in een echte Model 12 Pitts (Reg.:N247AG) te vliegen, echt een waanzinnige kist.

Ken je deze site al: Pitts Model 12
Daar staan mooie kleurenschema's op, of heb je al voor die rood/zwarte gekozen die op de desktop van jouw PC staat?

Abbo erbij!! Succes!

Groeten,

Johan

haha, ja die kwam van mij... teveel projecten en te veel kop moeten breken op die motor uitlaat combo... ook lang getwijfeld over een 10cellen setup. maar geen netstroom op de club...
maar als alles binnen een jaartje wat verhuist is en ik een echt "bouwhok" heb zal ik denk ik ook de 2m20 of als jij hem uittekent op 240 zeker bouwen. het blijft de mooiste dubbeldekker die ik ken:p. op het forum is er een draadje over een 2m20 versie... die lijkt me wat maar die plannen zijn niet vrijgegeven. ziet er wel vet uit!
succes met de verdere bouw!

dit is het bouwdraadje van de 2m20. superllicht als ge het mij vraagt en mooi.
2-20m-pitts-python-zelfbouw

hier het oude bouwdraadje van deze 50cc versie.
pits-python-50cc

Veel succes met die mooie kist. Ik heb er ook naar zitten kijken maar niet gekocht omdat ik al teveel projecten had. Vervolgens kreeg ik vorige maand in de US de kans om in een echte Model 12 Pitts (Reg.:N247AG) te vliegen, echt een waanzinnige kist.

Ken je deze site al: Pitts Model 12
Daar staan mooie kleurenschema's op, of heb je al voor die rood/zwarte gekozen die op de desktop van jouw PC staat?

Abbo erbij!! Succes!

Groeten,

Johan
hallo,\
ik heb nog geen kleuren gekozen maar ik heb van de vorige eigenaar van de kist een vracht aan digi foto`s gekregen waar een heleboel verschillende schema`s van modellen en echte vliegtuigen op staan.
ik ga er nog goed over nadenken wat het gaat worden maar ik vind een combinatie van ferrari rood met witte accenten ook erg mooi .
binnenkort zal je opeens zien wat het geworden is als ik de foto`s post.
gr eric

probleem is alleen ik ben ``zelfstandig ondernemer`` zoals dit mooi heet en hierdoor heb ik nu even weinig tijd om verder te gaan met de bouw van de pitts .

pitts python

ben begonnen met het folieen van het stabilo en het rudder en er lag vandaag een briefje in de bus dat ze van middag langs geweest zijn van de post met de bestelling van de motorkap en de cockpit ruit .
morgen effe naar het postkantoor dan maar :-D:-D:-D.
ik moet trouwens wel € 26,- betalen over mijn bestelling,welke 108 dollar was ( ong 75 euro )incl verzending .
is dit niet een beetje veel dat je ruim 30 % van het bedrag bij moet betalen aan tax ?????
zal morgen weer wat foto`s posten .
gr eric
r9h7k9.jpg

hier de motorkap uit de VS (vanmiddag effe op het postkantoor geweest) :D:D

33c3kpd.jpg

en de cockpit ruit .......

25ewx9z.jpg

en het rudder in de basiskleur gefolied!!!!

Ik weet niet of Strijen in NL of in BE ligt, maar in NL geldt dat je behalve 19% BTW ook nog inklaringskosten moet betalen, en dat is ook nog 10 euro ofzo. Dan zit je al zo aan 30% bij zo'n bedrag.

hallo ton
strijen ligt in zuid holland ( net geen brabant) zo`n kwartiertje rijden onder rotterdam.
de 26 eurie is inclusief inklaring .
blijft best ernstig dat ze over de artikelen en de verzendkosten belasting innen .
gelegaliseerde diefstal is het .
:onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer:

Back