Bouwverslag Pitts Special

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door jvenant, 3 apr 2007.

  1. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Na een langetijd niets aan de vlieg hobby gedaan te hebben en na het bouwen van wat shocky's ben ik toch maar weer begonnen aan een groot toestel.
    Ik zal hier het bouwverslag laten zien en ik dacht laat ik het eens anders doen en zeg niet wat het is maar het moet geraden worden.

    Hier is de eerste foto:

    PS: RobertT en Rhuizer jullie weten het al dus ........
    [​IMG]
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Pitts
     
  3. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    GRRRRR

    nu al goed !!!
     
  4. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    hmmmm dan maar gelijk een tweede foto er bij:


    [​IMG]
     
  5. Richard Huizer

    Richard Huizer

    Lid geworden:
    29 aug 2004
    Berichten:
    228
    Locatie:
    nieuwe-tonge
    hej jeroen dat was niet moeilijk te raden voor de anderen haha !maar uh!! snel doorbouwen dan kun je weer vliegen !groeten rich
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Jeroen

    Is dat een bouwdoos, zo welke? details please.

    Stevo
     
  7. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    aan de stempel op de zijbeplanking te zien is het volgens mij zelfbouw....
     
  8. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland


    Ja klopt is zelf bouw van tekening die ik voor een paar dollar van ebay heb gehaald.

    Hij wordt ongeveer 1,8m wing span en het gewicht weet ik nog niet echt


    Ik heb hem met adobe illustrator geresized en tilled uitgeprint op A4, dat was wel even werk maar ja je moet er wat voor over hebben.

    en de rompdelen heb ik nog een keertje extra uitgeprint en die uitgeknipt en met een spuitbus spuitlijm op berken triplex geplakt.
    Het Mooie er van is dat wanneer je klaar bent je het er zo weer af kunt trekken want die lijm hard niet echt uit!

    zodra ik weer wat grote voorderingen heb zal ik foto's maken en deze posten.

    en ik zit ook nog te dubben wat voor motor ik er op gaat doen, ik zit zelf te denken aan een 38CC ZDZ of een 62 cc ZDZ maar na een telefoontje met quartel ben ik eigenlijk redelijk geschrokken van de prijzen van die motoren.

    Misschien dat ik wel een 2e handsje ergens op kop kan tikken ( iemand er nog eentje liggen voor een zacht prijsje ? )

    later meer !
     
  9. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    heb je dan de tekeningen uitvergroot? ik heb net dezelfde tekening liggen (voor zover ik kan zien aan het kleine stukje van het plan dat te zien is) maar dan voor een spanwijdte van 1m22 voor een 10cc.
     
  10. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland

    JA dat klopt ik heb hem met 133% vergroot
     
  11. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  12. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    hee, weer een bouwverslagje, dit gaan we volgen, weet je inmiddels al welke motor je gaat gebruiken???
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Heb je ook al bedacht hoe je het Baldachin in de romp verwerkt.

    Als ik de eerste foto bekijk dan is het hier op dezelfde wijze opgelost als bij een Pitts van en tekening van de FMT die ik ooit gebouwd heb en dan moet dat aan spant 2 en 4 vastgezet worden en die plaatsen zie ik daar op het papier dat op de spanten zit. Dit had moeten gebeuren voordat je de bovenzijde doet beplanken.
     
  14. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik heb nog een nieuwe 3W 60 cc Heindel liggen, die op de Ultimate moet komen
    Moet voldoende zijn , denk ik ...
    Nog een optie is de epoxy romp bestellen bij A-M modellbau, dat scheelt weer een hoop werk :idea:

    De andere delen heb ik al daar besteld een paar jaar geledenl
     
  15. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Als je goed kijk naar de tweede foto die ik gepost heb die je dat daar 4 stukken schroefdraad uit steken.
    Ik heb 4 latjes (van die stevige roerhoutjes voor verf)gemaakt en 2 van die aan spant 1 en 2 gelijmd en twee aan spant 3 en 4 hierin heb ik de bevestiging gemaakt waarmee het schroefdraad naar buiten komt, dit alles zit met locktight vast.
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ah, ok.
     
  17. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    ik denk dat ik idd voor een 60cc motor ga, want ik houd wel van een beetje reggen met die kist en wil ook genoeg power over hebben om het een en ander uit te vreten.

    torken zal er niet in zitten met deze kist omdat er geen stuur vlakken in de lucht stroom van de propellor zit.
    maar dat maakt niet uit.

    ik ben al een beetje aan het rond kijken en zie hieren daar al wat betere prijzen dan de 700 euro van quartel
     
  18. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    Hallo Jvenant,

    Dat zal wel lukken , want je staart vlakken zitten er wel in, maar de pits zal wel gaan ronddraaien, omdat de alerions niet in de propwach zit, dus die worden dan niet door de luchtstroom van de prop aangestuurt worden.
    Wel is het zo dat het dan moeilijker is om te hoveren, maar het zal wel gaan.(mits de de motor je kist kan houden)"ik weet niet hoe zwaar hij word".

    Grt.
     
  19. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Zoals belooft komen er weer een paar foto's


    sjonge wat een verschil met die kleine he? die moet nog verder afgemaakt worden maar hij is bijna klaar.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    de struts zijn ook al voor een groot deel klaar, hier moet ik de constructie nog verder verzinnen. Heeft er iemand nog goeie ideeen?? ze zijn welkom!!
    [​IMG]
     
  20. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ziet er goed uit 8)

    ik ben het na 2 vleugelhelften meestal al zat, en jij moet er 4 :lol:
     

Deel Deze Pagina