Bouwverslag : Protech Infinity 2 Lite

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door MrBean, 19 nov 2006.

  1. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    Dit is een verslag van de Protech Infinity 2 Lite.

    De "2 Lite" staat voor de extra lichte versie. Dit heeft Protech proberen te bereiken door het uitfreezen van de al zo lichte 3mm depron naar 1mm depron (op sommige stukken). Dit zou volgens kenners op een toestel tot maar liefst 20 a 30 gram kunnen schelen.

    Dit is het hoopje dat later (hopelijk) een vliegtuig zal worden :

    [​IMG]

    Dit zijn de (uiterst lichte) onderdelen voor het toestel. 3 Mini servo's (Eentje ontbreekt op de foto). Let vooral ook op het motortje van 28 gram !!!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    de handleiding :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De romp al in elkaar gezet met de middensteun :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De romp nu ook aan onder-en bovenkant toe :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De steun voor de vleugel er op gemonteerd :

    [​IMG]

    De bovenste vleugel al bevoorraad met de rollen :

    [​IMG]

    Morgen weer verder... :)

    Groetjes,

    Davy
     
  2. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hoi Davy,

    Toevallig ben ik ook bezig met de Infinity 2 Light. Ga je nog dingen aanpassen? In Carvin heb ik de Infinity van Sam Pets eens goed bekeken en hij heeft het een en ander aangepast. B.v. het hoogteroer, deze zou aan de kleine kant zijn en de rolroeren had hij uitgevoerd met tegenroeren aan de tips.

    Ik zelf ga twee servo's op de rolroeren zetten om ze te kunnen mixen met het hoogteroer. Tevens kun je dan ook meteen differentieel inmixen om een mooie axiaale rol te krijgen.

    Hoe ga je de aanstuuring naar achteren maken? Met een Pull Pull systeem of standaard?

    Als ik wat verder ben met de bouw zal ik ook eens wat foto's plaatsen.
     
  3. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Jeroen,

    ik ben niet van plan veel te veranderen, des te meer omdat hij niet voor mezelf is :-( Moest dat wel zo zijn, dan zou ik er aan denken. Heb zaterdag nog met de ontwerper van dit toestel gesproken en één van de nieuwste aanpassingen was inderdaad het veranderen van de rolroeren.

    Wel ga ik push-pull toepassen om het allemaal zo licht mogelijk te houden...

    Aangezien ik maar 3 servo's in totaal heb gekregen, ga ik ook geen 2 servo"s op de rollen zetten ... :)

    groetjes,

    Davy
     
  4. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    vandaag nog wat verder gebouwd. Ik blijf het misschien zeggen, maar die Protech kits bouwen zo snel en gemakkelijk dat ik op dit ogenblik al een kist heb klaarstaan die voor 85% klaar is ! Dat was wel wat anders met die Extra RedBull !

    Hier gaan we.

    Eerst het richtingsroer gevormd :

    [​IMG]

    Cockpitje erop en vleugels monteren :

    [​IMG]

    Rolroer en hoogteroer servo er in :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vleugelsteunen ter versteviging erin :

    [​IMG]

    En uiteindelijk de staart erop :

    [​IMG]

    Hiermee ben ik vandaag gestopt. Ik verwacht morgen nog de rest af te kunnen werken, zoals bv het landingsgestel...

    Groetjes,

    Davy
     
  5. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    ik heb ondertussen het toestel volledig afgebouwd.

    Op dit moment is alles gemonteerd, behalve de propellor, de regelaar en de batterijen. Ook het push-pull systeem hangt er nog niet op ! Ik zit nu op 148 gram voor het ganse toestel met 3 servo's en de motor. Dit is volgens mij helemaal niet slecht... :)

    Hier volgen nog wat foto's :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zaterdag zal ik proberen wat foto's in het buitenlicht te maken in vol ornaat... :)

    Groetjes,

    Davy
     
  6. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    motor hangt volgens mij aan de verkeerde kant....
     
  7. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Helaba,

    oeps, nu je het zegt... Weet je, dat was me helemaal niet opgevallen. Ik ben er waarschijnlijk vanuit gegaan dat er toch nog een propmeenemer op moet en dat stuk dus wel wat langer wordt...

    Maar soit, ik zal eens bekijken hoe ik dat in orde kan krijgen !

    Bedankt voor de opmerking...

    Davy
     
  8. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
  9. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Hey Davy,

    De positie van het landingsgestel lijkt me raar.
    Het lijkt wel of het landingsgestel achter het zwaartepunt zit?
    Geeft die foto nu zo'n vertekend beeld of komt er ook nog een neuswiel op? ;-)

    Om het motorprobleempje op te lossen kan je het schotje naar voor brengen of er gewoon één bijzetten.

    Gr Joeri
     
  10. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Ben eens benieuwd hoe je met het zwaartepunt gaat uitkomen...
     
  11. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Joeri,

    ik moet bekennen dat ik dat landingsgestel ook verkeerd had gezet. Erg dat allemaal moeten toe te geven, maar soit, uit fouten kan je leren en dat was de bedoeling. Ik was dus erg snel om het landingsgestel los te maken en het meer naar voor (op de juiste plaats) te monteren. Dat is dus nu wel degelijk goed gekomen.

    Wat de motor betreft, was er uiteindelijk geen andere mogelijkheid. De eigenaar, die het toestel gisteren is komen halen, ging gewoon de neus wat inkorten.

    Wat het zwaartepunt betreft, dat zal hij nu moeten gaan zoeken met het verleggen van de batterij...

    Omdat hij het toestel is komen halen, kan ik nu geen foto's meer maken van dat landingsgestel, je zal me dus zo moeten geloven... :)

    Groetjes,

    Davy
     

Deel Deze Pagina