Nieuwe veertjes zitten erin.
Ziet er een stuk beter uit! :wink:
en toen...
Stabilo maar eens plakken, maar hee het is misschien toch handig om eerst een sleuf voor het kielvlak te maken! Kan er nu niog goed bij!
Zo gezegd zo gedaan.
Meteen maar ff een gaatje geboord en een stukje buis verlijmd voor de doorvoer van de dynema lijn.
Stabilo, heb ik in eerste instantie maar eens op een voor mij nieuwe methode verlijmd.
Kist op zijn kop et tippen op de grond.
Hmm, eerste probleem kom ik al tegen.
Ik heb namelijk mijn werppen al verlijmd en die komt de grond eerder tegen dan mijn tip!

Ok, met behulp van wat badkamer tegels de vlegeltips iets opgehoogd en beide tippen rusten nu op de tippen.
Stabilo verlijmd met epoxy en met behulp van een touwtje van tip tot tip gemeten. Moet goed gaan.
Omdat het de eerste keer is dat ik mijn stabilo verlijm op deze manier ben ik toch maar even wezen kijken of de boel wel recht zat, nog voordat de epoxy helemaal was uitgehard en ik er eventueeel nog iets aan kon doen. Dat was maar goed ook!
Stabilo stond niet goed in lijn met de vleugel.

ben daarna maar overgegaan op de andere optie.
Alleen de ideale methode als je het stabilo vastlijmt op de romp. Anders de optie timmermansoog, winkelhaak, geodriehoek, koektrommel, cd-doosje of wat dan ook nemen.
Stabilo zit nu kaars en kaars recht volgens mij!

En oja! Ik was gelukkig zo slim geweest om voor het lijmen de dynema al vast te knopen aan het heveltje van mijn stabilo en alvast door te voeren door de romp! Dat is scheelt een hoop gepiel en frustratie!

Toch wel handig als je eerst een mimi hebt gebouwd!
Foto's volgen later...