Bouwverslag Pulsar uit Polen

Dan heb je dus van die mooie, nauwkeurige D47's, en je gebruikt ze als een paar Chinese el-cheapo servo'tjes :hammer:

Als ik die foto zo zie zou je ze makkelijk halverwege de servohevel kunnen bevestigen en de voledige uitslag van de servo gebruiken. Die mooie D47's zijn het waard :teacher:

Volgens mij mis ik iets... :confused:
Wat is het voordeel daar dan van?

Spedter,...Bij de voordelen die Wubbe noemde komt ook bij dat je meer steps van je servo kunt gebruiken voor een kleinere uitslag van je stuurvlak waardoor je dus een hogere resolutie van je servo gebruikt.

Precies.

Om een zo nauwkeurig mogelijke aansturing te verkrijgen moet je altijd de volledige uitslag van je servo gebruiken en nooit de uitslag in de zender beperken. De uitslag beperk je maar op één manier en dat is door de stuurdraden meer naar de as van de servohevel te bevestigen. Op deze manier gebuik je alle stappen van je servo en ben je dus nauwkeuriger (je hebt een hogere resolutie)

Ik ben voor de theo reparatie gegaan. Heb 3 sneetjes dwars op de breuk gemaakt en hier 3 carbonstrips van verschillende lengtes ingelijmd.
Goed ingeklemd en het resultaat ziet er verbluffend goed uit!
Voelt sterk aan en van de breuk is nog wel wat te zien, maar ik moet zeggen dat het oppervlak er beter uitziet dan ik had verwacht.

Foto-47V4466N-D.jpg

Vanavond, als ik ff tijd heb ga ik eens wat worpen doen. Kijken hoe dat voelt. Mocht ik me er toch niet helemaal vertrouwd mee voelen, ga ik er nog een glasmatje van 25 gram omheen leggen, mat maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.

En oja, die touwjes van die servo's... :p Daar zal ik ook nog eens naar kijken.

Hoe denk je dat de krachten die jouw vingers tijdens het rondslingeren van de ca. 300 gram aan massa van het werpblad worden overgebracht op de vleugel of meer precies op de koolstof ligger in de vleugel?

Ik had de strips er in mijn geval rechtop ingezet :rolleyes:
Maakt niet uit, als dit werkt is het ook prima toch?

Ik zou zeggen dat er een koolstof verbinding gelamineerd moet worden tussen het werpblad en de ligger/koolstof strook en ook een beetje rond het werpblad om de krachten beter te verdelen..

Hoe denk je dat de krachten die jouw vingers tijdens het rondslingeren van de ca. 300 gram aan massa van het werpblad worden overgebracht op de vleugel of meer precies op de koolstof ligger in de vleugel?
Geen idee. Ik ben een beginnend dlg-er. Heb wel ervaring met de mimi, maar dan houdt het ook op.

Ik had de strips er in mijn geval rechtop ingezet :rolleyes:
Maakt niet uit, als dit werkt is het ook prima toch?
Rechtop? :confused: Hmm, ik dacht dat je het zo bedoelde. Nou ja, las het niet werkt, verzinnen we weer wat nieuws. En idd als het werkt ben ik tevree! :D

Edit: O nu snap ik wat je bedoelt met recht op! Ja dat had beter geweest... Nou ja, als het niet goed voelt doe ik dat misschien ook nog..

Laatst bewerkt:
Vanavond nog even gegooid, maar het voelt nog steeds niet goed aan. Ik durf nog steeds niet vol uit te gooien.
Als ik wat harder gooi hoor ik het kraken! :eek:
Het is allemaal heel gebleven, maar ik vertrouw het niet.

Ik zou zeggen dat er een koolstof verbinding gelamineerd moet worden tussen het werpblad en de ligger/koolstof strook en ook een beetje rond het werpblad om de krachten beter te verdelen..
Moet dit met carbonweefsel worden gedaan? En hoeveel grams dan?
EDIT: Ik zie het al, je had het over max 80 grams.
Heeft er iemand toevallig een stukje over? Heb maar een klein stukje nodig. Het spreekt voor zich dat ik er voor wil betalen.

Laatst bewerkt:
Probeer het anders eerst nog (of ook) op de door Theo gesuggereerde manier.
Met een scherp mes een sneetje maken en daar carbonstrip in duwen. (haaks op het opp)
(ik heb nog wel restjes DPP 0,6 mm liggen)
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die tip nog kan buigen als er 2 van dit soort stripjes in zitten

Probeer het anders eerst nog (of ook) op de door Theo gesuggereerde manier.
Met een scherp mes een sneetje maken en daar carbonstrip in duwen. (haaks op het opp)
(ik heb nog wel restjes DPP 0,6 mm liggen)
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die tip nog kan buigen als er 2 van dit soort stripjes in zitten
Haha, je bent me net voor! Heb vanmiddag een extra carbonstrip op de theo manier ingebracht vlak bij de werppen doorlopend naar de carbonnen ligger. Ook nog een ienie mini stripje aan de voorlijst. Ben benieuwd hoe het nu gaat.
Hoop dat het gekraak weg is. Zoniet dan gaat er zeker nog een matje op! :p
Wat is DPP? Carbonweefsel? :confused:
Hee, ik zie dat je vlak bij woont. Misschien leuk om met een aantal dlg-ers een keer wat af te spreken?

Zaterdag weer staan gooien.
Het ging eigenlijk heel goed! De vleugel voelde goed aan bij de pen en ik durfde dan ook harder en harder te gooien. :cool:
De hoogtes werden steeds hoger totdat ik bij een worp een raar gevoel had. Dit voelde niet goed.
Zodra ik weer op de grond was direct naar de werppen gekeken, maar dat zag er goed uit. Ik kon zo snel niets raar vinden en ging voor nog een worp.
Dit keer een rustige en jawel, de kist deed heel raar en voelde weer niet goed!
Bij nader inspectie:
Foto-CS6Z3DZZ-D.jpg

Wow!! Dat is niet goed. Een vliegmaatje van mij die ook met een pulsar vliegt had precies hetzelfde mee gemaakt!
Dit verklaart wel waarom deze dlg goedkoper is dan een twister/salpeter/enz.
Dit moet toch niet kunnen toch? :confused:

Nou ja, ik heb nog een reserve rudder liggen, maar eerst maar eens proberen te repareren.
Kist ligt te drogen nu..
Heb hetzelfde kunstje uitgehaald als bij mijn vleugel.
We gaan het zien..

Nog een fotootje:
Foto-6KGCJ6XK-D.jpg

Laatst bewerkt:
Waar is het kielvlak van gemaakt, het lijkt wel styropor met 2 lullige strengetjes carbon.

Neem van mij aan dat zoiets niet heel kan blijven zelfs niet als het op die manier van Rohacell gemaakt is.

Waar is het kielvlak van gemaakt, het lijkt wel styropor met 2 lullige strengetjes carbon.

Neem van mij aan dat zoiets niet heel kan blijven zelfs niet als het op die manier van Rohacell gemaakt is.
Hahaha! Ik weet niet wat styropor is maar volgens mij is het gewoon ordinair piepschuim met inderdaad 2 lullige strengetjes carbon. :yes:
Kwaliteit valt me dan ook idd wat tegen.

Het is mijn eerste full size dlg en idd, als je hem naast een salpeter ziet (die ik ook heb kunnen aanschouwen dit weekend) zie je het verschil goed.
Maar ach, hij vliegt en thermiekt goed en ik heb er veel plezier mee, als die heel blijft tenminste .... :rolleyes:

Hahaha! Ik weet niet wat styropor is maar volgens mij is het gewoon ordinair piepschuim met inderdaad 2 lullige strengetjes carbon. :yes:
Kwaliteit valt me dan ook idd wat tegen.

Het is mijn eerste full size dlg en idd, als je hem naast een salpeter ziet (die ik ook heb kunnen aanschouwen dit weekend) zie je het verschil goed.
Maar ach, hij vliegt en thermiekt goed en ik heb er veel plezier mee, als die heel blijft tenminste .... :rolleyes:

$$$$$$$$$$ salpeter versuz pulsar.... zoals vaak, wat je wil spenderen aan euros, krijg je terug in waarde...
je kan een heel dun spreadtow carbonvezelmatje overzetten... weegt evenveel dan een glasmatje maar is oersterk!

Back