Bouwverslag Pulsar uit Polen

Hallo DLG-ers!

Zoals de titel al zegt: Iemand ervaringen met de Pulsar? Aangezien ik helemaal verslingerd (leuke woordspeling) ben geraakt aan het DLG-en met mijn mimi, wil ik eens voor het echte werk gaan. :p
Eigenlijk wil ik een Twister, maar ja.. Geld voor deze hobby gaat grotendeels naar een andere hobby.. kinderen!

Vandaar een DLG van minder budget en dit leek me een goede keuze.
Daarom: Iemand ervaring met deze kist?

Laatst bewerkt:
wat ik heb gezien:

heb dit weekend nog een pulsar vleugeltje in mn handen gehad. jens hoffman had er een mee tijdens de eurotour wedstrijden. voor de prijs ziet het er helemaal niet slecht uit, afwerking niet veel op aan te merken. er word nu een AG profiel gebruikt maar jens had het erover dat ze nu andere profielen wouden gaan gebruiken... raar als je net een nieuw model op de markt hebt?

jens zei dat het zeker geen topkist was maar voor een beginnend dlg vlieger zeker een goede kist. deed zeker niet onder voor iets in de richting van een supergee ofzo.

uit dit draadje:
[85585] pulsar-dlg-uit-polen

Laatst bewerkt door een moderator:
duits?
Wat is dat?
Hahaha!
Nee hoor, kom ik denk ik wel uit.. Mijn duits is zeker niet goed, maar lezen gaat makkelijker, daar kom ik wel uit.

Thanx!

Ik heb nog geen tijd gehad om hem in elkaar te zetten.

Ik mis alleen een pen voor in de vleugel om hem weg te smeiten.
Heeft iemand die voor mij?

Zojuist 2 pulsars besteld. :D
1 voor mij en 1 voor Sylvian (ook een forumlid)
Nou, het moeilijkste.. wachten....:-(
Ben erg benieuwd wat ik ga krijgen! :mrgreen:

@ dzjaivnt: Heb jij met paypal betaald?

Hoe time het zo?!
Kwam om +/- 20:30 thuis en wat stond er in de gang? :mrgreen:

Zojuist ff alles bekeken. 1e indruk..:-D Ziet er goed uit!
Ga nu eerst ff alles veilig opbergen voordat die kleintjes van mij het ontdekken! ;)

Als ik ff tijd heb zal ik wat foto's posten.
Ga nu lekker slapen :sleeping:.. Gaat wel lukken denk ik zo!! :cool:

Oja, heb ff de vleugels gewogen. Linker 65 gram rechter 65 gram. Niet slecht volgens mij!

Morgen meenemen naar de clubavond!

Hahaha, nieuwsgierig?
Kan morgen helaas niet, maar hoop de volgende keer er weer bij te zijn en dan neem ik um wel mee. :D

zit een DLG vleugel niet in 1 geheel aan elkaar?

Ja, nadat je de twee vleugeldelen aan elkaar hebt gelijmd.. ;)
Pakketje komt uit polen en scheelt wel als je een pakket hebt met 2 delen van 75cm of 1 deel van 1,50m!
Servo's worden ook in de vleugels ingebouwd en de bedrading moet ook nog worden doorgevoerd. Dan is het ook wel handig wanneer je 2 delen hebt.
Later meer..

Laatst bewerkt:
mijn highlight kost nieuw 180 euro. en is volledig hol ;) kan de servo mooi vlak tegen de romp inbouwen.
de vleugel is wel in 1 stuk.

voor de verzendingskosten kan ik het wel begrijpen.

en vliegt de pulsar nog niet??? moet toch vordering zijn ? :)

we zijn benieuwd...

Nog niet aan begonnen.

Ben momenteel met een ander kistje bezig.
En druk met het gezinnetje en schoonmoeder die net een hartoperatie achter heeft.

Maar ben van plan om van het weekend eens tijd te maken voor de pulsar. Wil toch eigenlijk wel eens een keer met een f3k wedstrijdje mee doen en 20 maart is dan toch wel een mooi target! :p

Gisteren begonnen met de pulsar.

Gewicht vleugels:
+- 63 gram per vleugeldeel. (Ikea weegschaaltje is niet super nauwkeurig)

Gewicht carbon romp:
+- 42 gram

stabilo +- 7 gram
kielvlak +- 5 gram

Ik bouw deze pulsar samen met een vriend van me. Deze heeft ook een pulsar.
Begonnen met het aftekenen en verwijderen voor het plaatsen van de D47 servo's in de vleugels.

Daarna met een tolletje het schuim verwijderen.

Dat gaat goed.
Nu komt het.
Voor de draadtoevoer daar de vleugels zou je volgens de website Pulsar F3K
met een boor in je vleugel moeten poeren.

We hadden ten eerste niet zo'n lange boor en ten tweede een beter plan.
Men neme een breinaald van moeders.
Men neme een gasbrander.

men neme een aansteker en voila! Een hete breinaald om door het schuim heen te smelten.

Wel een geleidertje gemaakt voor de breinaald. Het voordeel: Het schuim wordt ook nog eens diect dicht gesmolten dus je krijgt een mooi tunneltje!

Let er wel op dat je de breinaald eerst in een ander stuk schuim steekt om te zien of de breinaald niet te heet is! Anders krijg je een heel groot gat!!!
Tevens wanneer deze te heet is steek je hem een paar keer in het suk schuim totdat ie de juiste temperatuur heeft en dan ga je pas in je vleugel!!
Bij de eerste 2 ging het perfect.
Bij de 3e ging het bijna mis. Brienaald ging bijna door de bovenkant van de vleugel, maar na wat aanpassingen gingen de 3e en 4e ook goed.

Helaas hadden we geen verlengsnoer voor de d47's.
Eerst naar de hobbywinkel en dan kunnen we weer verder!

Laatst bewerkt:
Als verlengsnoer voor servos is prima het snoer uit oude muizen te gebruiken. Dit is vaak mooi dun en erg soepel.

Tijd voor een updaatje.

We zijn weer iets verder. Er gaat toch meer werk in zitten dan ik dacht!
Veel soldeerwerk!
Maar het meeste soldeerwerk is dan ook achter de rug. Alleen nog accupacks solderen. Heb helaas de verkeerde besteld. 2/3 AA ipv AAA. Effe niet goed opgelet, zijn toch iets aan de zware en grote kant! :D
Iemand interesse?

Heb er nog 3 liggen.
Ik wacht denk ik nog maar met bestellen tot ik weet hoeveel gewicht er nog in de neus moet.

Wat ik al zei, veel soldeerwerk.
MPX stekker zit in de vleugel. En andere kant 2 stekkers voor naar de ontvanger.
Vleugel is klaar om aan elkaar te plakken.
Zodra ik weer tijd heb ga ik een poging wagen.

Op de site van Pulsar F3K kan je op de foto zien wat de V-stelling moet zijn. Moeilijk te zien maar de hoogte is volgens mij 12,5 cm.

Lijkt me zo weinig.. Of is dit een normale V-stelling? Misschien kan iemand hier een antwoord op geven?
En als ik toch bezig ben.. Heb ergens gelezen dat je microballoons moet gebruiken bij het verlijmen van de vleugeldelen. Is dit echt noodzakelijk? :confused: Beide te lijmen vleugeleinden zijn voorzien van +/- 1 cm balsa hout.

Zodra ik de mogelijkheid heb zal ik wat foto's uploaden vwb mijn progress.. Langzaam maar gestaag!! :p

Laatst bewerkt:
Back