Bouwverslag Quadframe PRO SIX

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor het probleem met om zijn as draaien.
Zodra ik dat namelijk doe, begint hij meteen een kant op te vliegen.
Heb alle gains nagekeken en vloog ook vandaag met harde wind prima.
Bij het draaien gaat het in alle modes niet echt lekker.
GPS mount nagekeken en ook het dansje een paar keer gedaan.

Iemand nog andere mogelijkheden.
 
Waarschijnlijk een (of meerdere)motor niet helemaal recht.. Wat je kan doen vor een indicatie, is een poosje hoveren, en dan landen en voelen of er een motor of esc warmer is dan de rest. Dan weet je dat die meer moet doen dan de rest. Het is dan evne kijken of het ook die motor is welke scheef staat of een andere. Hoeft maar en beetje scheef te zijn... en je hebt problemen.
 
GPS antenne ofsets staan goed? Een afwijking heb je altijd, is normaal. Balans exact in het midden is ook belangrijk. Probeer nog eens een compas kalibratie, wellicht helpt dat. Vooral buiten kalibreren wat van metaal!
 
Ja, heb al die punten al nagekeken.
Motoren staan recht, COG is in orde, GPS staat goed en is gekalibreerd, Gains staat redelijk goed en heb daarbij ook al vanalles geprobeerd.
Het is een zeer vreemd fenomeen. Zeker omdat de heli op zich wel op een plek kan blijven hangen.
 
Heeft denk ik met de antenne in de gps te maken. Die verdraaid waardoor hij net iets afwijkt. Ik zie het bij erg veel in gps mode. De nauwkeurigheid is ook 2.5m en dat is niet voor niets.
 
Maar een multicopter kan toch perfect om zijn eigen as draaien.
Hij blijft in GPS ook stil hangen.

Hangt alles dus af van de NAZA die je koopt. Als er wellicht een foutje in zit, heb je gewoon pech.
Ik weet dat het anders kan. Hoor zoveel mensen waarbij hij als een huis in de lucht hangt.
 
Ja, Naza is niet gelijk Naza.
Dat heb ik nu ook moeten ondervinden.

Ik heb eventjes "tussendoor" een F550 gebaut met een Naza Lite + GPS.
M'n oude F550 had een Naza-M v2 + GPS en die lag heel stabiel met GPS.
De Naza Lite heeft ook snel een GPS lock, maar gaat ongeveer de eerste 3 minuten naar links wegdriften.
Ik kan dat wegtrimmen, of gewoon tegensturen, maar na 3 mintuen is het echt weg.
Pas dan ligt de Lite ook behoorlijk stabiel, maar niet zo goed als de v2.

Als ik in ATTI of manueel vlieg, dan is er niets aan de hand, maar in GPS eerst pas na 3 minuten stabiel.

Groetjes,

Jordy
 
Lite b stock van de gewone naza. Tussen de naza onderling zit ook nog Best wel wat verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt maar waarom blijft hij in atti dan perfect hangen en zodra je naar GPS switcht glijdt hij weg? Elke keer weer. Dat is toch gek? MC zou dat prima moeten zijn? Hij krijgt gewoon een offset lijkt het, kan het ook prima tegensturen.
 
hoi

Ik had graag de prijs geweten voor alle onderdelen en of deze quad een aanrader is voor beginners, en zo nee, welk uitgebreid bouwverslag daar wel voor in aanmerking komt?

Dank u wel!

r
 
Back
Top