Ariel
PH-SAM
Hoogste tijd voor het toelichten van een aantal ontwerpcriteria en mijn randvoorwaarden betreffende de RESuprois vleugel enz.
1. Waarom wil ik deze vleugel sterker bouwen dan bij de standaard Surprois?
- Het vleugelprofiel, BC70 heeft minder weerstand als het Clark Y profiel van de standaard Surprois en kan daarom sneller vliegen.
Bij stevig opvangen uit een duikvlucht met hoger snelheid mag de vleugel niet breken.
Ook moet de constructie flutter voorkomen en uiteraard de maximale liftkrachten tijdens de hoogstart overleven.
2. Wat wil ik met de Suprois bereiken?
- Een breed inzetbaar toestel, clubzwever, R-E-S toestel, hellingzwever en kunstvluchtzwever.
3. Hoe ik dat doe?
- Door de modulaire opbouw kunnen verschillende vleugels op dezelfde romp worden bevestigt, ook stabilo met hoogteroer en kielvlak zijn uitwisselbaar.
4. Wat als de RESuprois vleugel te zwaar wordt?
- Dan heeft de concurrentie bij de R-E-S wedstrijden voordeel, haha.
Johannes
1. Waarom wil ik deze vleugel sterker bouwen dan bij de standaard Surprois?
- Het vleugelprofiel, BC70 heeft minder weerstand als het Clark Y profiel van de standaard Surprois en kan daarom sneller vliegen.
Bij stevig opvangen uit een duikvlucht met hoger snelheid mag de vleugel niet breken.
Ook moet de constructie flutter voorkomen en uiteraard de maximale liftkrachten tijdens de hoogstart overleven.
2. Wat wil ik met de Suprois bereiken?
- Een breed inzetbaar toestel, clubzwever, R-E-S toestel, hellingzwever en kunstvluchtzwever.
3. Hoe ik dat doe?
- Door de modulaire opbouw kunnen verschillende vleugels op dezelfde romp worden bevestigt, ook stabilo met hoogteroer en kielvlak zijn uitwisselbaar.
4. Wat als de RESuprois vleugel te zwaar wordt?
- Dan heeft de concurrentie bij de R-E-S wedstrijden voordeel, haha.
Johannes