bouwverslag rigger

@Jurriaan : jij kan natuurlijk alles afdrukken op je werk ofniet haha

@Virgil: sjah, word tijd dat we samen even een autocad opfrisser gaan doen bij Jurriaan hij schijnt het heel goed te kunnen ;)

Verder is de wiesel heel makkelijk te bouwen, en zijn er ergens op dit forum ook 1:1 tekeningen te krijgen!!

Groeten, JP

hallo j, poortman
nee er zijn zover ik weet en heb gezocht nergens 1 op 1 tekeningen te krijgen.
maar ik vind de uitleg vn het afdrukken maar iets ingewikkeld ik vind sommige dingen
wat er staan beschreven niet.
maar ik zal nog eens de tekeningen van de wiesel zelf tekenen 1 op 1 alhoewel de tekeningen op sommige gebieden nog al onduidelijk zijn.

maar ik zoek tekeningen van internet voor eventweele andere ontwerpen.

gr. virgil

@JP, met mn nieuwe baan kan ik idd alles op het werk afdrukken op gewenst formaat. Echter nog nooit gedaan ;) Heb zelf mn tekeningen altijd met A4tjes geprint en aan elkaar geplakt.. So no offense, maar niks is onmogelijk als je het wil
En ja, ben opzich aardig goed met autoCAD, werk er dan ook o.a. dagelijks mee op mn werk en thuis voor mn eigen ontwerpen.. Je woont in leeuwarden, dus kom gerust eens langs ;)

de tekeningen van de wiesel die iemand aan je gaf in een ander topic:
jaren-70-ontwerp-van-simpel-racebootje-de-wiesel-18
--> http://home.wanadoo.nl/tom.broeke/wiesel/lossedelen.doc
--> Index of /tom.broeke/wiesel
(qoute komt uit ander topic)

hallo,
heb jij je bouwtekeningen nog
omdat ik zelf ook met een wiesel ga beginnen
en ik vind geen 1op1 tekeningen ervan.

gr. virgil
ff kijken op p18 van dit draadje daar staat een link (een van de eerste posts) naar de plannen op 1:1 in een word document. 'k heb die plannen nog niet zelf gebruikt ma denk wel da ze kloppen. Anders kan je met behulp v Photoshop (mijn uitleg hierover staat hier ook ergens in 't draadje, [14342] jaren-70-ontwerp-van-simpel-racebootje-de-wiesel-19) en wat handig knip en plakwerk voor deel 8 (2x nodig) ook de plannen op 1:1 krijgen...

grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
Virgil,

als je opzoek blijft naar een moderne boot, dan gaat dat denk ik niet lukken. De meeste tekeningen zijn al wat ouder (op een aantal na) en het design is hierdoor ook wat minder modern.
Wil je echt zoiets als de Rain-X zelfbouwen, dan zul je aan de slag moeten met potlood, papier of iets van autoCAD. Is ook veel leuker om iets zelf te ontwerpen en te bouwen, blijft het exclusief.
Moeilijk is het opzich niet, van een boven en zijaanzicht kan je een heel spantenplan opbouwen eigenlijk. Probeer eens met een simpele tekening en breid je kennis uit door steeds moeilijkere vormen te maken

grtz

hallo,
dennis dierckx
trouwen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor de 1 op 1 tekeningen!!
ik kon er zelf echt niet uit en ik heb bij deze ook besloten om de Wiesel te gaan bouwen!
trouwens Jurriaan bedankt ook voor het commentaar ik was ook al begonnen met zelf ontwerpen te maken.

Gr. Virgil

hallo,
dennis dierckx
trouwen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor de 1 op 1 tekeningen!!
ik kon er zelf echt niet uit en ik heb bij deze ook besloten om de Wiesel te gaan bouwen!
trouwens Jurriaan bedankt ook voor het commentaar ik was ook al begonnen met zelf ontwerpen te maken.

Gr. Virgil

graag gedaan ;)
nu kan je verder denk ik :D

hallo,

ik ben bijna met de bouw klaar morgen de eerste testrit hij weegt denk ik percies
1kg - 1,1kg is ig goed of is dit foute boell!!
28500toeren pm motertje!

wat is jullie geschatte snelheid

gr. virgil

het gewicht lijkt mij niet overdreven hoog, in het topic over de wiesel zitten een aantal mensen rond dat gewicht, maar ook een aantal eronder. NIet direct een man overboord dus in dit geval..
gewoon rustig en voorzichtig testen wat die doet

Geschatte snelheid, sja, moeilijk te zeggen zonder foto's van de boot. De bouw doet erg veel aan de prestaties van je boot uiteraard. Zou zeggen, plaats er eens een aantal!
Afgaande op de (magere) gegevens, zou het tussen de 30 -35km/h kunnen liggen. Maar, dit is moelijk te zeggen zonder motor type, het aantal cellen etc

succes met de eerste maiden run

grtz

hallo
jurriaan
bedankt voor de informatie
ik zal morgen een aantal foto"s op het forum zette!
en hij is vrij goed gelukt al zeg ik het zelf!
hij is precies gebouwd zoals op de tekeningen
en anderen goedgelukte modellen alleen nog een paar uurtjes schuren
ik had hem van 2,5 mm balsa gemaakt maar ik schuur hem tot 2mm.

gr. virgil

Hey Virgil,

Ik heb ook een wiesel gebouwt kort geleden, deze zit op 837 gram. Met een oude johnson motor uit een kruimeldief. De snelheid, sjah het lijkt al heel erg snel "snel" tegaan. Er zijn Wiesels die de 50-55 km/h aantikken maar als eerste bootje...?? die van mij gaat lang niet zohard iig!

Groeten, JP

@ virgil, een nieuw profiel, of een nieuw topic?
Als je een nieuw topic bedoeld, dan op de hoofpagina van 'speedboot' afdeling links onderaan

Back