bouwverslag rigger.

weer een vraagje.

hoe maken jullie de motor vast in de boot.
ik zat zelf te denken aan: een wurgring (weet niet hoe ik hem aan de boot moet vastmaken)
een schotje.

welke lijkt jullie het besten. of hebben jullie anderen ideeën.

Niels

je bepaalt zo iets als de boot op de werkbank ligt.
dan kan je de romp pricies vlak leggen.

ik monteer mijn motor meestal op een speciaal spant in de boot.
een motor steun maken is ook mogelijk maar een spant extra geeft meer stevigheid in de boot wat ik meestal wel nodig hem gezien de vermogens die ik in de boortjes prop

gr jaimy

oké.

dan maak ik een spantje voor de motor.

ik zaag dan een spantje op maak. boor er een gat in en dan zet ik hem met schroeven vast.

maar als je de motor onder een anderen hoek erin wilt zetten moet je dan een soort vschuinen vulstukken gebruiken tussen de motor en het spantje

hallo,

de komende tijd (tot vrijdag) zal de bouw bijna stil tot stil liggen, ik heb namelijk een proefwerkweek. en als het daarna vakantie is kan ik hem af maken. waarschijnlijk ga ik in de vakantie ook nog een anderen boot bouwen. weet alleen nog niet welke.

Niels

hallo,

ik heb de regelaar van nick gekocht voor in mijn rigger.

is een 60A regelaar
tot 30 cellen
motoren tot de 800 serie ( meer dan genoeg voor jouw boot !! )
borstel regelaar
100% werkend
geen bec. op

Niels

hoi,

ik hem de regelaar ontvangen. maar nu een vraag.

hoe sluit ik er waterkoeling op aan. die van virgil heeft 2 buisjes waar je slangestjes op zet deze niet. hoe werk dat bij deze/

Niels

zelfmaken :D

krimpkous moet er eerst af, daarna maak je een plaatje van messing met 2 buisjes erop gesoldeerd. Dit plaatje is even groot als je FET's van de regelaar (die zwarte blokjes)
Hiertussen doe je koelpasten en meestal ook iets heel duns van bv rubber om kortsluiting te voorkomen. Krimpkous er weer omheen en voila!

grtz

dos een soort messing bakje solderen?

als ik de krimkous erag haal. zit aan de ende kant een kartonnetje en aan de anderen kant een aluminum plaatje deze zit over die zwarte blokjes heen.

maar nick zij dat hij geseeld was zodat je er de waterkoeling makkelijker op kon zetten.

Laatst bewerkt:
ik heb gezecht dat de buitenkant die er omheen moet er niet meer op zit omdat er waterkoeling op heeft gezeten en heb niet gezecht dat die geseeld is ;) ik had gezegt dat er een andere krimpkous om zit ;)
het klinkt best ingewikkeld maar als je de goeie spullen heb valt het reuze mee !!
RE: Predator outrigger [project]
zo iets kan je er van maken maar moet je het wel een stukje netter maken;)
hoop dat je zo weer verderkan ;)

nick,

heej,

ik denk dat het mischien wel slim is om er een plaatje tussen te doen als je er koeling op maakt maar je wilt op 7cellen gaan vaaren en dan is koeleing voor die regelaar niet nodig hoor hij kan tot de 800serie hebben en er zit een 540 op dus ik denk dan het niet eens nodig zal zijn ;) alleen de motor zou ala voldoende zijn.

nick,

hallo,

oké dan probeer ik eerst zonder.
morge effe een accu gaan halen heb de anderen laten liggen bij de vijver en de ander is k.o
dan haal ik gelijk stekkertjes voor op de regelaar. waterkoeling kan nog altijd.

nee hij is niet af

moet de as nog vastlijmen. een schot voor de motor maken. verven de elektronica erin. de drijvers vast zetten in de juisten positie.
maar ik ga toch op 6 cellen varen inverband met plaatsgebrek.
maar de bouw verloop nu traag inverband meet een proefwerkweek.

dat heb ik me ook altijd afgevraagt ik dacht zelf altijd dat dees waren om hem op de computer af testellen denk ik ;)
heb ook verder geen idee

nick,

hoi,

ik heb vandaag toch nog wat kunnen doen. Zoals de as erin geplaats.
een indeling gemaakt waar alles meot komen.
een accu met stekkertjes gehaald (accu 3500MaH)
alles aangesloten.
motor steun gemaakt.
en getest.

in het bad trok hij lekker snel op en haalde hij al een behoorlijke snelheid. en had veel meer krach dan de supreme.

misschien zet ik er vanavond wat foto's op of een filmpje.

Foto-P3D3QOJU.jpg

hier een foto van hoe ik alles ga indelen. maar ik moet nog een behuizing om de kruiskoppeling maken zadat er niks tussen kan komen.

verder werkt de regelaar prima. je kunt het toerental heel gelijkmatig regelen. de aude die ik had zo'n roze ding van 3 euro werd na een minutje draaien al heel warm. deze blijft gewoon koel.

maar heeft iemand een idee hoe je film's op de dit forum kunt oploaden?

de foto's maak ik in het vervolg met de camera van mijn vader op de standaart veel beter resultaat dan met mijn sony ericson v630i

niels

Back