bouwverslag RIVA aquarama special [marc spitsals]

hallo formumers.

het heeft een hele tijd geduurd voor ik daadwerkelijk ben begonnen met de bouw van mijn Riva. Met eerst het idee om hem zelf te gaan tekenen toch de tekeningen gekocht via een site. Het zijn niet de mooiste tekeningen van Marc Spitzals, maar ik vond het een goed begin.
In middels ben ik al een aardig tijdje lekker bezig op onze modelbouw club met nog een aantal jongens. Het gaat niet heel snel omdat ik maar 1 keer in de week kom en het maar 1,5 uur is. Dus niet echt de moeite. Maarja het is en blijft een hobby...

01-12-2011
hier alles tijdelijk even inelkaar geschoven om te kijken of het aardig klopte voor het lijmen. Dat deed het wel aardig

Foto-8MXKNBJ8-D.jpg

Foto-QGA386WA-D.jpg

Foto-HFDBFOXG-D.jpg

Foto-UOS67NEE-D.jpg

Foto-S87KECYY-D.jpg

Foto-PNTAGTZX-D.jpg

08-12-2011
deze week de laatste kleine aanpassinkjes gemaakt voor het lijmen en gelijk in elkaar gelijmd.
Foto-RGYMW6XZ-D.jpg

Foto-QRJTK3ZN-D.jpg

15-12-2011
De lijm is droog, en heb mn boot van de bouw plank afgehaald.
nu kijken kijken hoe hij gelukt is; aardig recht vind ik zelf. nu enige overlengtes van de spanten en middenrif af schuren en schaven zodat ze mooi op elkaar aansluiten.

Foto-WGOR3IAV-D.jpg

Foto-RBJWUBTG-D.jpg

Foto-KN7RCXZ8-D.jpg

Foto-MDY3KH7R-D.jpg

en nog ff 2 mooie foto'tjes:
Foto-FTWY3VB6-D.jpg

Foto-OMSEUAJX-D.jpg

hier wat er allemaal gebeurd is ... ik hou jullie hier op de hoogte voor wie het wil volgen laat je reacties hier los. Hoor het graag .:) (tips&tricks)

tot zo ver. allemaal marry crhirstmas and a happy new jear :rolleyes:

Hallo Lesley,

Dat ziet er veelbelovend uit!

Hoe groot is de boot precies?
Van de afmetingen, en hoe snel je wilt kunnen varen, hangt de keuze van de motoren en de bijbehorende electronica af.

Groeten, Jan.

Hallo Lesley,

Dat ziet er veelbelovend uit!

Hoe groot is de boot precies?
Van de afmetingen, en hoe snel je wilt kunnen varen, hangt de keuze van de motoren en de bijbehorende electronica af.

Groeten, Jan.

Mn riva is 1:10 ik geloof dat ie 80cm is ong. Ik wil er wel een speedboot van maken als dat lukt. Het liefst ook low-buged ..
Ik hoor het graag.
Volgende update is volgende week weer.
Mvg. Lesley
Fijne feestdagen

dag mensen,
updates,!
ik heb 2 weken vakantie gehad dus toen was er geen modelbouw. En vorige week waren niet veel "zichtbare" vorderingen dus ik vond het niet echt de moeite waard om het te posten. Maar nu weer een update :)
vorige week ben ik bezig geweest met het blok tussen de pasten waar de motors moeten komen. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit wat voor motoren en hoeveel cc. Ik wil de boot wel zo gaan bouwen dat hij er helemaal klaar voor is om er 2 motoren in te bouwen. maar door (geld gebrek) word dat een stadium voor later. Ook heb ik de latjes langs te spanten (midden boot) gelijmt en geschaaft zodat ik volgende keer de bodem dicht kan maken.
foto's :
Foto-L6ZYDMHZ-D.jpg

Foto-OTK48OI3-D.jpg

Foto-H7OBJP8J-D.jpg

Foto-QSHQFEUB-D.jpg

Foto-TUTOR6BI-D.jpg

Foto-N8A86UPC-D.jpg

tips en ideeën zijn altijd welkom
groetjes lesley

hallo heb ooit een amati kit verbouwd, dwz polyester romp getrokken van de originele en vaarklaar gemaakt, met 2 speed 700's van graupner, kan zeggen vaart als het origineel, mooie boeggolf en vanachter de 2 strepen van de 2 pops en het v'tje mooi bloot

veel succes met de bouw verder

mvg/koen

Back