bouwverslag robbe charter

ooh sorry ik zag je bericht te laat dirk
maar bedankt ik zie op sommige sites dat het goede lijm is bedankt !

maar als je vervolgens de glasmat op de vleugel plakt en dan vervolgens moet verwarmen met een fohm hoelang moet dat worden verwarmd dan ?
 
Uhu Plus zit als ik me niet vergis in een verpakking (tubes) van 2 x 40 gram, en kost minder dan 15 Euro. Dat is ruim voldoende.

Zowel voor die Z-poxy als UHU geldt dat je alleen hoeft te verwarmen om het te laten vloeien. Daarna hoef je niet meer per sé te verwarmen, maar zeker in het geval van UHU Plus, bekort het de uithardingstijd zeer fors als je de boel op 40~50 graden houdt (boven de verwarming leggen bijvoorbeeld, of een 50W spotlight met paraboolreflector er op richten van dichtbij)

Groet, Bert
 
Dat was het al niet meer toen de Charter 30~40 jaar geleden op de markt kwam, Johan....

En sowiso is textiel niet sterk genoeg, zelfs als het NIET versleten is....

Is leuk om je rompje wat te versterken hier en daar, maar meer ook niet.

Groet, Bert
 
Oké dank nou ik toch hier ben het volgende ik ben een absolute dummy op rc gebied ik ben een charter aan het bouwen en dat gaat wel aardig nu het volgende hoe bouw ik de Servo in voor de rolroeren kan iemand mij dat uitleggen ik kom er tot nu toe niet uit m.v. groet pellie
 
Er zij heel veel Charter uitvoeringen. De "oer" Charter had geen rolroeren. Plaats een foto van het probleem met de plaatsing van de rolroerservo(''s). Dan kunnen we je verder helpen.

Als de Charter klaar is, ga er dan niet zelf mee vliegen. Dat past deze na en paar seconden gegarandeerd weer in de bouwdoos. Zoek hulp bij een ervaren modelvlieger of nog beter, wordt lid van een vereniging. Die kunnen er voor zorgen dat je de kunst van het modelvliegen machtig wordt. En je hebt geluk, er zit een vereniging bij je in de buurt: http://www.mvc-tag.nl/
 
Laatst bewerkt:
Dat ga ik zeker ook niet doen we hebben hier (wijk bij duurstede) een club ik stuur je een foto morgen hoop dat ik er uit kom groet
 
20191031_094834.jpg
 
Servo komt in de houder. Op de servo een recht servo-heveltje monteren. Dat heveltje steekt dan door het sleufgat is de houder. Vervolgens de houder met de servo aan de onderzijde van de vleugel tegen het triplex plaatje dat al in de vleugel is gemonteerd, schroeven. De servo zit nu in de vleugel en het servo-heveltje steekt iets onder de vleugel uit. Op het aileron komt een roerhoorn. Roerhoorn en servohevel worden met een stukje zilverstaal, met eventueel nog een kwiklink, met elkaar verbonden.

Ongeveer zoals op onderstaande foto. De servohevel staat hier met het rolroer in de neutrale positie niet recht. Voor een Charter zou ik daar niet voor kiezen en het heveltje bij neutrale rolroerpositie recht zetten.

DSC_3384.JPG
 
Zie nog wat vreemde zaken. Zo is het toestel deels van folie voorzien. Ook het stabilo, maar de randen van het stabilo zijn nog vierkant in plaats van rond. Dit levert beroerde vliegeigenschappen op. En hoe ga je b.v. de rest van het stabilo bekleden? Zou even met het toestel bij de vliegverening bij je in de buurt langs gaan voor wat bouwadviezen. Dan voorkom je dat je grote fouten maakt en er een slecht vliegend toestel ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Oké hartelijk dank ik zal je raat ter harte nemen het vliegtuig is nog lang niet af moet er nog heel wat aan doen groet pellie
 
Als er bekledingsfolie is aangebracht, is het onderliggende hout afgewerkt. Onder de folie zitten vierkante latten. Dat klopt dus niet. Ook niet als je er nog heel wat aan moet doen. Dit gaat gewoon fout. Zoek hulp bij deskundigen. Anders krijg je nooit een goed vliegend toestel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top