bouwverslag robbe charter

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door nander, 14 aug 2013.

  1. nander

    nander

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    188
    Locatie:
    vlissingen
    ooh sorry ik zag je bericht te laat dirk
    maar bedankt ik zie op sommige sites dat het goede lijm is bedankt !

    maar als je vervolgens de glasmat op de vleugel plakt en dan vervolgens moet verwarmen met een fohm hoelang moet dat worden verwarmd dan ?
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Uhu Plus zit als ik me niet vergis in een verpakking (tubes) van 2 x 40 gram, en kost minder dan 15 Euro. Dat is ruim voldoende.

    Zowel voor die Z-poxy als UHU geldt dat je alleen hoeft te verwarmen om het te laten vloeien. Daarna hoef je niet meer per sé te verwarmen, maar zeker in het geval van UHU Plus, bekort het de uithardingstijd zeer fors als je de boel op 40~50 graden houdt (boven de verwarming leggen bijvoorbeeld, of een 50W spotlight met paraboolreflector er op richten van dichtbij)

    Groet, Bert
     
  3. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Witte houtlijm en een repeltje versleten beddelaken.
    Maar dat zal niet meer van deze tijd zijn zeker.:p

    Johan.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat was het al niet meer toen de Charter 30~40 jaar geleden op de markt kwam, Johan....

    En sowiso is textiel niet sterk genoeg, zelfs als het NIET versleten is....

    Is leuk om je rompje wat te versterken hier en daar, maar meer ook niet.

    Groet, Bert
     
  5. nander

    nander

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    188
    Locatie:
    vlissingen
    wel origineel, leuk om een keer te proberen :)
     
  6. nander

    nander

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    188
    Locatie:
    vlissingen
    ooohjaaa........
    nog even een foto van de verbeterde fout :

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Goed bezig :)
     
  8. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
    Hoe kan ik de foto's openen ( img)
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Niet.... die zijn verloren gegaan bij een forum-verhuizing naar andere software...
     
  10. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
    Oké dank nou ik toch hier ben het volgende ik ben een absolute dummy op rc gebied ik ben een charter aan het bouwen en dat gaat wel aardig nu het volgende hoe bouw ik de Servo in voor de rolroeren kan iemand mij dat uitleggen ik kom er tot nu toe niet uit m.v. groet pellie
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Er zij heel veel Charter uitvoeringen. De "oer" Charter had geen rolroeren. Plaats een foto van het probleem met de plaatsing van de rolroerservo(''s). Dan kunnen we je verder helpen.

    Als de Charter klaar is, ga er dan niet zelf mee vliegen. Dat past deze na en paar seconden gegarandeerd weer in de bouwdoos. Zoek hulp bij een ervaren modelvlieger of nog beter, wordt lid van een vereniging. Die kunnen er voor zorgen dat je de kunst van het modelvliegen machtig wordt. En je hebt geluk, er zit een vereniging bij je in de buurt: http://www.mvc-tag.nl/
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2019
  12. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
    Dat ga ik zeker ook niet doen we hebben hier (wijk bij duurstede) een club ik stuur je een foto morgen hoop dat ik er uit kom groet
     
  13. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
  14. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
    Ik weet niet of het zo lukt kon geen tekst onder de foto krijgen
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Servo komt in de houder. Op de servo een recht servo-heveltje monteren. Dat heveltje steekt dan door het sleufgat is de houder. Vervolgens de houder met de servo aan de onderzijde van de vleugel tegen het triplex plaatje dat al in de vleugel is gemonteerd, schroeven. De servo zit nu in de vleugel en het servo-heveltje steekt iets onder de vleugel uit. Op het aileron komt een roerhoorn. Roerhoorn en servohevel worden met een stukje zilverstaal, met eventueel nog een kwiklink, met elkaar verbonden.

    Ongeveer zoals op onderstaande foto. De servohevel staat hier met het rolroer in de neutrale positie niet recht. Voor een Charter zou ik daar niet voor kiezen en het heveltje bij neutrale rolroerpositie recht zetten.

    DSC_3384.JPG
     
  16. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Zie nog wat vreemde zaken. Zo is het toestel deels van folie voorzien. Ook het stabilo, maar de randen van het stabilo zijn nog vierkant in plaats van rond. Dit levert beroerde vliegeigenschappen op. En hoe ga je b.v. de rest van het stabilo bekleden? Zou even met het toestel bij de vliegverening bij je in de buurt langs gaan voor wat bouwadviezen. Dan voorkom je dat je grote fouten maakt en er een slecht vliegend toestel ontstaat.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2019
  17. Pellie

    Pellie

    Lid geworden:
    8 okt 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    3962DJ
    Oké hartelijk dank ik zal je raat ter harte nemen het vliegtuig is nog lang niet af moet er nog heel wat aan doen groet pellie
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als er bekledingsfolie is aangebracht, is het onderliggende hout afgewerkt. Onder de folie zitten vierkante latten. Dat klopt dus niet. Ook niet als je er nog heel wat aan moet doen. Dit gaat gewoon fout. Zoek hulp bij deskundigen. Anders krijg je nooit een goed vliegend toestel.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2019

Deel Deze Pagina