Bouwverslag Robbe Dolly

De kale motor trekt 2A, als ik men as eraan monteer meet ik 3A.

Is dus blijkbaar geen goede scheepsmotor. Ik vermoed dat de koolborstels hier voor iets tussen zitten. Mijn 550 trekt zelfs maar 1.5A met as gemonteerd.

Hoi niels,

Heel raar dit. Volgens graupner moet hij minimaal 1,1ampere trekken zonder dat er iets aan gekoppelt is. Heb je kleine vonkjes in je motor als die loopt? als dat wel zo zou zijn dan even met kontaktspray inspuiten terwijl de motor loopt en het steeds herhalen totdat de vonkjes weg zijn.Maar is je as van de motor wel recht? Anders heb je natuurlijk enorm veel weerstand. Anders zou ik het ook niet weten.

Tim

Ga toch een andere motor proberen te steken. Hij verbruikt gewoon te veel.
Een graupner Speed400 gaat niet lukken vrees ik. De as van deze is 2.3mm en men schroefas is 4mm. Heeft iemand soms een idee hoe ik beiden kan koppelen?

Vandaag al wat verder gedaan aan de verdere opbouw:

DSC02378.jpg

Heb nog heel wat schuurwerk.

DSC02379.jpg

Ik ga hem uitvoeren net zoals hij op de doos staat of zoals 'Perk' hem gebouwd heeft met het fel blauwe.

Hoi niels,

Begint al aardig ver voor 1 weekje werk:p Ik snap niet wat je hier mee bedoeld:Heeft iemand soms een idee hoe ik beiden kan koppelen? Bedoel je de andere motor voor in de plaats te zetten? Keep up the good work;)

tim

Als dit een raboesch koppeling is, kan je er gewoon een andere insteek bus van 2,3 mm voor kopen, en die in de plaats van de nu gebruikte bus gebruiken. Ik bedoel dus het messing deel van de koppeling aan de kant van de motor.
Verder schiet je al op. Ga zo door!

Bart

Update:

Begonnen aan de spuit en schilderwerken. Abs is echt wel slecht te schilderen! Ondanks het gebruik van een primer.

DSC02395.jpg

DSC02397.jpg

Heb de koppeling ook aangepast. De motor is vervangen door een speed400 en trekt nu een 1500mah.

DSC02396.jpg

Die servo staat in een maximale uitslag neem ik aan? anders heb je maar weinig draairuimte de andere kant op met het stangetje er zo op.. normaliter zet je de stuurstang op 90 graden, dan heb je links en rechts evenveel uitslag..

hallo

waarom staat die stuur stang zo scheef ??????
en waarom heb je het ronde stuur horentje gebruikt inplaats van het rechte dat steeds bij een servo zit????
als de servo verkeerd omloopt kan je dat meestal op of in de zender aan passen
op de zender met een schakelaar of programatie
in de zender door het betreffende stekkertje om te draaien

je kon ook de servo aan de andere kant hebben gemonteerd
want zoals die stang nu zit ????? zie ik dit later nog verkerd lopen

wat was je probleem om dat abs te spuiten ????
normaal motip primer en lak er op en klaar

groetjes raf

Er is helemaal geen probleem met men stuurservo. Ik heb deze nu zo gezet omdat dat makkelijker was om te spuiten. In de handleiding word er aangeraden om een ronde schijf te gebruiken ipv een rechte. Heb op mijn zender mijn epa zodanig ingesteld dat hij net ver genoeg komt, maar ook niet te ver. Ik kan mijn roer nu een 30° links/rechs draaien. Op de foto staat mijn roer maximaal rechts.

Hoop dat het misverstand nu opgelost is?

hallo

misverstand ????
het lijkt me een beetje raar staan die servo zo
al heb ik nog veel ergere zaken gezien in mijn modelbouw leven
dus ik neem aan dat de servo nog los staat

als je de langere arm gebruikt moet je minder bij pogrameren op je zender
maar als het zo werkt en het roer kan niet omslaan is er geen probleem

maar wat was het probleem met het spuiten van het abs ???

groetjes raf

Het spuiten gaat vrij goed op abs. Maar het schilderen lukt niet goed. Heb alles eerst ingespoten met motip (dupli color) plastic primer en nadien ben ik gaan verven. Wit op wit. De verf (revell potjes) geven niet zo een mooi effect. Je ziet zo bv alle strepen welke ik met mijn kwast maak. Zal er vanavond een foto van plaatsen. Misshien na enkele lagen verf, zie je het niet meer.

Hier een foto met de strepen:

DSC02398.jpg

De verf kan namelijk niet in het kunstof trekken, en blijft er als het ware op liggen. Zal morgen nog een laag erover verven en het resultaat zal ik hier posten.

Beste Niels, volgens mij is je verf gewoon te dik. Ik heb ook verschillende boten met een ABS romp. Ik verf al mijn boten met de borstel. Als de verf te dik is gewoon met White Spirit verdunnen. Dan heb je geen strepen meer. Als je verf dun genoeg is zal je na enkele lagen zien dat je ook zo een mooi resultaat kan halen. Wel moet je ervoor zorgen dat je verf goed droog is voor je er de volgende laag op aanbrengt.
Groetjes, Jos

Verder de romp afgewerkt.

DSC02401.jpg

DSC02402.jpg

De witte strepen zijn geschilderd. Dit vind ikzelf niet echt een mooi effect. Bij mijn volgend project spuit ik dit alles.

Begonnen aan het dek. De meegeleverde lampjes in het beslagset ga ik niet gebruiken. Ga deze vervangen door ledjes. Maar mijn lokale electronica boer is in verlof tot vrijdag, dus werk ik ondertussen aan de andere kleine dingen.

DSC02404.jpg

Back