Bouwverslag Robbe Möwe

Aller eerst zal ik mij even voorstellen,

Ik ben Paul van Andel, kom uit Groot-Ammers en ben inmiddels alweer 25 jaar, woon sinds begin dit jaar samen met mijn vriendin en werk aan de opdrachtgeverszijde (Rijkswaterstaat) voor de begeleiding van de bouw/aanleg van snelwegen en "kunstwerken".

Zo'n 12 jaar geleden ben ik begonnen in de wondere wereld van de modelbouw. Helaas door gebrek aan tijd en geld heeft deze hobby zo'n 10 jaar op de plank gelegen :hammer: silly me.

Nu heb ik onlangs na het 2 jaar bezig geweest zijn met het verbouwen van mijn eigen woning weer de kriebels te pakken gekregen en na lang dubben over welk schip ik graag zou willen bouwen heb ik eerst maar eens het "beginnertje" de Robbe Möwe aangeschaft om mijn skills weer een beetje op pijl te krijgen.

In dit topic zal ik jullie de vorderingen tijdens de bouw laten zien en waarschijnlijk regelmatig een beroep doen op de geweldig grote kennis die aanwezig is hier op het forum.

Have fun met het volgen van mijn verslag, en indien je vragen hebt, stel ze gerust!

dsc0093320x180.jpg

By wheezah at 2011-07-07
Daar is ze dan, de verpakking met de nieuwe uitdaging.

Laatst bewerkt:
Grappig, 20 jaar terug ook zo'n meeuwtje gekocht voor mijn destijds 11-jarige zoon, nooit iets mee gedaan, zit nog steeds in de originele doos...

Ziet er ook allemaal hetzelfde uit, een echte langloper dus...

Ja, ik ga hem radiografisch maken.
Ik heb al een beetje rondgezocht, maar kan iemand mij vertellen of ik ook bijvoorbeeld een 2 of 3 kanaals ontvanger kan gebruiken op mijn F14navy zender?

m.v.g. Paul

zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan moet ik de besturing uit mijn HPI Sprint auto halen... we zullen eens zien :-)

Je kan rustig een 2- of 4 kanaals ontvanger (wel van futaba en geschikt voor 40 mHz) in je meeuwtje leggen.
Kan je haar met je F14 besturen, en heb je niet zo'n grote ontvanger in dat kleine scheepje liggen. Scheelt weer gewicht en dan hoef je geen nieuwe zender te kopen.

Oke dat scheelt weer, want mijn standaard 8 kanaals ontvanger is vrij zwaar, en heb de servo al vervangen voor een 8 grams versie. lekker weinig gewicht.

bedankt! Roel

Helaas door druk werk, aanleggen nieuw terras e.d. niet veel tijd gehad om hier actief over mijn bootje bezig te zijn... ik zal volgende week even foto's maken. inmiddels de aandrijflijn, motor, servo en accusteunen gemonteerd :)

Ik ga dit zeker volgen, denk eraan om ook een dergelijk bootje voor dochterlief aan te schaffen. Kan ze ook varen als papa met een andere boot aan het varen is.

Is er al vooruitgang geboekt? Ik heb nu een 2e hands "Meeuwtje" sinds eergisteren, dus mocht je foto's van de binnenkant willen, roep maar.

Back