Bouwverslag Robbe Norderney

Naar lang zoeken toch een besluit genomen. Ik ben al een tijdje actief met diverse boten (Mystic, Miss Elam en Paula) Zelf heb ik vaak rtr boten gekocht en deze wat aangepast. Toch gaat het kriebelen en heb ik vaak met bewondering gekeken hoe boten gebouwd werden. Na lang nadenken en goed kijken wat ik precies wou heb ik besloten dat het een functieboot ging worden. Maar wat precies voor 1? Zelf werk ik offshore als kraanmachinist en zie veel supply boten maar ook andere divevessels en slepers. De boot moest eigenlijk wel over een kraan beschikken :) De Robbe Norderney sprak mij altijd wel aan maar was moeilijk te krijgen tot afgelopen week. Ik heb een bijna nieuwe Norderney gekocht via marktplaats en ga deze vanaf het begin bouwen naar eigen idee. Het zal wel aardig standaard worden maar zal ook wat extra dingetjes bevatten.

Hierbij het bouwverslag
s1uxxw.jpg

hvxnix.jpg

efkes gegoogeld naar afbeeldingen, ziet er een prachtig scheepje uit waar je inderdaad een en ander extra op kan bouwen.
succes met de bouw
vgr
Marc

Zijn er ook mensen die wat foto's hebben van de spanten zoals het in de romp zit?
De vorige eigenaar is wat slordig met het plaatsen geweest

Erg leuk bootje om te bouwen. Heb deze ook gehad.
De boot is erg windgevoellig, komt omdat de romp niet zo diep in het water ligt.
Succes met de bouw, weet niet of je tekeningen van het spantenplan op internet kan vinden.
Staat hier op het forum ook het een en ander van de Norderney dacht ik.

Eric

Kwam een cd tegen met allemaal foto's van de Norderney en mowe tegen.
Weet niet wat erop staat, zou ik moeten kijken.
Kan hier eventueel een kopie van maken voor je.
moet je me maar even een pb'tje sturen.

Eric

ik heb de bouwtekeningen allemaal nog. De boot ook trouwens, nog steeds niet verder dan de eerste paar stappen (spanten, dek)

op een foto zie ik wel het boekje en een hoek van de bouwtekening, daar staat het toch op?

Ja maar de vorige eigenaar heeft wat dingen verkeerd gezaagd en wil graag wat foto's van de spanten om te zien hoe het zit.

Back