BOUWVERSLAG SABGOBLIN KRAKEN

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door raptor117, 12 apr 2020.

Tags:
  1. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Hier een bouwverslag van de Sab goblin kraken.
    Dit word mijn eerste Goblin. na deze besteld te hebben bij sabgoblin duurde het even ivm met corona crisis voor hij binnen was maar uiteindelijk in ontvangst mogen nemen.

    Zo komt hij aan, met de nieuwste kleur aanduiding op de doos. blauw en fluor geel.

    De inhoud van de kit. Alles zeer overzichtelijk , staart apart en canopy.
    Grote metalen delen in 2 aparte foam verpakkingen met uniek nummer.
    Alle schroefjes en klein delen per sectie genummerd in zip bag. In deze zip bag weer zakjes met sub nummer .Dus hoofd zip bag nummer 19, sub zakjes 19-1 , 19-2 etc. Dit word uiteraard in de manual weer duidelijk aangeven.Je kan dus niets overhouden als je de juiste nummers uitpakt volgens instructie.

    Handleiding met duidelijke plaatjes en instructie .
    De carbon stuur stang voor de tail moet voorzien worden van draadeindjes en aluminium eindhulzen. deze worden verlijmd met ca. Ik heb uhu endfest gebruikt. Vult beter de ruimtes op . Wel maatvoering checken totale lengte .
    De hoofaandrijving met zijn onderdelen nog samen te voegen.
    De hoofd aandrijving is een gesloten systeem dat al is ingevet en een uniek serienummer heeft. Onderhoudsvrij en stof dicht . Alleen de beide tandwielen moeten worden geplaatst . Goed is te zien dat zowel voor de tail als hoofdaandrijving voor belt drive is gekozen . Plaatsen ervan is simpel .
    Daarna worden de bevestigings beugels geplaatst op de hoofdaandrijving.
    Hier komen de cyclic servos in. Deze heb ik nog niet binnen. De heli is modulair opgebouwd.
    Later meer hierover .

    opbouw van het frame voor de complete drive train incl servos
    accu rails en battery lock aan de voorzijde , simpel dun carbon plaatje wat je kan optillen om de battery tray erin te schuiven . tray word geborgd door klein aluminium palletje. Er zit een klein excentries koper kleurig schijfje op om de speling op de battery tray te minimaliseren.
    Main frame aan elkaar gezet, hierin word straks de gehele aandrijving gemonteerd. Via 2 zij panelen komt het landings gestel eronder te hangen . dit is dus het gehele frame deel van de heli , compact en als losse module in de heli. Geen groot en zwaar frame meer waar alles op gemonteerd word.
    head opbouw. Rubbers verkrijgbaar in verschillende hardheden naar ieders wens aan te passen . wel goed invetten bij plaatsen. De blad as is van titanium bij deze versie!
    trust bearings voor bladhouders . Deze goed invetten met speciaal vet.
    ik heb het originele vet van sab gebruikt. Dit is wat dikker en blijft in de lagers. lager met open kant naar binnen gericht geplaatst. Druk lager heeft 2 verschillende kanten.
    De grootse diameter van lager schaal gaat naar de binnenzijde. de kleinste naar buiten , belangrijk!
    Dit is de kop volledig opgebouwd. Goed is te zien de pitch aanduiding op de bladhouders en kop. de bladaansturing houders zijn van veel zachter materiaal dan de rest.
    Bij een crash kan je dan alleen de houders vervangen. Deze zijn met 1 schroef vast gezet aan de bladhouder.
    de aandrijving gemonteerd in het frame .Compact maar effectief.
    De tail boom bevestigd aan het frame . binnen in de tailboom zit een bevestiging voor de servo kabel . Tevens is hij met 3 breekbouten bevestigd , zodat bij een crash deze los komt van het main frame.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
    Ghostje, helihenk en floriske.nl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina