Bouwverslag Scania R620

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door eddepet156, 24 mei 2009.

  1. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Ik ga proberen om hier een bouwverslag bij te houden van de Scania R620.Het is/wordt mijn allereerste project dus alle tips zijn van harte welkom.Evenals opbeurende kritiek in zowel positieve als negatieve zin;) Niet teveel negatief natuurlijk:D

    Ik zal beginnen bij de werkplek.Die is gepromoveerd tot "verboden terrein voor onbevoegden".Niet dat het veel indruk maakte op de kids en de vrouw,want mijn serieus gezicht lokte alleen maar een lachbui uit toen ik het vertelde:(
    Maar goed hier zijn de eerste foto's.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Het is nog niet veel bijzonders maar ik heb wel ruimte genoeg.En ik kom er vanzelf wel achter wat ik nog allemaal nodig heb.
    Op de truck moeten jullie(en ik)nog een dag wachten.Die komt volgens UPS morgen binnen:-D

    Groeten Eddie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2009
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Daar past best wel een mooi draaibankje in hoor
    Mvg
    Frederik:D :D
    Anders lijkt de ruimte zoooo groot he
     
  3. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Nou Frederik dat valt wel tegen hoor,de ruimte.De werkplek past precies tussen het raam en de deur.En aan de andere kant hebben we wat kasten staan.Het kamertje is ook maar 2m bij 3,75 m.Dus mocht er in de toekomst iets bij moeten komen dan denk ik dat ik het schuurtje een opruimbeurt moet geven.

    Groeten eddie.
     
  4. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Tot verboden terein verklaren heeft geen zin, spreek uit ervaring (twee mannen 2 en 5 jaar) het blijven kinderen.
    "Alleen naar kijken maar aankomen niet" werkt niet.:D

    Tip: werk aan je truck als ze op bed liggen.:sleepy: hihihi.
     
  5. kristof1979

    kristof1979

    Lid geworden:
    28 mei 2008
    Berichten:
    250
    hehe dat ken ik
    de oudste bij mij(5) geeft deze middag de bulbar van zen merceders eens bewerkt :(
    ontopic
    mooie werkplaats heb je en succes met de bouw
     
  6. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    ik zou nog wel een originele tamiya schroevedraaier aanschaffen,
    die past perfect en ligt prima in de hand,
    is gereedschap wat je enkel maar nodig hebt en het loont echt de moeite,
    ik doe alles ermee aan de tamiya autoos,
    en een wiha dopschroevedraaier 7 mm gebruik ik om de
    wielnaafmoeren en kogelkoppen vast te zetten,
    maar das mijn mening,
    de maat van schroevedraaier is ph2,
    mvg markioo
     
  7. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Dank je wel Markioo dat is een nuttige tip van de tamiya schroevendraaier.Ga ik morgen na mijn werk even bestellen.Ik heb wel een setje met kleine schroevendraaiers en een doppensetje met kleine maten.Dus ik kan alvast vooruit.

    @Timmi
    Ik ben er al achter gekomen dat dat niet werkt :-D Jongen en meisje het is bed tijd.Ja pa,weltrusten.Mooi niet dus :D:D Stel blagen;)

    @Kristoff
    Zijn mercedes?Jij leert het hem/haar wel vroeg:p
     
  8. Tanker

    Tanker

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Buitenkaag
    Last van de kids ed

    Hoi,

    Gewoon een slot plaatsen in de deur,helpt altijd,bij mij in iedergeval wel........

    Succes,

    Jan
     
  9. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Kijken doe je met je ogen, niet met je handen !!!
     
  10. kristof1979

    kristof1979

    Lid geworden:
    28 mei 2008
    Berichten:
    250
    ja liever met zijn truck van +-100€ (zie lowbudget mercedes actros -)dan met men volvo of met de ford
    van net ietsje meer
     
  11. En waar blijft de truck??

    Steve
     
  12. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Vandaag na een dag hard werken(althans dat denkt de werkgever)thuisgekomen en daar lag hij.In de doos op tafel.Pff is wel groot,nou ja eerst even eten,badderen en dan onder het genot van een glas gerstennat maar even bekijken.

    Dus toch wel enigzins gespannen de doos open gemaakt,het is tenslotte mijn eerste rc truck,en mezelf even staan te verbazen over de grote van o.a. de cabine.Maar wat is de inhoud mooi zeg.Heel wat anders dan een revell bouwpakketje:p
    En maar weer een paar foto's gemaakt:D

    De doos met inhoud.
    [​IMG]

    De zakjes met boutjes,moertjes,ringetjes etc,etc
    [​IMG]

    Zo ongeveer alles wat er in de doos zit.Lijkt niet veel maar is best wel heel veel
    [​IMG]

    Mijn mini Volvo en de cabine van mijn giant Suzu...............Scania
    [​IMG]

    Zo Steve hier is de truck:D en bedankt voor de goede service.Mag ook wel even vermeld worden vind ik.

    En nu even heel goed de bouwbeschrijving bestuderen.
     
  13. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Zo even de bouwbeschrijving doorgebladerd en ik moet zeggen dat het allemaal duidelijk vermeld staat.Met deze truck ga ik veel bouwplezier beleven.
    Ik heb toch even een vraagje.De gel type thread lock wat er bij geleverd is,is dat hetzelfde als locktite?
     
  14. V8-nielso

    V8-nielso

    Lid geworden:
    25 apr 2008
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Zeewolde
    voor zover ik begrepen heb is dat het zelfde.
     
  15. Loctite

    Het verschil dat Tamiya ook doorzien heeft met de vorige versie loctitie is dat bij alle nieuwe bouwdozen (ook de Toyota Hillux etc.. ) er nu een klein potje bijna droge rode loctite wordt geleverd. De vorige blauwe sterk lopende loctite bleef soms hinderlijk verder uitlopen, terwijl nu je het boutje in de pot kunt draaien en klaar is kees. Nog een verschil : de blauwe loctite is een maat straffer van kracht dan de nu geleverde rode, dit wil zeggen wanneer je nogmaals iets wil lossen dit met de nieuwe rode een stuk gemakkellijke zou moeten zijn.

    Steve
    PS succes met de bouw, er zijn al 20 dozen gepasseerd in men shop en heb zelf nog niet de tijd gehad om aan mijn exemplaar te beginnen.:worship:
     
  16. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Dank je wel voor het duidelijke antwoord.
     
  17. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Gisteravaond toch nog maar even "geknutseld" aan de scania.Ik kon het niet laten;) Ben bezig geweest met het chassis en daar ben ik lekker mee opgeschoten.Moest wel even zoeken naar de juiste boutjes/moertjes maar als je het eenmaal doorheb gaat het wel.Ik moet zeggen dat het allemaal perfect past,maar waarschijnlijk zijn jullie niet anders gewent.Voordat jullie gaan zeuren om foto's zal ik er 1tje tonen.

    [​IMG]

    Het is geen super kwaliteit maar ik hoop dat het voldoende is.
     
  18. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland



    Wij zeuren niet !!! :cool: :cool: :cool:
    Maar toch bedankt voor de foto.
     
  19. Altijd tof wanneer er beeld bij de spraak is.
    Al enig idee wat het gaat worden qua uitvoering en kleuren??

    Steve
     
  20. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Ik zat eerst te denken aan een truck voor een raceteam.Maar omdat het een 6x4 is is hij uitermate geschikt voor zwaar/exeptioneel transport.Dus dat gaat het denk ik worden.De kleur wordt denk ik een Tamiya kleur.TS 18 geloof ik,rood metalic.Geen bestaand transport bedrijf in ieder geval.

    Groeten Eddie.
     

Deel Deze Pagina