Bouwverslag Scania R620

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door eddepet156, 24 mei 2009.

  1. tof, met de nieuwe Carson dieplader misschien?

    Steve:confused:
     
  2. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Zo even op mijn vrije dag en tussen de boodschapjes en de andere noodzakelijke huishoudelijkheden even verder gegaan aan de scania.Het is toch niet zulk mooi weer dus was het een mooie gelegenheid.Ik had bij mijn broertje al 2 servo's in beslag genomen dus die kon ik ook gelijk monteren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals op de laatste foto te zien is moet de stuurstang omgebouwd worden.Ik begrijp niet dat tamiya dat zelf niet oplost,maar zo hebben wij ook nog iets te puzzelen.

    De volgende keer maar even de flitser uitzetten.
     
  3. Boerkuh Dimi

    Boerkuh Dimi Guest

    Ja al goed bezig zo te zien, maar mss een kleine tip. Als je de servo's plaatst zoals op plan, dan draait de truck achteraf niet zo kort, je kan je bocht niet goed nemen. Op een modelbouwbaan kan je dan problemen krijgen. Daarom is het beter om je beide servo's vooraan te plaatsen, en je stuurstang achteraan de as te plaatsen. Mss is hier iemand die hiervan een foto kan plaatsen om het wat duidelijker te maken. Ik zeg het je nu al, nu ben je toch nog op het begin van de bouw, anders moet je achteraf alles terug losgooien (dat had ik aan de hand).

    groeten
     
  4. Boerkuh Dimi

    Boerkuh Dimi Guest

    [​IMG][​IMG]ik heb nog een foto gevonden op één van de andere topics
     
  5. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Ik wist dat het veranderd moest worden maar dit is wel een hele verbouwing:D
    Ik ben blij met de foto,is toch veel duidelijker als dat er iets uitgelegd wordt.
     
  6. Boerkuh Dimi

    Boerkuh Dimi Guest

    ja ik ben er toen toch wel een 2 uurtjes aan bezig geweest, maar mijn truck kan nu wel korte bochten nemen, en het is ook veel makkelijker om de trailer te parkeren.
     
  7. eddepet156

    eddepet156 Guest

    Vandaag weer even een uurtje bezig geweest.Ditmaal waren de achterassen aan de beurt om inelkaar gezet te worden en tevens met het chassis herenigd te worden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik had alleen niet goed op de tekening gekeken en de achterste as verkeerd gemonteerd met als resultaat dat de assen de verkeerde kant op draaiden:D Maar dat is dus opgelost.
     
  8. pieterV8

    pieterV8

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    4
    Locatie:
    casteren (dicht bij eindhoven)
    heey

    ik ben pieter (13jr)
    ik heb zelf ook een scania 6x4 r620 moet ik ook zelf in elkaar zetten
    is al een mooie wagentje jij is al bijna af (er zit ook muziek in maar weet nog nie hoe ik die mc 01 vast moet zetten)

    groetjes pieter
     
  9. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    heb ook een 6x4 besteld,
    maar ga er een 6x2 van maken,
    dus met 2 gestuurde voorassen eronder,
    jammer dat tamiya dat niet heeft bedacht,
    mvg markioo
     
  10. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    heey markioo

    dat is een 6x2/4!!
     
  11. Na een tijd van stilte weer een klein updatje van mij.Er is immers nog genoeg buiten de modelbouw ;)
    Ik ben vanmiddag bezig geweest met de versnellingsbak wat toch wel enig puzzelwerk was.Maar hij zit in elkaar en ik hoop op de juiste manier :)

    Nee hij is niet krom;).Maar ik heb voor het eerst met de macrofunctie gewerkt op mijn nieuwe camera
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Ik ben nu me de achterspatborden bezig waar de achterlichten opzitten.Alleen heb ik het probleem dat er 2 mm zelftappers in het plastic komen die ik er met een heel klein schroevendraaiertje in probeer te draaien.Echter kom ik niet verder dan halverwege omdat ik met dat kleine schroevendraaiertje geen kracht kan zetten.Heeft er iemand een oplossing voor mij?

    Verder gaat het weer gestaag verder.De schotel zit erop en de tanks zitten er aan geschroefd evenals de voorspatborden van de achterwielen.Als ik dus klaar ben met de spatborden en de zijafscherming zit erop kan ik aan de cabine beginnen.
     
  13. Veel plezier ermee Pieter.Ik heb er totaal geen spijt van dat ik deze gekocht heb.En bijna af is hij nog niet hoor :) Komt toch nog wel wat bij kijjken.
     
  14. En hij blijft maar verbouwen :worship::worship: Zal best wel weer iets aparts worden.Succes ermee.
     
  15. Het probleempje met de schroevendraaier is opgelost.Ik had meer gereedschap als dat ik dacht.
     
  16. Ik ben zover dat ik aan de cabine kan gaan beginnen.Maar hoe doen jullie dat?Eerst bouwen dan afbreken en spuiten,zodat je zeker weet dat alles past zoals het moet passen of eerst spuiten en dan gelijk definitief monteren?Ik twijfel namelijk tussen deze 2 mogelijkheden.Dat komt mede doordat je nu ook moet gaan lijmen en dat wordt dus een probleem als ik de eerste optie wil gaan doen.

    Gelijk even wat foto's
    Ik heb de tank geplaatst waar de Tamyia mfu in komt.Ik zat eerst te denken aan een andere optie maar dit vind ik niet lelijk en niet storend.Wel moeten de tanks gespoten worden want die blijven niet zwart.
    [​IMG]


    Ook heb ik de manuele bediening van de schotel zolang gemonteerd.De zijafscherming gaat er weer even vanafals ik weet welke kleur hij wordt.
    [​IMG]

    Eerst even de cabine gaan doen en het spuitwerk.Ondertussen sparen voor de grotere uitgaven.De spoorstang moet nog veranderd worden,maar ik weet nu ongeveer hoe een truck in elkaar zit.
     
  17. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Eddie,
    ziet er erg goed uit. Als ik dit zo zie, weet ik alvast welke truck ik ga bouwen als ik mijn truck af heb. :p

    Blijf je draadje met volle aandacht volgen.
     
  18. mark

    mark Guest

    Heb je een nieuw account aangemaakt?
     
  19. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    veel onderdelen zijn het niet die met lijm aan de cabine worden gemonteerd. ik heb mijn truck nog niet gespoten, maar wel in elkaar gezet. zo kan je inderdaad kijken of alles goed past en waar en hoe je de eventuele extra onderdelen op de cabine kan plaatsen. zo beschadig je de verf niet tijdens het passen/monteren.

    succes met de verdere bouw van de scania!
     
  20. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hmmm, een Scania op de barbeceu ???

    Ik wist niet dat je een Scania ook kon opeten, hahahaha !!!
     

Deel Deze Pagina