Bouwverslag schneider Piper pawnee

Hier een paar wijzigingen van het staart gedeelte, het geheel (staart richtingsroer stabilo en hoogteroer) is afneembaar i.v.m transport van af de blauwe lijn.
De aansturing voor richtingsroer en staartwiel blijven zitten.
Roode pijl geeft de bevestiging aan voor de hoogteroer servo.

DSC05293_JPG.jpg

Gele pijl lager busjes voor h.r.

DSC05413_JPG.jpg


Aanvang gemaakt met neus/motorkap, deze moet je zelf van hout bouwen.
Motor steun en accu bakken (links plus rechts) heb ik hier gelijk in verwerkt waardoor je de accu's helemaal voor in kwijt kunt i.v.m het zwaarte punt.

DSC05312_JPG.jpg
 
Hallo Jan.

De lengte van de neus valt wel mee, maar de constructie van de afneembare staart plus stabilo maakt het wel extra zwaar.
Hier bij nog enkele foto's van de neus/motorkap.

DSC05336_JPG.jpg


DSC05339_JPG.jpg


DSC05339_JPG.jpg


DSC05355_JPG.jpg
 
Mooi neusje! :p

Ik wou maar zeggen: je wilt er toch ook niet nog eens een kilo lood bij moeten stoppen . . . :nooo:


jan.
 
.
Mooie scharnierende houten kap! Mooie oplossing ook voor het lange scharnier. Heb je de snelsluitingen zelf gemaakt?

Groeten, Ramses
 
Centrale aansturing hoogteroer voor schaal, en omdat de staart gedeelte in zijn geheel afneembaar word.

DSC05286_JPG.jpg


Onderdelen voor de bediening van de beide hoogteroeren.

DSC05493_JPG.jpg


Motor voor het eerst gemonteerd en past, maar heeft maar weinig ruimte aan de boven zijde.

DSC05333_JPG.jpg


Begin gemaakt met de cockpit.

DSC05318_JPG.jpg


DSC05330_JPG.jpg


DSC05320_JPG.jpg


Op de laatste foto lijkt hij al een beetje op een piper pawnee.
 
Voor het eerst op de wielen.
Wordt toch wel groot voor mijn werktafel!

DSC05376_JPG.jpg


Ronding aangepast, volgens de bouwdoos moet dit een scherpe hoek zijn wat niet klopt.

DSC05447_JPG.jpg


Zijkant aangepast, deze is te vlak en een bolling aangebracht en wordt bekleed met losse panelen van 0.4 mm triplex (geschroefd.?)

DSC05387_JPG.jpg


Hier op de afbeelding nog van papier.

DSC05405_JPG.jpg


Afneembaar staart gedeelte.

DSC05413_JPG.jpg


DSC05415_JPG.jpg


DSC05416_JPG.jpg


DSC05438_JPG.jpg


Cockpit met glas en zij deuren, deze kunnen open i.v.m een beweegbare piloot.

DSC05404_JPG.jpg
 
Ik neem ook even een abotje.
Het wordt een pracht kist.

Er komt toch wel een mooie sleephaak in?
 
Hier een paar foto's van de vorderingen.
Montage opening voor de motor.

DSC05354_JPG.jpg


Stabilo is normaal als 1 deel gebouwd, dit is niet schaal en lastig te bespannen( zie peil) hier hoort ruimte tussen romp en stabilo.
Alle roeren worden om de zelfde reden (bekleding) demontabel uitgevoerd, en zijn bij schade gemakkelijker te repareren,(alu scharnier met koolstof pen).

DSC05423_JPG.jpg


DSC05419_JPG.jpg


DSC05439_JPG.jpg


Neus reeds in de spuitplamuur, deze wordt later met boutjes gemonteerd.

DSC05459_JPG.jpg
 
Mooi mooi mooi mooi! :p

Van de ene foto op de andere is het stabilo ineens ingedekt, hoe heb je dat nou gedaan? :confused:

Ik zie helemaal geen echte neuslijst . . .


jan.
 
Hallo Jan

Even een schetsje gemaakt ter verduidelijking (doorsnede voorste deel stabilo).
Het 3 mm triplex gedeelte is eigenlijk de neus lijst en is sterk genoeg.

DSC05523_JPG.jpg
 
Back
Top