Bouwverslag Shepherd Velox V10

Shepherd Velox V10

Ik ga hier proberen om een zo duidelijk mogelijk bouwverslag te schrijven over de Shepherd Velox V10.

De auto heeft even op zich laten wachtten maar nu is het dan zover.

Na het succes van de Velox V8 is Shepherd aan de gang gegaan met een 1/10 en niet onverdienstelijk.

De onderdelen zitten per stap verpakt in zakjes met de nr's 1 t/m 11 zodat je niks over het hoofd ziet.

Na de kit eerst grondig te hebben bekeken maar begonnen met de 1e stap in het bouwen van de V10.

De komende tijd zal ik wat foto's en uitleg plaatsen over het bouwen van de V10 en dingen waarop je moet letten.

28cm6jc.jpg

Velox V10 kit.

21aeesp.jpg

Als eerst monteer je de bulkheads op het chassis let hier even goed op dat je de schroeven die de bulkheads
ingaan voorziet van Locktite (niet teveel hiervan gebruiken). Nadat je de bulkheads gemonteerd heb is het tijd
om de x-bracket en de shocktowers te monteren.

2iuw12a.jpg

v2rbya.jpg

De volgende stap is het bouwen van de diffjes. Bij het bouwen even opletten bij het diff. huis, als je m zo in elkaar zet
Loopt het niet zo soepel. Ik heb met fijn schuurpapier (1200) en laagje eraf geschuurd, daarna liep het allemaal weer netjes.
Verder volg je de stappen zoals het in de beschrijving staat en je diffjes zijn gebouwd.

2mcym1y.jpg

Later meer....

ekqdr6.jpg

Diffjes zijn klaar om ingebouwd te worden.

Nu is het tijd om de diffjes in de auto te monteren en vervolgens de 2-bak as en de midden as. Bij het spannen van de snaren
kwam ik erachter dat ze standaard te strak staan, dus heb ik ze beide een gaatje losser gemonteerd. Waarschijnlijk wanneer
je een dag met de auto gereden hebt kun ze weer in het midden zetten.

2lcwy8o.jpg

Gemonteerd en wel.

qsmgcj.jpg

Zoals je hier ziet heb ik de snaarspanner waarmee je de snaar spant zo los als mogelijk gezet.

ofajk0.jpg

Snaarspanner aan de achterkant ook zo los als mogelijk.

Tijd om de achterkant af te maken en dat doe je door de draagarmen en lagerblokken te monteren.
Let hierbij even op dat je na het monteren de draagarmen een paar keer naar voren en naar achter trekt zodat het
geheel mooi op z'n plek valt.

24fwpco.jpg

Let even op wanneer je de turnbuckle op de pivotball drukt, het kan zijn dat het niet helemaal soepel loopt.
Pak je tang erbij en knijp voorzichtig in de turnbuckle totdat turnbuckle soepel draait.

29goe9f.jpg

18nkub.jpg

2rel0zq.jpg

Wat een prachtig spul !

ik zie nog nergens een meenemer voor een remschijf. Ze gaan toch niet dat achter diff gebruiken als schijf ?!

Het was alweer 2 weken terug dat ik voor het laatst wat gepost had, dus is het weer tijd om wat te schrijven.

Na de achterkant helemaal afgemaakt te hebben is het tijd om verder te gaan met de voorkant van de auto.

Als eerst monteer je de anti-roll bar op de onder draagarmen vervolgens gaat draagarm compleet met anti-roll bar op de auto.

Even opletten bij het monteren van de boven draagarmen dat je de inbusboutjes van een klein drupje locktite voorziet.

na het monteren van de draagarmen zet je de uprights in elkaar. Let even op als je de cvd's in elkaar zet of de cvd netjes zonder te blijven hangen rond kan draaien.

Bij mij was het geval dat er nog net een opstaand randje aan de steekas zat wat ik met een klein vijltje weggehaald heb.

Let weer even op als je de stuurstangen in de auto heb gemonteerd of de balljoint feilloos over de pivotball draaid.

1ze9fut.jpg

6f487o.jpg

3499jcw.jpg

a2lia.jpg

Hoi Remy,
Welke 1:10 TC nitro zijn momenteel hot en welke kan het best gekocht worden? (Velox V10, Serpent 733, Capricon, X-Ray)
Het belangrijkste vindt ik dat alles snel en gemakkelijk te krijgen moet zijn, het liefst in Nederland. Als het dan wat extra kost boeit me dat niet. Met bestellingen in het buitenland heb ik te veel zeik gehad.
Ik hoor het graag.
Groetjes:rolleyes:

Shepherd Velox V10

Ik ga hier proberen om een zo duidelijk mogelijk bouwverslag te schrijven over de Shepherd Velox V10.

De auto heeft even op zich laten wachtten maar nu is het dan zover.

Na het succes van de Velox V8 is Shepherd aan de gang gegaan met een 1/10 en niet onverdienstelijk.

De onderdelen zitten per stap verpakt in zakjes met de nr's 1 t/m 11 zodat je niks over het hoofd ziet.

Na de kit eerst grondig te hebben bekeken maar begonnen met de 1e stap in het bouwen van de V10.

De komende tijd zal ik wat foto's en uitleg plaatsen over het bouwen van de V10 en dingen waarop je moet letten.

28cm6jc.jpg

Velox V10 kit.

21aeesp.jpg

Als eerst monteer je de bulkheads op het chassis let hier even goed op dat je de schroeven die de bulkheads
ingaan voorziet van Locktite (niet teveel hiervan gebruiken). Nadat je de bulkheads gemonteerd heb is het tijd
om de x-bracket en de shocktowers te monteren.

2iuw12a.jpg

v2rbya.jpg

De volgende stap is het bouwen van de diffjes. Bij het bouwen even opletten bij het diff. huis, als je m zo in elkaar zet
Loopt het niet zo soepel. Ik heb met fijn schuurpapier (1200) en laagje eraf geschuurd, daarna liep het allemaal weer netjes.
Verder volg je de stappen zoals het in de beschrijving staat en je diffjes zijn gebouwd.

2mcym1y.jpg

Later meer....

Back