Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot

Hi,
Blijf het een moeilijk stukje vinden.

Boek heb ik al uit; komt mettertijd retour en ligt voorlopig op een veilig plekje !

Heb ondertussen de vliegtuigen welke meegaan naar de Ternscher See allemaal nagekeken:
Grote Volmer
Beaver
Cessna 182
Cessna 400
En als kist met wielen voor het grasbaantje neem ik de Stearman mee als die er nog bij kan.......

Groeten Paul

[Size=+3]BAM ! [/Size]

2e geworden bij de foto competitie van RCM&E !! toch wel leuk :)

The 2013 Photographic Comp - chat thread | Model Flying

attachmentNew.php

Mvg,

Bart

Word nog mooier als hij straks in Life verschijnt.
Palmboompjes op de achtergrond en op de voorgrond een aftandse boomkano.
Of fantaseer ik nu niet teveel.
Proficiat Bart.

Ps. ben al twee spantjes verder.:oops:

Johan.

Ha Bart,

Mooi voor elkaar: 2e plek, gave foto !!

Ben 12 dagen aan de Ternscher See in Duitsland wezen watervliegen.
Al die dagen maar 1 regenbui en dat was een flinke......
Ontzettend veel gevlogen met :
Grote Volmer
Cessna 182
Cessna 400
en Beaver.
Totaal waren we met ca. 60 man
Vraag mij af of hier ook niet zoiets te organiseren is; ik ga toch eens rondkijken of het kan en wat het kost voor een weekje.
Heb wel een paar plaatsen met kampeermogelijkheid in het hoofd en ga dit onderzoeken. Als het wat is wil ik een interessepeiling gaan doen voor 2014.

Groeten Paul

Laatst bewerkt:
Hoi Paul ,

Mooi dat je het naar je zin hebt gehad , zoiets in NL lijkt me super !

Mvg,

Bart

Hoi Paul,

Stond hier ook op de agenda, 26, 27 en 28ste. Door allerlei zwakke smoesjes (en omdat geen van m'n vliegmaatjes konden) niet doorgegaan.

Ik ben voor! Laat maar weten. Als idee van de grond komt wellicht eigen topic openen, dan hoeven we Bart z'n topic daar niet te veel mee te vervuilen.

Wat een ongelooflijk prachtig schip heb je gemaakt bart! Ik vind het echt een beauty, evenzo als het vlieg/vaarbeeld.

Om eerlijk te zijn heb ik zitten kijken naar de kit die je aanbied, maar als typisch arf-mannetje is dit ver boven mijn pet. En het is met 2mtr span ook wel een gelooflijke grote bak (mega onpraktisch).

Voor de minder begaafde bouwers zou je misschien een kleinere, tikkeltje meer arf- versie kunnen aanbieden?!
In elk geval zou ík die graag kopen.

groeten Dave

Dat verslag had ik ook al gevonden. Even zo indrukwekkend.

Ik vind het vooral ongelooflijk hoe jij en een paar andere jongens daar (en hier) in staat zijn om werkelijk álles op onberispelijke wijze te maken. Model na model. Elke millimeter is overdacht en geperfectioneerd. Ik benijd jullie kunsten.

Ik ben er van overtuigd dat ik ooit nog eens zoiets als deze s.23 zal maken. Maar voor die tijd zal ik nog wat meer ervaring moeten opdoen met bouwen, alsook wat meer ruimte (en gereedschap) moeten vinden om dit soort mega-projecten mogelijk te maken.

Jij en jouw kit zijn ge-bookmarked!

Ik zit er, bij wijze van entree in watervliegen, over te denken om de albatross van paf aan te schaffen.
Is dat wat?

gr
Dave

Hoi Dave ,

Dit is een erg leuke kist maar wel een beetje aan de prijs. Je zou ook kunnen overwegen om van depron een Dornier Wal te maken , deze kist heeft eenvoudige vormen. Ik denk wel dat de albatros van Paf erg goed vliegt.
Of wat denk je van dit kistje :

Macchi M-5 With Plans [PP macchi] - $65.00 :: Park Flyer Plastics - Official Website of ParkFlyer Plastics Hobby Accessories – Texas, USA

Om te beginnen met watervliegen is een Robbe seabee ook zéér geschikt , rctechnics heeft hem nog in vooraad dacht ik.

Mvg,

Bart

Je zou ook kunnen overwegen om van depron een
Ahh, Depron :-)
Dan is dit óók een leuke: De Puddle Twin
Ik heb hem ook gebouwd: De Puddle Twin XL (span plm 1,40 m)
puddletwin2.jpg

Vliegt prima. Heb alleen weinig water in de buurt dus dat heb ik nog niet goed kunnen testen :-)

Het is geen schaalmodel, maar door zijn eenvoudige en strakke vormen erg geschikt voor Depron.
Je ziet ze eigenlijk altijd met een tweeblads-prop, maar ik vind hier gewoon een drieblads op horen :-)

Ook een leuke kist Thieu , mischien moeten we is een sticky maken voor newbee watervliegers.

Empire :

Ik heb een nieuwe constructie voor de nacelle's uitgedacht. Nu kunnen de regelaars in ge gondels worden geplaatst en kan er dus veel koper draad bepaard worden ( voorheen zaten de esc's in het midden van de vleugel en waren er dus 4 sets motor draden )

a6037791-149-1%20%2C%20Base-formers.jpg

a6037792-111-2%20%2C%20Formers.jpg

a6037793-32-3%20%2C%20Motormount.jpg

a6037794-60-4%20%2C%20Magnets%20%26%20Dowels.jpg

a6037795-4-5%20%2C%20Motor.jpg

a6037796-233-6%20%2C%20Cowl-former.jpg

a6037797-146-7%20%2C%20Cowl.jpg

a6037798-5-8%20%2C%20Cowl%20detached.jpg

a6037799-229-9%20%2C%20Room%20for%20ESC%20inside%20nacelle.jpg

Mvg,

Bart

Bart,

Hier wel even uitkijken de regelaars kunnen beter zo dicht mogelijk bij de accu's zitten, anders gaan de regelaars defect bij het aansluiten van de accu en de piek die er dan ontstaat.

Heb dit zelf nog niet ervaren met EDF modellen, maar daar is men er juist achtergekomen dat de regelaar direct achter de motor, de reden was van het stuk gaan van de regelaar, omdat de draden van de accu naar regelaar enorm lang werden.

Dit is wel weer op te vangen door in de kabels dacht ik een aantal eindtoren op te nemen, die de piek kunnen opvangen.

Weet hier niet het fijne van maar is wel verstandig hier voor op te passen.

Han heeft die voorziening dacht ik ook in zijn Beech zitten zal even kijken of ik daar iets van terug kan vinden om welke afstanden dit gaat.

Ton

Back