Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot

Duurtest hoelang was die en dan volgas zonder vliegwind is niet verstandig.
Vliegen doe je toch ook niet met volgas heb je bij langena niet nodig.
Stroommeter of 1-2 min volgas en dan accu lading meter dan weet je ongeveer welke vliegtijd je kunt verwachten.

Ton

Hoi Ton ,

Zeker wel 3 min vol gas laten draaien , niet meer doen dus. Met vliegen zal ik inderdaad erg weinig vol gas gebruiken ik denk dat ik bij rustig weer met minder dan half gas mijn rondjes kan vliegen. Hier nog even het resultaat na het schuren :

a5704903-21-5.jpg

attachmentNew.php

attachmentNew.php

En hier de specs :

Wingspan......................... 210cm or 83inch
Wing area........................ 58dm2 or 905 sq in
Wing loading..................... 41,41gram/dm2 or 15.55 oz/sq ft
Airfoil.............................. Selig 7055 with l.e cuff outside of the outboard engines
Prototype weight.............. 2750gram or 97ounce
Battery........................... 3s5800mAh Lipo
Motors............................ 4x 2216 880kv Outrunners
Props.............................. GWS 9x7 3-Blade
Ecs's............................... 4x 20A
Static amp draw.................49A total
Power.............................. 583w total static

Mvg,

Bart

Verstandig en lekker rustig aan doen, denk ook als ik hieronder kijk dat je drieblad geen probleem is maar niet bij te lang op volgas.

Heb je de temp van de regelaar nog gevoelt, weet even niet meer of die koeling heeft anders gaat tie er ook thermisch nog uit.

Motortje is max 17amp en denk dat je aardig in die rchting gaan met de drieblad 9x7.

1(846).jpg

Ton

Is mooi geworden, wat denk je, kan ik RCME blij maken dat tie eraan komt.

Nu nog een mooie fotoshoot en wat mooie woorden op papier en hop klaar is Bart.

Ton

Hoi Ton , trekt net geen 12A bij volgas had ik totaal 49A op de tang staan ( incl led's enz ) hier nog de meting van 1 motor :

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt helemaal goed gaan we regelen als het zover is.

Valt me nog heel erg mee de 12A had veel meer verwacht.
Hoe warm worden de motoren dan nu eigenlijk.

Vergeet ik nog te zeggen mijn Mustang komt in de eerst volgende RCME.

Ton

Komt helemaal goed gaan we regelen als het zover is.

Valt me nog heel erg mee de 12A had veel meer verwacht.
Hoe warm worden de motoren dan nu eigenlijk.

Vergeet ik nog te zeggen mijn Mustang komt in de eerst volgende RCME.

Ton

P51 met vleugel van Rob

boven de 90 graden beginnen de magneten te demagnetiseren, als je bv lang met zon motortje vliegt zal je merken dat na verloop van tijd het vermogen minder word

Wouw Bart, ik ben er even van tussen geweest, en nu zie ik dat hij bijna af is.
Op en top modelbouw, schitterend! aanstaande zondag windkracht twee, maiden!!??

Mvg Pascal.

Dankje Pascal ,

Vandaag begonnen met de letter. Spuitmaskers gesneden uit etiket-papier en geverfd met bumberspray.

a5710631-216-S23%20%281%29.jpg

a5710632-66-S23%20%282%29.jpg

a5710634-59-S23%20%283%29.jpg

a5710635-28-S23%20%285%29.jpg

a5710636-141-S23%20%286%29.jpg

Mvg,

Bart

zo! nou komt ie tot leven!
erg mooi

wat is etiketpapier? gewoon hele grote etiketten? tevreden over het resultaat qua randjes en loskomen enzo?

zo! nou komt ie tot leven!
erg mooi

wat is etiketpapier? gewoon hele grote etiketten? tevreden over het resultaat qua randjes en loskomen enzo?

Ben hier wat mee aan het experimenteren geweest. De vleugel letters heb ik gewoon met tape afgeplakt en deze moet ik dus nog wat herstellen. Etiketpapier is A4 formaat zelfklevend papier van de Bruna. Éérste poging had ik de letters gewoon op het papier geprint en uitgesneden wat een redelijk resultaat gaf.
Poging 2 had ik de letters in spiegelbeeld op de acherzijde geprint en daarna dus vanaf de achterzijde uitgesneden en gaf een superstrak resultaat. Het zelfklevend papier is behoorlijk dun dus als je niet te lang wacht met weghalen na het spuiten ziet her netjes uit.

Mvg,

Bart

dus als je niet te lang wacht met weghalen na het spuiten ziet her netjes uit.
Zéker niet te lang wachten hoor! dit zelfklevende spul heeft meestal de eigenschap steeds vaster te gaan zitten. :-)

<edit> vraag: Hoe doe je dat met de losse delen van een letter? (zoals b.v. het middenstuk van de "D" of de "A"?)

Laatst bewerkt:
Back