@Stijn: Rustig, rustig, een kapitein moet zo af en toe voor z'n schip zorgen
Ben met de rechter vleugelhelft bezig en daar is qua fotootjes niet veel nieuws aan te melden.
Naar aanleiding van mijn eerdere ervaring met net niet aansluitende delen, ben ik nu wat voorzichtiger geworden en heb de schuifmaat en de weegschaal maar eens van stal gehaald.
Toch wel bijzondere resultaten denk ik:
De zogenaamde W5 rib, 8 stuks per vleugel, heeft een massa tussen de 3.4 en de 6.5 gram. Aangezien deze allemaal identiek zijn qua oppervlak, moet de dichtheid of de dikte nogal aardig schelen. Erg jammer dat ik dat niet bij de eerste vleugel al ontdekt had, dan had ik ze keurig over beide vleugels kunnen verdelen, zodat het totaalgewicht per vleugel gelijk uit kan komen. Nu moet ik maar afwachten of ik per toeval een gelijk setje bij elkaar geraapt heb. In de handleiding wordt niet gerept over wegen van je ribben...
Ik vraag me af of dit normaal is voor bouwpakketten?
Nog zoiets: de onder & boven hoofdliggers moeten twee identiek balkjes zijn. Als ik ze meet is de een 6.35 mm dik en de ander zeker 6.65 mm dik. Hier kies ik niet op maat, maar kies ik ervoor om de meest rechte van de twee onderin te gebruiken zodat alles daar eerst aan vast zit.
En met deze overdenkingen is het bedtijd geworden.