Bouwverslag smit rotterdam

B25E4EA9-C6A5-4529-AD03-C7422BB89882.jpeg
Bootjebouwer, hier vaart hij op onze heg... kan eindelijk aan de bovenbouw beginnen.

Mooie toevoeging.
Knap, zelf bandjes maken.

Het moet een mooi bootje worden en ik denk dat hij er superstoer van wordt.
Zie je niet vaak, een SR met bandjes.

Ben benieuwd hoe het staat als ze er aan hangen.

Even kleine tip, Marijke:

Ik heb wat in Google afbeeldingen zitten neuzen en gezien dat de SR de banden niet aan kettingen had hangen, maar gewoon aan een touw over de railing of de verschansing.
Waarschijnlijk zodat ze op oceaanreizen binnen gehaald konden worden.

Gewoon even tipje.

Ik heb wat in Google afbeeldingen zitten neuzen en gezien dat de SR de banden niet aan kettingen had hangen, maar gewoon aan een touw over de railing of de verschansing.
Waarschijnlijk zodat ze op oceaanreizen binnen gehaald konden worden.
uiteraard! Wij(onze matroos en stuurman) maakten ze van traktorbanden, een flinke boor, touw, en een balk. Drie gaten in de band, tros erdoor, balk eraan, in de band, hangen maar. En dan als je op zee gaat gaan ze binnen. Erg handig om schilderwerk te voorkomen. Ik zag ze op dat 1:33 model van iemand uit eelde. Prachtig schip! En die banden vind ik dan een leuk detail. En dan denk ik die wil ik!

image.jpg
En ga me nou niet zeuren dat ze niet recht zijn, een keer aanmeren met strakke bandjes en ze zijn kompleet vervormd...

Overigens, de achtersteven wordt mooi schuin, bijna alle latjes zitten, dan kan ik hem vlak schaven. En plamuren en lakken. Dus ben ik vandaag met de opbouw in de weer, te warm om boven op de scheepswerf te zijn.

Back