K
kor van Essen
Guest
Zoals belooft begin ik hierbij het bouwverslag van mijn toekomstige smitwijs rotterdam. Met foto's(excuseer de kwaliteit...daar is een webcam net goed genoeg voor) en een klein beetje tekst kan de bouw hier gevolgt worden. En er is nog iets leuks aan. Omdat dit een heel goedkoop bootje is om alleen te laten varen heb ik een nieuw clublid (van een jaar op 13-14) voorgesteld om deze ook te bouwen als beginners bootje. Hij bouwt de smit rotterdam volgens bouwpakket met de bijbehorende romp, en ik bouw de smitwijs rotterdam zoals die er op het moment bijligt met een romp van smb rompen en een paar extra functies. Een leuke vergelijking tussen beide rompen en vorderingen van de bouw. Alle commentaar is welkom en ik sta overal voor open... Op of aanmerkingen?? laat maar horen
Ik had het over goedkoop...let op:
2 bouwpakketten van de smit rotterdam direct van de importeur=24,24 euro
4 schroefassen+4schroeven=18 euro
4 vaartregelaars op school gemaakt naar een regelaar van conrad=ongeveer 10 euro (4 conrad regelaars=56 euro. een besparing van 46 euro).
4 oude servomotoren=weinig
met een 30 euro per bootje zijn we klaar :lol:...het leven moet natuurlijk wel leuk blijven
de romp van smb rompen is vorige week dinsdag binnen gekomen en vandaag ben ik er mee bezig geweest de eerste schroefas erin te zetten. En dat is aardig goed gelukt moet ik zeggen:
en hier is de smit rotterdam van Shonie, het andere clublid
word vervolgt...

Ik had het over goedkoop...let op:
2 bouwpakketten van de smit rotterdam direct van de importeur=24,24 euro
4 schroefassen+4schroeven=18 euro
4 vaartregelaars op school gemaakt naar een regelaar van conrad=ongeveer 10 euro (4 conrad regelaars=56 euro. een besparing van 46 euro).
4 oude servomotoren=weinig
met een 30 euro per bootje zijn we klaar :lol:...het leven moet natuurlijk wel leuk blijven
de romp van smb rompen is vorige week dinsdag binnen gekomen en vandaag ben ik er mee bezig geweest de eerste schroefas erin te zetten. En dat is aardig goed gelukt moet ik zeggen:

en hier is de smit rotterdam van Shonie, het andere clublid

word vervolgt...