Bouwverslag Speedster 400

hallo allemaal,

ik ga een speedster 400 uit balsa bouwen , mijn tweede balsa vliegtuig en mijn eerste bouwverslag.
de tekeningen heb ik van : http://www.geocities.com/i96_les/

vandaag hout gehaald:
2x 5mm balsa (vleugel)
2x 2mm balsa (rompje)
1x 3mm balsa (stabilo en hoogte)
1x 1,5mm verenstaal (aansturing)
totaal: €13,65

eerst maar begonnen met de 5mm plankjes aan elkaar te lijmen....(zie je ook gelijk wat ik allemaal gehaald heb)
het de 2 plankjes strak tegen elkaar gelegd , en daar papier tape overheen gedaan,
omdraaien lijm er tussen ,en laten drogen met gewicht erop.

img1126jk4.th.jpg

word vervolgd....

ik twijffel nog.. ik heb hier nog wel een motor , maar die is zwaaaaaaar overpowered....

beslissing genomen : hij word brushless :P

ik twijffel nog.. ik heb hier nog wel een motor , maar die is zwaaaaaaar overpowered....

beslissing genomen : hij word brushless :P
beter te veel als te weinig. ik heb hier toevallig nog wel een speed 400 met gunther propje liggen. mischein gaat het daarmee ook wel.

.....

vanochtend gelijk weer bezig gegaan ,
heb de vleugel stabilo en hoogte uitgesneden .... dus nu is het tijs om te: SCHUREN!!
zal vanmiddag even een foto`tje posten van het resultaat....

ojah , bij de weg: Merry-X-Mass

bijna...

zo , alle onderdelen zijn mooi geschuurd , en de vleugel heb ik helemaal in de plamuur gezet....
nu ga ik meteen beginnen met het uitsnijden van de rompdelen!!
img1134kx9.jpg

ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van het toestel opzich vinden....

mike

let trouwens niet op de zooi, het is in de garage , gelukkig niet mn bouwtafel ....

aaarrrggghghhh plamuur, dat is onnodig zwaar. Als je goed geschaafd en geschuurd hebt is die plamuur helemaal niet nodig. Voor de rest ziet het er aardig uit.

jah , ik wou het eerst ook niet gebruiken , maar deze oen heeft voor hij begon met schuren niet gekeken wat er oner lag!...
gevolg: allemaal kuiltjes en putjes....

later mike

..

2e kerstdag...
een dag om lekker om te pielen , oftewel bouwen!...

ik ben nu bezig het rompje in elkaar te lijmen :D dus het schiet al aardig op...
ook heb ik de vleugel bijna af , ik hoop vandaag nog te kunnen bespannen !

showthread.php

mike

de laatste voorbereidingen zijn bezig , zodat ik snel de staart erop kan lijmen en de ruwbouw af is! :D

nog even geduld.........

mike

we zijn dr bijna!...

zo vandaag flink doorgewerkt!... en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf....
ik moet nog een paar kleine dingetjes doen , maar dat komt later wel ,
folien wil ik in januarie gaan doen , omda ik eerst 2 dagen we ga te logeren , en daarna moet ik vuurwerk afsteken,
dus ik wens jullie allen alvast een gelukkig nieuw jaar !
img1146uk4.jpg

mike

en nu verder

ik heb nu een nieuw idee :D

ik ben van plan om een 0s max 1,5cc erop plakken :D
graag jullie mening : gaat dit werken?..
ik wou er een 60 cc tankje bij leggen .....

mike

Back