Bouwverslag Speedster 400

wordt wel een beetje overpowerd maar oke, gewoon doen. past er wel een 60cc tankje in??

jah , dat gaat wel passen....

alleen ik twijffel of de vleugel wel sterk genoeg is...
het is gewoon een 5 mm balsa plankje in profiel geschuurd waar later nog oracofer overheen komt.....

dat gaat ook wel lukken. ik zou ook nog een gleuf maken en daar een carbon staaf in lijmen, daarna glasmatten, alles schuren en daarna spuiten.

Stelletje cultuur barbaren............:rolleyes: :hammer::D Je gaat toch niet zo een vieze olie stoker op een licht electrokistje proppen.
Punt 1 is de romp er niet voor gemaakt.
punt 2 is die motor veel te zwaar voor dit model, een cox .8 ccm zou beter passen en overeen komen. ;)

Daarnaast is het glassen van die vleugel niet nodig als je gewoon die speed 400 tot 480 gebruikt, ook die koolstof staaf is niet nodig. Trouwens dit is alleen maar onnodig dood gewicht wat je allemaal moet meenemen.

http://www.eboyztoyz.net/index.php?op=showitem&sku=4602

I2821_1.jpg

Deze motortjes zijn hier erg geschikt voor! In amerika worden ze ook veel gebruikt op speed 400 pylon modelletjes.
Zelf heb ik er ook 2.

er was laatst een inkoopactie hier op het forum,

die dingen zouden dan maar 7 euro kosten! 8O

wel stoer zo'n klein ding brandstof! :D

gr,
niels

how , om verwarrig te voorkomen ,
ik heb die os max voor 17,50 gekocht ,
maar er was op het forum inderdaad een inkoopactie voor 0.8 cc cox motortjes(alleen volgas)

mike

ik ben ook iets soortgelijks aan het bouwen, hij is bijna klaar om te bespannen, is ander toestelleke span 72cm nu ben ik aan het twijfelen 1 of 2 rolroeren.
iemand enig idee?
1 heeft voordeel dat het makkelijker is en minder weerstand.
2 is optisch mooier en zal mss sneller reageren??

ideetje??

ach, echt jammer:? lijkt me ok wel leuk om te zien, zo'n ding met brandstofmotor.
ben benieuwd hoe het vliegt

Back