Bert V
verslagschrijvers
Nou Bert dit verdient zeker een biertje.
Wat een mooi verslag met duidelijke foto's.
Je hebt weer een volger bij dit verslag.
Succes.
Roelof, bedankt voor het compliment en dat biertje was heerlijk

Overige heren; eveneens bedankt voor het compliment en altijd leuk om te lezen dat een verslag gewaardeerd wordt

Zit er mooi strak op Bert en waarschijnlijk volgens de tekening. Jammer dat de stroken op het voordek niet in lijn met de zijkanten doorlopen. Dat is inderdaad moeilijker, maar staat "scheepser". Ze lopen dan dood tegen een koningsplank in het midden. De scherpe einden worden dan afgerond en vallen deels in de koningsplank.Trek het je maar niet al te erg aan hoor! Je werkt supernetjes. Gr. Klaas.
Klaas, het is inderdaad allemaal volgens tekening en voor zover ik weet of kan zien hebben de meeste (op internet gevonden) Victoria bouwers deze wijze van dekopbouw uit de handleiding opgevolgd.
Omdat het waar is wat je zegt, zal ik voor een volgend project - hoewel ik daar nu zeker nog niet mee bezig ben - jouw opmerking over het door laten lopen van de lijnen met de dek zijkanten zeker mee nemen.
Ik zie jouw opmerking dus niet als iets wat ik me wel of niet aan zal trekken maar als een welkome en positieve bijdrage in het perfectioneren van de kunst tot modelbouw of is het omgekeerd

Feit is in elk geval - en dat zie ik bij meer bouwers hier op MBF - dat met een beetje tijd, geduld en wilskracht nog heel veel in dit wereldje mogelijk is.
Ik weet nu ook - maar dat is terzijde en niet echt aan de orde voor bovenstaande reactie - dat ik met mijn - nog niet zolang in bezit zijnde - zaagtafeltje gemakkelijk en relatief goedkoop latjes in alle diktes en lengtes kan zagen en zodoende ook wat meer experimenteer ruimte krijg om dingen uit te proberen.
Dit is echt veel voordeliger dan de marginaal mee geleverde voorraad in de doos daar voor aan te spreken of naar de modelbouwzaak te lopen en daar een aantal latjes uit het rekje te halen. Bovendien kan je met zelf zagen gemakkelijker je gewenste kwaliteit bepalen.
Op onderstaande foto is nog even te zien tot welke dikte ik (experimenteel) mijn latjes uit dit hout kan zagen en dat is 0.69 mm en lijkt dus bijna op kaasschaven