Bouwverslag stoomsleper Afrika

Aan jou welke materialen je gebruikt Juki. Metaal schuw ik niet, maar houd wel rekening met mijn beparkte middelen om het te bewerken. Meestal was het aluminium of messing. Het is maar net wat er op zo'n moment beschikbaar is. Gr. Klaas.
Ik ben metaal bewerker van beroep (sorry was ) dus metaal heeft geen geheimen voor mij ,en ik heb de mogelijkheden thuis,

Aangezien ik in de 6 mm plaat nooit de gaatjes kan boren ,voor het roer ,dan maar uit 2maal 3mm plaatjes en de halve gaten uitvijlen
20211031_124142.jpg
, en dan op elkaar solderen ,of puntlassen

Het geeft wel de mogelijkheid om juist weer meer details toe te voegen.
Met mijn laatste diorama (1:200) was ik toch wel beperkt in het toevoegen van details. Een mensje is 1cm en dan worden dingen als zwaarden, schilden of gewoon servies etc. bijna onmogelijk / onzichtbaar.

Het geeft wel de mogelijkheid om juist weer meer details toe te voegen.
Met mijn laatste diorama (1:200) was ik toch wel beperkt in het toevoegen van details. Een mensje is 1cm en dan worden dingen als zwaarden, schilden of gewoon servies etc. bijna onmogelijk / onzichtbaar.

Daar heb je wel gelijk in ,maar deze boot is simpeler dan ik dacht , heb de sanson als bouwdoos gebouwd ,daar zaten toch meer details aan, maar denk dat ik aan deze maar mijn eigen draai aan ga geven ,dan maar niet natuurgetrouw

Doe ik ook niet juki, bouw zoals ik het leuk vind. Kraan op mn enterprise is ook anders als in het echt
, daar heb ik poep aan :D
Grt peter

Dubbel geplaatst?
Zie mijn opmerking bij het andere item:

Persoonlijk gruw ik van een stoomsleper met een elektromotor.
Maar ik kan je keuze begrijpen.
Een stoom installatie maken is niet eenvoudig en kopen is een kostbare aangelegenheid.
Kijk ook eens in de catalogus in de bijgaande link, hierin staan enkele stoommachines voor scheepsvoortstuwing : https://issuu.com/regnerdampftechnik/docs/regner_katalog_2017
Zie pag. 21 en verder.
Vandaag even kunnen werken aan mijn stoommachine: https://www.modelbouwforum.nl/threads/dockyard-v-stoommachine.271389/page-14#post-4179190
Succes met je project.

Indien dubbel, dan vragen aan de Mod's of het andere item verwijdert kan worden.
Dit door bij het te verwijderen item op de link "Meld" te klikken en op het geopende scherm het verzoek tot verwijdering vermelden.

Ik las dat stoommachine op gas kwam te lopen, Dat vind ik weer helemaal niks, dat moet op kolen of hout stook , je kunt er toch een aparte feeder opmaken ,voor de aanvoer van de kolen,,doe het dan ook echt ,met een echte rookwolk uit de schoorsteen

Juki, Maak die kolenfeeder dan zo dat die gelijk de sintels mee afvoert. Ik ken twee modelstoomboten met geautomatiseerde MK. Bij beide schepen (geen kolenstokers) was het een hele puzzel om alles in de machinekamer te krijgen. Daar waren al uitdagingen genoeg. Maar laat je niet remmen door mijn opmerkingen. Succes ermee! Gr. Klaas.

Back