bouwverslag super bandit park jet

• Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
maar ik vind het *%% om te vliegen met een normale prop vlieg hem altijd kapot. alleen bij me blowfish nu niet meer :P
maar daarom wil ik wel een edf maken (en vliegen hoop ik)

dit word mijn eerste zelf gebouwde edf dus wil ik hem ook gelijk de eerste keer kunnen vliegen dan er maar wat meer tijd in steken voor een beter resultaat
dus als iemand een idee heeft voor mijn intake kan ik ook verder zou niet weten hoe dit op te lossen

he denny er staat op veel tekeningen 3/8" foam strip en moet je dan die groene lijnen weghalen?
denk vannaaf heb ik wel iets wat op een vliegtuig gaat lijken :P
waar woon jij ergens? kunnen we misschien een keer samen oorlogje spelen met onze jets :P nee grapje maar zijn er evenementen met dit soort jets?

die lijnen zijn er om extra laagje depron in te lijmen zodat het betere hechting heeft als je hem hebt rond geschuurd
05250146.jpg

zit echt geen ijzer in deze kist hoor
misschien gezichts bedrog door de flitser

de werpgat verstevegingen ander gaat het depron aardig snel kapot met werpen en dan wil ik wel aardig wat kracht kunnen zetten
05080104.jpg

dus dat hoort erbij ofzo?

maaruh ik heb me onderkant al gemaakt.
ziet er wel een stuk beter uit als het uit 1 stuk is :P

ik heb de lucht intakes buitenkanten gesneden maar nu zie ik dat geen enkele kant recht is waarop ik heb kan lijmen.
hoort dit?

zitten wel wat rondingen in maar niet veel ik zelf lijm het met uhu por instrijken even laten luchten en vast drukken

gertjuh hele hele stomme actie!!!!!!! :P

wou net ff een stukje uitsnijden voor de carbon voor in de vleugel snij in 1 lijn helemaal door de grond heen :P

heb er nu aan de boven kant 3 mm depron op gelijmt.
ga ik mooi vlakschuren.
doe ik ook aan de onderkant.
ik heb er 2 staven 2 mm ingelegt :P
en ik ben nu ook al aan het lijmen van de romp
hoef alleen de cockpit stukjes te snijden maar heb ik nu geen zin meer in.
kan geen hobby mes meer zien :P

daarom snij ik altijt op de kluszolder waar van dat dikke zijl ligt.
daar maakt het niks uit als ik er doorheen snij :D

Ik was op een buitenlands forum aan het lezen.
En zag dat iemand (uit nederland) zich daar ook had aangemeldt, en een vraag stelde over de fan die bij WARP te verkrijgen is.
De opmerking die door iemand anders geplaatst werd, was dat deze fan pas vanaf 30.000 toeren begon te presteren.
Daarom dacht ik, laat ik eens uitrekenen, hoeveel toeren de motoren 2winder,3winder en 4 winder maken op een 3s1p pakket.
Hierbij de resultaten

Voorbeeld%20motoren.JPG

Let wel op, ik heb een 2050 lipo pakket gepakt. Maar bij de 2winder loopt de stroom op tot 53A. Ik denk niet dat die 2050 lipo pakket dat gaat lang overleven. Want dan zou het een 25C pakket moeten zijn, en dat is het niet heb ik het idee.
Voor de rest, dit zijn theoretische getallen, de praktijk kan iets afwijken. (door inbouw fan, oudere accu's etc etc)

met andere woorden goede sterke motor kopen dus voor een micro :P
accu paket ben ik zelf nog niet uit.
kan iemand een goede set up voorstellen voor een micro fan? voor dit vliegtuig.
heb alleen een zender en ontvanger

Was ik dat toevallig Salamander?
Ik heb de edf fan besteld en ook de Warp-2 en de 3 had ik al. Lipo's zijn van mij van 16-25C.

@Noah
Het zou kunnen dat jij het bent Noah, als jouw naam Hans is, dan kan dat kloppen.

Lipo's kunnen wel 16-25c zijn. Maar als je maar 1000 mAh lipo's hebt, dan kan je ze maar tussen de 16 en 25A belasten. Heb je 2000 mAh lipo's dan kan je tussen de 32 en 50A belasten.

Dus is even de vraag, hoeveel mAh zijn jouw lipo's.

@gertjuh
Het plaatje met de gegevens wat ik laat zien, dat geld voor een minifan. En niet voor een microfan.
Helaas kan ik met dat programma niets uitrekenen voor een microfan, anders had ik je kunnen helpen.

Back