bouwverslag super bandit park jet

• Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
het maken is niet heel moeilijk, laten we het daar op houden. Het vliegen (en vliegend krijgen) is een ander verhaal. Ik vind het aardig dat je heel positief zegt: "vliegt mooi hoor sietse", maar hij vloog dus als een baksteen, veel te weinig power....

Nouw een 3d kist kan je dit niet noemen hoor. Dan zou ik wat anders zoeken...

What does 3D mean?
The simplest way to explain it is any maneuver done while the wing is fully stalled.... It can be a tumble, a hover, a decent with the nose at 45 deg.. or almost anything else where the wing is not creating lift for flight, rather the engine thrust and flight control surfaces are doing the most work.

What makes a plane 3D capable?
All the 3D maneuvers are mixed up with conventional aerobatics to make a breathtaking routine.... But unlike other types of flying, a specific plane is needed. To fly 3D, you have to have a plane that's has lots of pitch and yaw control. Elevators taking up 50%-60% of horizontal stabilizer's surface is a must. They need to be able to travel to 45 deg in either way. The same is true for the Rudder. Ailerons should also be large, but will require less throw than the rudder and elevator.

Hangar 9 makes the CAP 232.... For larger planes, it is a great choice for 3D flight. Our little planes do all the maneuvers shown, and just as well as the big planes. Most people practice the tricks with the little guy, and then when it is mastered, feel comfortable moving up to the BIG plane for airshows.
http://www.3dfoamy.com/

Of je moet bedoelen dat ie een 3D vorm heeft :roll:

na een kleine onderbreking maar weer eens verder gegaan met de super bandit wil hem dit weekend ruwbouw klaar hebben
hier een paar foto,s van de neus ,neusafdekking,en hoogte roer
05190119.jpg

05190120.jpg

05190121.jpg

gaat de goede kant op denny. die van mij ligt alweer uit elkaar :D. had de motor weer nodig voor in mijn heli. Misschien als ik weer eens een leuke motor voor die Fan wikkel dat ik hem weer opbouw (lees: in elkaar lijm :D).

Ben heel erg benieuwd hoe die van jou vliegt! ( jaja, ik zeg maar niet: of ) :D

eindelijk ruwbouw klaar nog even alle lijm laten uitharden en dan aan de slag met schuurpapier
05200122.jpg

05200123.jpg

05200124.jpg

05200125.jpg

en zo ziet hij er uit na een behandeling van grof schuurpapier
eerst mijzelf schoonmaken en dan zal ik zien of hij ook nog de fijne behandeling krijgt anders word dat deze week wel een keer
(wat een werk)
05210126.jpg

05210127.jpg

05210128.jpg

de comlete fan zoals die geplaatst gaat worden
(waar een aldi sinas fles alweer niet goed voor is)
05210129.jpg

05210130.jpg

en het luik waar alles in gepropt gaat worden en dat ik er nader hand nog bij kan
05210131.jpg

en de fan unit nog niet gelijmd in het model geplaatst
de regelaar zit mooi aan de rand net in de luchtstroom voor voldoende koeling
05210132.jpg

05210133.jpg

de buis zit er nog los op en moet nog uitgelijnt worden
05210134.jpg

05210135.jpg

ik ga deze ook maken zometeen.
maar ik snij altijd met stenley mes maar dat is nooit zo scherp als dit. hoe doen jullie dat toch?
en welke plan is het beste te downloaden de 65% of de normale.
wat is de lengte en span?

gertjuh
dat ligt aan de de fan die je gaat gebruiken
de kleinste is voor een microfan en de 100%
zoals deze is voor een minifan
en dit model is ook gewoon gesneden met een stanlymes
je moet het alleen niet in een haal door snijden maar in twee of drie keer

Back