bouwverslag super skybolt van Greatplanes

Hee Robert,

je bent lekker bezig :D

Persoonlijk vindt ik dat de hoogteroeraansturing in het laatste deel van de romp wel wat zwak overkomt.
Lijkt dat de laatste 15cm er totaal geen geleiding meer is, en dus kans op buigen tijdens het aansturen aanwezig.

Ik zou eens de roeren tijdens het sturen licht tegenhouden en kijken wat de stangetjes doen.

Je kan het beter nu aan moeten passen dan later wanneer de romp helemaal dicht zit (als dat al niet het geval is).

Hee Robert,

je bent lekker bezig :D

Persoonlijk vindt ik dat de hoogteroeraansturing in het laatste deel van de romp wel wat zwak overkomt.
Lijkt dat de laatste 15cm er totaal geen geleiding meer is, en dus kans op buigen tijdens het aansturen aanwezig.

Ik zou eens de roeren tijdens het sturen licht tegenhouden en kijken wat de stangetjes doen.

Je kan het beter nu aan moeten passen dan later wanneer de romp helemaal dicht zit (als dat al niet het geval is).

hee Berto,

Het is op dit moment nog niet te controleren wat de stangetjes doen bij het sturen de stabilo moet nog gebouwd worden maar tot na die tijd moet de romp nog open blijven! ik ga dit zeker wel even in de gaten houden en gelijk ook die van mijn pa even nakijken deze zit op de zelfde manier dus kan ik mooi effe chekken:) in ieder gaval bedankt voor de tip.

Grt Robert

hallo,

Ik heb de stuurstangen gecontroleerd maar deze verbuigen niet op het laatste stuk het is ook een behoorlijk dik stangetje!.

voor de rest natuurlijk door gegaan met bouwen stabilo+ hoogteroer gemaakt:
full

en de stabilo op de romp gelijmd verder begonnen met get dichtmaken van de romprug:

full

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
meestal lijm ik het stabilo pas als de vleugel eronder zit, inverbant met het uitlijnen van het stabilo, die moet wel goed!! horizontaal liggen ten opzichte van de vleugel anders weet je straks niet wat je ziet als hij scheef zou zitten.

meestal lijm ik het stabilo pas als de vleugel eronder zit, inverbant met het uitlijnen van het stabilo, die moet wel goed!! horizontaal liggen ten opzichte van de vleugel anders weet je straks niet wat je ziet als hij scheef zou zitten.

hallo,

dit is gedaan volgens de bouwbeschrijving en hij zit echt recht op de romp dus nu is het straks een kwestie van de vleugels recht op de romp maken en dan moet het goed komen!

maar ondertussen weer wat gebouwd kielvlak gemonteerd en de romprug dicht gemaakt hier nog een paar foto's uit verschillende hoeken genomen:

full

full

full

full

grt robert

Hallo,

de laatste stukjes van de romp dicht gemaakt:

full

full

en begonnen met de vleugeldelen bij elkaar te zoeken, gaat wel lekker snel zo nog even en ik moet de keuze gaan maken wat ik er voor een motor op wil hebben.

full

grt.

Hallo,

We hebben niet stilgezeten en zijn doorgegaan met het in elkaar lijmen van de vleugel, hier weer een paar foto's:

full

full

full

full

zo en nu eerst maar aan de bovenvleugel voor we deze gaan beplanken.

grt.

ondertussen is er niet stil gezeten en lekker door gebouwd:

full

full

full

full

grt robert

hallo,

het wachten was even op de benzine tank maar nu die binnen is gaat het weer voorspoedig! hier nog een paar foto's:

full

full

grt robert.

zo na een middagje vliegen heb ik de keuze voor de motor van de Skybolt kunnen maken! het wordt deze:

full

full

full

Dit is een 15cc Saito 4T is waarschijnlijk wat aan de lichte kant maar ik vermoed dat hij er wel mee zal vliegen.

grt robert,

Da's balen, wat gebeurde er? Ik heb de opvolger X50, en hoop mijne nooit zo aan te treffen!

Succes met de dubbeldekker!

Hugo

Da's balen, wat gebeurde er? Ik heb de opvolger X50, en hoop mijne nooit zo aan te treffen!

Succes met de dubbeldekker!

Hugo

Of het nu slechte ontvangst was of Storing ik weet het niet maar het vliegtuig ging zijn eigen vlucht bepalen en corrigeren hielp niet meer, de volgende modellen gaan we in ieder geval met 2,4 vliegen!.

Grt robert

Echt een leuk en duidelijk bouwverslag..

Zijn er nog vorderingen????

Echt een leuk en duidelijk bouwverslag..

Zijn er nog vorderingen????

hallo,

de motor zit er inmiddels wel op en de motorkap is pasgemaakt verder even weinig aan gedaan ivm. het mooie weer dus lekker veel vliegen,anderen kleinere projecten tussendoor en de verschrikelijke warmte op zolder!
zodra de bouw wordt hervat gaan we ook weer door met het verslag!

grt robert

Back