Bouwverslag Super Sniper

Er zijn al twee andere verslagen gestart op dit forum over de Sniper, maar hebben nog niet veel vervolg gehad.
Ik hoop dat dit bij mij iets vlotter zal gaan lukken.

Mijn setup: 3 x Micro Servo 9 gram TowerPro
1 x 60A Advanced Brushless ESC
1 x HET-RC EDF-2W-20
1 x Wemotec Mini Fan 480
2 lipo accu's 7,4V 3200 mah in serie

Sniper_w.jpg

In deze kleuren wordt de Sniper gespoten.
54_G.jpg

Heel stoer, mooi kleurenschema! :thumbsup:

Waarom heb je eigenlijk voor de Wemotec Mini Fan 480 gekozen, en niet bijvoorbeeld de HET-RC 6409?

En hoeveel C zijn je LiPo's? :)

Bij deze een abbo; ik heb er ook eentje en besloten 'm toch te houden

Setup bij mij gaat worden:
HET-RC 2W
2x 1800 mah lipo >>> 11,1 volt / 3600 mah / 20-30C (totaal 272 gram)
60 amp regelaar
servo's ben ik nog niet uit, maar de 9 grams TP's worden 't denk ik niet; eerder iets van Waypoint

verder heb ik een witte, waar een paar eenvoudige stickers op komen
ik wil de kist zo licht mogelijk houden

60 amp regelaar is krap aan , tenzij je hem direcht achter de motor plaatst.
succes heren ,hoop dat jullie oog - hand cordinatie ok is want ze zijn super snel;-)

Hoi Jorrit, ik heb de Wemotec fan gekozen omdat deze geadviseerd wordt, deze heeft een alu spinner en een 5 blads rotor.
Ik heb nu de motor in de fan gezet, maar de fan liep aan tegen het buiten huis deze moest gecentreerd worden, de boutjes die bij de fan geleverd worden zijn M4 en de 2W-20 motor moet met M5 boutjes vast gezet worden, dit moest ik dus opboren naar 5 millimeter gaten.

Leuk dat er nog een bouwer is van een Sniper

mao zei:
60 amp regelaar is krap aan , tenzij je hem direcht achter de motor plaatst.
succes heren ,hoop dat jullie oog - hand cordinatie ok is want ze zijn super snel;-)

Ik plaats de regelaar achter de fan, dus maak je geen zorgen!
Ze zijn zeker snel! Ik heb die van jou zien vliegen; vandaar dat ik de mijne ook een stukkie lichter hoop te houden. Verder ga ik eerst m'n Huckebein (Alfa Model) afmaken om wat EDF-ervaring op te doen.

Ik ken het probleem met de niet gecentreerde rotor. Ik heb het bij mij opgelost door een randje tape op de motor te plakken. Hierdoor wordt hij iets dikker en centreert in het huis van de fan. De gaatje zijn inderdaad te klein!

Success met deze mooie kist

Bart

Ik ben er nog niet uit welke fan ik ga nemen. De HET-fan is sneller, maar trekt ook meer amp's. Met de 2W-motor in de HET-fan zal je wel minder gedoe hebben met passing.
MEGA 16/15/2 schijnt 't ook wel goed te doen in de Sniper.
Specs op een rijtje:
MEGA 16/15/2
4600 kV / 38 amp (kort) / 76 gram
Typhoon EDF-2W
4750 kV / 40 amp (max) / 78 gram

Warp 2-turn lijkt net een maatje te licht en heeft ook een 3 mm-asje

da's voor 4 cellen prima, maar ik ga 3 cellen vliegen

ik heb 2 packs 1800 mah van Hyperion onderweg richting deurmat; enkel gaan die in de Minimag, P51 en Huckebein, dubbel in de Sniper - zo hoop ik 't een beetje betaalbaar te houden
de packs zijn 20-30C, van zeer goede kwaliteit en wegen maar 136 gram per stuk; leek me een goede investering - ook omdat ik voor die andere kistjes geen behoorlijke lipo meer had liggen (eentje ging stuk en een andere is te vierkant, waardoor die niet past in de Mag en de Huckebein)

Ik heb de regelaar achter de fan geplaatst om de regelaar koel te houden.

Sniper_0031.jpg

De fan gemonteerd en met kanvas tape vast gezet, de opening waar de fan doorheen moet om gemonteerd te worden is te klein.
Er moest een stukje uit de romp geslepen worden.
Sniper_0360_001.jpg

Een duct gemaakt van folie, er is een mal bij de Sniper geleverd om deze op maat te snijden.

Sniper_0350_001.jpg

De duct gemonteerd, dit is een lastig klusje.
Sniper_0380.jpg

weet iemand hoe ik het beste de Sniper kan starten, ik heb een bungee, maar deze kan op verschillende manieren gebruikt worden,
Gewoon grond start, of met wielen of met een launch (schans).

@Zambezi: ik maak gebruik van een voetpedaal die ik besteld heb op de site van RBCkits. Maar met een beetje handigheid is zo´n pedaal eenvoudig zelf te maken :lol:

De Sniper is ook weer verder gevorderd.

Deze is gespoten.
Sniper_3810.jpg

Sniper_3900.jpg

Servo's en accu's ingebouwd, twee cellen voorin de neus en twee cellen naast de fan een links en een rechts van de fan

om een goede balans te krijgen.

Sniper_3940.jpg

Sniper_393.sized.jpg

Even op de weegschaal gezet. 1104 gram vlieg klaar.

Sniper_3950.jpg

Back